جی۷: حملات نظامی ایران به اسرائیل در ۲۰۲۴ محکوم است

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-وزیران دفاع جی هفت در ایتالیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند: حمله نظامی مستقیم رژیم ایران به اسرائیل در ۱۳آوریل و ۱ اکتبر ۲۰۲۴ را محکوم می‌کنیم. رژیم ایران باید از حمایت از حماس، حزب الله، حوثیها و سایر بازیگران غیردولتی و اقدامات بیشتر که می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند و باعث تحریک یک روند کنترل نشده تشدید تنش شود، خودداری کند.

۲-جویس مسویا، معاون دبیر کل امور انسانی سازمان ملل متحد هشدار داد: اخبار شمال غزه وحشتناک است و این فجایع باید متوقف شود.

همزمان،  سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطین گفت: نیروهایش بیش از ۴۰۰ کشته را از مناطق مختلف در استان شمالی غزه، که شامل جبالیا و اردوگاه آن و هم‌چنین بیت لاهیا و بیت حانون است، از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در ششم اکتبر جمع‌آوری کرده‌اند.

مقامات بهداشتی در نوار غزه اعلام کردند حملات اسرائیل  باعث شد دست کم ۱۱ نفر   در اردوگاه آوارگان المغازی و حداقل ۷ نفر   در اردوگاه شاطی غزه جان خود را از دست بدهند.

۳-اسرائیل همچنین جبلیه، بزرگترین اردوگاه از هشت اردوگاه آوارگان غزه را   مورد حمله قرار داد.

همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد هواپیماهای اسرائیلی روز جمعه معاون فرمانده حزب الله در منطقه بنت جبیل را به قتل رساندند. همچنین سلاح هایی از جمله موشک های ضد تانک را کشف و ضبط کردند.

۴-نیویورک تایمز نوشت:‌ ارتش اسرائیل می‌گوید شمال اسرائیل شاهد آتش سنگینی از لبنان بوده و تقریباً ۱۸۰ پرتابه تا بعدازظهر شنبه وارد حریم هوایی اسرائیل شده است.

۵-در پی اظهارات مداخله‌جویانه پاسدار قالیباف و  اعتراض نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان به  دخالتهای رژیم آخوندی ،‌ اتحادیه عرب اعلام کرد فقط دولت لبنان است که صلاحیت گفتگو از طرف این کشور برای برقراری آتش بس را دارد.‌ احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب گفت قطعنامه‌های اتحادیه عرب برحق حاکمیت لبنان در اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز تأکید دارد.

۶-سناتور استیو دینز عضو سنای آمریکا گفت: دولت آمریکا باید حداکثر فشار را بر حکومت ایران، که سر مار تروریسم است، وارد کند تا  راه نفس تامین بودجه آن را ببندد.

۷-با کاهش بیش از پیش ارزش ریال، دلار روز شنبه به ۶۴هزار تومان رسید. سکه طلا جدید جدید نیز از  ۵۴میلیون تومان گذشت. این یک رکورد تاریخی برای سکه طلا بود. شاخص بورس در بازار تهران هم ۲۴هزار و ۶۰۰ واحد ریزش کرد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: