تحولات جنگ در منطقه و بازتاب آن دررسانه ها

ارتش اسراییل:

۱۵۰ عملیات علیه اهداف حزب‌الله در لبنان طی ۲۴ ساعت

کشته شدن فرمانده گردان حزب‌الله در منطقه بنت جـُبـِیل

کشته شدن فرمانده نظامی حزب‌الله در منطقه قانا

به همراه چند فرمانده دیگر

شلیک ۳۲ موشک توسط حزب‌الله

و منهدم کردن ۲ تانک اسراییلی در تهاجم زمینی

رویترز:

کشته شدن ۱۱ فلسطینی در حمله زمینی و هوایی اسراییل به شهر جبالیا

وزارت بهداشت فلسطین

شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون

۴۲ هزار و ۴۳۸ کشته و ۹۹ هزار و ۲۴۶ مجروح

کشته شدن ۴تن از کارکنان ملل متحد در لبنان

در حمله اسراییل به شهر نبطیه

اسکای نیوز شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهر خبر داد چهار تن از اعضای یک تیم امدادی که با ملل متحد همکاری می‌کردند، در میان ۱۶ نفری هستند در حملات اسراییل به شهر نبطیه در جنوب لبنان کشته شدند.

عمران ریزا، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در لبنان، گفت: این حمله ویرانگر زمانی صورت گرفت که نشست بررسی بحرانها در حال برگزاری بود.

وی گفت: این چهار نفر بخشی از یک تیم امدادی بودند که بیش از یک‌سال بود با سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه کار می‌کردند. 

پیش از این ارتش اسراییل اعلام کرده بود دهها مقر و انبارهای زیرزمینی حزب‌الله را در این حمله هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: حمله هوایی اسراییل به شهر بندری لاذقیه در سوریه در اوایل صبح روز پنجشنبه موجب بروز آتش‌سوزیهایی در این منطقه شد. خبرگزاری دولتی سوریه (SANA) اعلام کرد که آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر توسط آتش‌نشانان خاموش می‌شود. بر اساس گزارشهای منتشر شده، دو نفر در این حمله زخمی شدند.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به مقابله با اهداف اسراییلی در لاذقیه پرداخته است.

ای.بی.سی نیوز آمریکا روز چهارشنبه ۲۵ مهر به‌نقل از یک منبع اسراییلی خبر داد نتانیاهو، حمله به مجموعه‌یی از اهداف در ایران را برای حمله تلافی‌جویانه اسراییل به رژیم ایران تأیید کرده است.

این منبع جزییات بیشتری را در مورد چگونگی حمله و نوع اهداف ارائه نکرد و افزود هیچ زمانی برای انجام این حملات اعلام نشده است.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان:

اگر ایران با موشک به اسراییل حمله کند ما این را نمی‌پذیریم

این رژیم با آتش‌بازی می‌کند این باید متوقف شود.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در واکنشی ترسان به اظهارات شولتز گفت: ایران هیچ علاقه‌ای به بازی با آتش ندارد.

رویترز ۲۶ مهر نوشت یازده فلسطینی در اثر حملات اسراییل در شهر غزه کشته شدند.

رویترز افزود: نیروهای اسراییلی تانکهای خود را به منطقه جبالیا در شمال یعنی جایی که در آن، فلسطینی‌ها و مقامات ملل متحد در مورد کمبود غذا و دارو ابراز نگرانی کرده ند فرستاده‌اند.

نیروهای اسراییلی مجموعه‌ای از خانه‌های مسکونی را از طریق هوا، با گلوله‌های تانک و با قرار دادن بمب در آنها ویران کردند.

ساکنان گفتند: نیروهای اسراییلی عملاً بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا را در شمال نوار غزه از شهر غزه جدا کرده و حرکت را جز برای خانواده‌هایی که اجازه دارند این سه شهر را ترک کنند، مسدود کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در اطلاعیه پنجشنبه ۲۶ مهر خود اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون به ۴۲ هزار و ۴۳۸ کشته و ۹۹ هزار و ۲۴۶ مجروح بالغ شده است.

دوره گردی عراقچی در مصر و تقدیر و درخواست از سیسی

برای جلوگیری از حمله اسراییل

عراقچی روز پنجشنبه در قاهره با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

به‌گزارش المصری الیوم، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر درباره این دیدار گفت: که رئیس‌جمهور مصر بر لزوم جلوگیری از گسترش درگیریها و ضرورت پایان دادن به تشدید تنشها در منطقه تأکید کرد. وی هشدار داد که ادامه این بحران می‌تواند به یک جنگ منطقه‌یی گسترده منجر شود که پیامدهای خطرناکی برای امنیت و منافع تمامی کشورهای منطقه خواهد داشت.

مصری الیوم افزود: از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ایران نسبت به تلاش‌های مصر برای تأمین ثبات و امنیت در منطقه ابراز قدردانی کرد و بر نقش کلیدی مصر در این زمینه تأکید نمود. در این جلسه، وزیر امور خارجه ایران پیام احترام و تقدیر رئیس‌جمهور ایران، مسعود بزشکیان، را به رئیس‌جمهور مصر منتقل کرد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: