تشدید تحریمها و انزوای بین المللی رژیم

گفتگو با مهندس اسماعیل محدث

این روزها تحریم ها و تشدید انزوای رژیم ابعاد کم سابقه‌ای به خودش گرفته است. نگاهی به لیست تحریم‌های اعمال‌شده علیه رژیم در همین ماه جاری نشان‌دهنده گستردگی بی‌سابقه این تحریم‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، سایبری و... است:

روز پنجشنبه ۲۶مهرماه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی از تحریم ۱۸شرکت، فرد و کشتی مرتبط با شبکه تأمین مالی حوثی‌ها به نام «الجمال» که با نیروی قدس سپاه پاسداران در ارتباط است، خبر داد. این تحریم‌ها شامل ناخداهای کشتی‌های حمل‌کننده نفت غیرقانونی و شرکتهایی است که مدیریت این کشتی‌ها را برعهده دارند.

روز ۲۵ مهرماه، همان وزارت‌خانه اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی چندین فرد و شرکت مرتبط با یک شبکهٔ مالی مستقر در لبنان را که برای حزب‌الله میلیون‌ها دلار درآمد ایجاد می‌کند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. این شبکه با فرار از تحریم‌های موجود، پروژه‌های تجاری حزب‌الله در لبنان را که توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شود، مدیریت می‌کند.

در این قسمت از برنامه می‌خواهیم ببینیم که اگر چه دولت پزشکیان با قیافه گشایش و تعامل به جهان ظاهر شد، الان وضعیت به چه صورت است؟ و وضعیت انزوای رژیم بالاخره چه سمت و سویی دارد؟

لطفا به اشتراک بگذارید: