هزینه‌های جنگ‌افروزی

۴ دهه است که مقاومت ایران اعلام می‌کنه حکومت آخوندی سر مار جنگ‌افروزی در منطقه است و این روزها این حرف مقاومت ایران نه‌تنها به‌اثبات رسیده؛ بلکه جهان به این واقعیت اعتراف می‌کنه. در ۳۵ سال گذشته، خامنه‌ای با رؤیای خلافت آخوندی و چنگ انداختن به کشورهای مسلمان، جنایت‌های بیشماری رو انجام داده؛ در این بخش از برنامه می‌خوایم ببینیم این رؤیای شوم خامنه‌ای چه هزینه‌هایی برای مردم ایران داشته و الآن در چه نقطه مختصاتی قرار داره؟!

تلاش برای ساخت بمب اتمی که خامنه‌ای و رفسنجانی با رؤیای تبدیل به یک قدرت هسته‌یی شدن، از بعد از ۸ سال جنگ ضدمیهنی با عراق اون رو آغاز کردن. به اعتراف کارشناس‌های حکومتی این پروژه‌ٔ ضدمردمی و ضدایرانی بیش از ۲ هزار میلیارد دلار هزینه برای مردم ایران به‌دنبال داشته!

حکومت آخوندی در بودجه رسمی سالانه ۱۷ میلیارد دلار هزینه‌ٔ نظامی به مردم ایران تحمیل کرده، البته هزینه‌های غیررسمی و خارج از بودجه بسیار بسیار بیشتره.

هر سال ۷۰۰ میلیون دلار فقط حقوق مزدورانش در حزب‌الله لبنان رو پرداخت کرده که این هم دست‌کم ۲۱میلیارد دلار در ۳ دهه‌ٔ گذشته می‌شه.

در ۲۰ سال گذشته سپاه پاسداران خامنه‌ای علاوه بر حزب‌الله لبنان دهها گروه تروریستی در منطقه تولید کرد و با هزینه‌های سرسام‌آور اون‌ها رو گسترش داد؛ از جمله «حشد‌الشعبی» «سرایا الخراسانی» «کتائب حزب‌الله» «حزب‌الله عراق» «کتائب امام علی» «کتائب سیدالشهدا» «حرکة النجباء» «عصائب اهل حق» «گردانهای ذوالفقار» و چندین گروه دیگه در عراق

خامنه‌ای بعد از قیام مردم سوریه در سال ۱۳۹۰ در جریان قیامهای بهار عرب، یک قلم فقط ۵۰ میلیارد دلار به اعتراف مهره‌های رژیم آخوندی هزینه‌ٔ سرپا نگه‌داشتن دیکتاتور کودک کش سوریه کردن، پولی که صرف کشتن بیشتر از نیم میلیون نفر از مردم سوریه شد، علاوه بر سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و مزدوران عراقی که به سوریه گسیل کرد، گروه‌های جدیدی تحت عنوان دجالگرانه‌ٔ «مدافعان حرم» شکل داد. مثل

«گردان موسوم به ابوالفضل العباس» که از مزدوران عراقی تشکیل‌شده

گردان فاطمیون که اغلب از مزدوران رژیم در افغانستان عضوگیری می‌کند

گردان زینبیون که از مزدوران پاکستانی تشکیل داده و به سوریه اعزام کرد

با تجهیز و تسلیح حوثی‌های یمنی جنگ خونینی در یمن به‌راه انداخت و میلیاردها دلار پول مردم ایران رو در قالب بسته‌های بزرگ دلار نقد، سلاح، مهمات و انواع موشک و پهپاد به اونها داد و این گروه رو به یکی از نیابتی‌هایش در منطقه تبدیل کرد.

خامه‌ای هم‌چنین به کشورهای آفریقایی از جمله چاد، سومالی، شاخ آفریقا، نیجریه، مرکش، مصر، الجزیره و چند کشور دیگه یا پول و سلاح فرستاده یا گروه نیابتی در آنها تشکیل داده

در شرق آسیا تا اندونزی و مالزی هم همین سیاست رو دنبال کرده.

قطعاً تمام هزینه‌های این سیاست‌های جنگ‌افروزانه، شفاف و روشن نیست و بخش عمده‌ٔ اون بعد از سرنگونی این حکومت آخوندی برملا می‌شه؛ اما همین بخش افشا شده‌ٔ اون چه میزان پول است و با اون چه کارها می‌شد انجام داد؟

۲هزار میلیارد دلار پول برای ساخت بمب اتمی

۶۸۰ میلیارد دلار هزینه‌های نظامی رژیم

دستکم فقط ۳۰ میلیارد دلار حقوق مزدوران حزب‌الله لبنان پرداخت شده

۵۰ میلیارد دلار هزینه‌ٔ سرپا نگه‌داشتن بشار اسد خون‌ریز از جیب مردم ایران پرداخت شده.

هزار میلیارد دلار فقط خسارت ۸ جنگ ضدمیهنی با عراق به مردم ایران وارد کرده؛ در حالی‌که صلح و آتش‌بس در همون سال دوم جنگ در دسترس بود.

جمع همین چند عدد افشا شده برابره با ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد دلار

جمعیت ایران در سال ۱۳۵۷ حدود ۳۶ میلیون نفر بوده و الآن ۸۵ میلیون نفره؛ با این پول می‌شد برای هر نفر از مردم ایران بیش از ۴۴ هزار دلار سرمایه‌گذاری کرد!

با این پول می‌شد ۸۵ میلیون شغل ثابت و پایدار ایجاد کرد و ایران رو به بهشت رشد و پیشرفت صنعت و تجارت تبدیل کرد، می‌شد کاری کرد که نه‌تنها ۸۵ میلیون ایرانی که نسل‌های آینده هم از رفاه و آسایش تضمین شده‌ای برخوردار باشن؛ اما خامنه‌ای مردم ایران رو به یکی از فقیرترین مردم جهان و پول ایران رو به بی‌ارزش‌ترین پول ملی تبدیل کرده

خامنه‌ای همه‌ٔ این هزینه‌ها رو کرد، مردم ایران رو به خاک سیاه فقر و نداری نشوند تا حاکمیتش رو حفظ کنه؛ اما این روزها آتشی که برای حفظ حاکمیتش در منطقه برافروخته و ظلم‌هایی که به مردم ایران کرده داره دامنش رو می‌گیره و قطعاً فرجامی جز سرنوشت تمامی دیکتاتورهای جهان نخواهد داشت.

لطفا به اشتراک بگذارید: