رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلستان در برلین حمله ایران به اسرائیل را محکوم کردند

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-سایت کاخ‌سفید خبر داد: رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلستان و رئیس‌جمهور آمریکا در برلین دیدار و حمله تشدیدکننده رژیم ایران به اسراییل را محکوم کردند. آنها تلاشهای خود را برای حسابرسی از رژیم ایران و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش هماهنگ کردند.

از سوی دیگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان در برلین گفت: من از همکاری آلمان برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر سیاست‌های بی‌ثبات کننده سپاسگزارم.

۲-روزنامه الشرق‌الأوسط نوشت: سمیر جعجع رهبر حزب مسیحی نیروهای لبنان گفت: این جنگ میان رژیم ایران و بازوهای آن از یک‌طرف و اسراییل و به‌دنبال آن آمریکا و سایر کشورهای اروپایی از طرف دیگر است. به‌جای این‌که تمام تلاش خود را برای خارج کردن لبنان از این جنگ به‌کار بگیریم، طوری رفتار می‌کنیم که گویی هیچ چیزی در حال وقوع نیست.

سمیر جعجع افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در مراکز اروپایی و حتی اسراییلی، حزب‌الله باید روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک می‌کرد، اما این اتفاق نمی‌افتد. متأسفانه توازن قوا روشن و مشخص است. رژیم ایران به جنگ ادامه خواهد داد و این موضوع را با افرادی که در لبنان باقی مانده‌اند و جوانان لبنانی ادامه خواهد داد. سمیر جعجع به سفر وزیر خارجه و رئیس مجلس رژیم ایران به لبنان طی یک هفته اشاره کرد و گفت انگار آنها برای نظارت بر جنگ آمده‌اند.

۳-مای ساتو گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران بر لزوم تحقیقات فوری پیرامون کشتار مهاجران افغانستان توسط نیروهای رژیم تأکید کرد و نوشت: بر نگرانیهای بیان شده توسط گزارشگر ویژه امور افغانستان تأکید دارم که خواستار تحقیقات فوری برای شفاف‌سازی گزارشهای مجروح و کشته شدن بسیاری از مهاجران افغان در منطقه کلگان سراوان در استان سیستان و بلوچستان ایران می باشد.

۴-عملیات اسراییل در غزه هم‌چنان ادامه دارد، به گزارش رویترز، اسراییل نیروهای بیشتری به شمال غزه می‌فرستد و حملاتش را به عمق غزه می‌برد. ساکنان اردوگاه جبلیه در شمال غزه گفتند تانکهای اسراییلی با استفاده از آتش سنگین هوایی و زمینی به مرکز اردوگاه رسیده‌اند.

۵-صادق الحسینی از کارشناس‌های حکومتی با نگرانی نوشت: شرایط منطقه‌یی هر روز خطرناک‌تر می‌شود و به سمت یک تقابل ناخواسته پیش می‌رویم اما نظام سیاسی به‌جای انجام سریع اصلاحات در ارز، انرژی، گشت ارشاد و فیلترینک که می‌تواند حتی در بدترین سناریو‌ها ما را نجات دهد، در حال ادامه دادن مسیر غلط قبلی است، پیش از آ‌ن‌که دیر شود مسیر را عوض کنید.

۶-آخوند حسینی بوشهری صحنه‌گردان نمایش جمعه قم گفت: هفته‌های سختی داشتیم، فرماندهان ارشد مقاومت یکی پس از دیگری به‌شهادت رسیدند، نباید بنشینیم تا به هلال‌احمر ما در لبنان و کارخانه‌های ایرانی در سوریه حمله شود، آرامش ما آرامش قبل از طوفان است.

۷-عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس ارتجاع گفت: حدود ۷ میلیون واحد مسکن کمبود داریم.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: