مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-سخنگوی مجاهدین -۲۶مهر۱۴۰۳

فوری

اتحادیه اروپا به‌جای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌بذل و بخشش جزایر ایران روی آورده است!

این، تفرقه‌اندازی بین مردم ایران و اعراب و بهترین کادو به‌فاشیسم دینی حاکم بر ایران است تا برای گریز از سرنگونی، خود را در انظار ایرانیان حافظ تمامیت ایران و پرچمدار دروغین ملی‌گرایی جلوه دهد. مردم ایران خواهان آزادی تمام ایران و یک‌جمهوری دموکراتیک غیر‌اتمی با جدایی دین از دولت و خواهان صلح و همزیستی و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌‌یی به‌ویژه با همسایگان خود هستند. برای مردم ایران سرنگونی دیکتاتوری ضد‌ایرانی و ضد‌اسلامی و ضدانسانی ولایت‌فقیه مقدم بر هر موضوع و هر تضاد دیگری‌است که مبارزة متحد جبهه خلق را به‌سود رژیم به‌انحراف بکشاند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-تظاهرات بروکسل

تظاهرات یاران شورشگر همزمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا

فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و اطلاعات آخوندها

پنجشنبه - ۲۶مهر ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- ارتش اسرائیل اعلام کرد

یحیی سنوار رهبر حماس در رفح کشته شد

این موضوع در پی عملیاتی در نوار غزه در رفح بود و ابتدا گمان می‌رفت ۳شبه نظامی هدف قرار گرفته‌اند. هیچ نشانه ای از حضور گروگان‌ها در ساختمانی که ۳ستیزه‌جو در آن کشته شده‌اند وجود ندارد. سنوار پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران در ماه اوت به‌عنوان رهبر حماس معرفی شد.

رسانه‌های اسراییل‌: بدنبال انتشار خبر کشته شدن یحیی سنوار نتانیاهو کابینه امنیتی خود را تشکیل داد.

کانال۱۲ اسراییل: یحیی سنوار جلیقه‌یی پوشیده بود که چند نارنجک روی آن نصب شده بود.

العربیه:  کنفرانس مطبوعاتی حسن فضل‌الله نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان: ما در مرحله جدیدی از جنگ علیه لبنان قرار داریم و خواهان آتش‌بس هستیم. رهبری حزب‌الله با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به‌دقت هماهنگی می‌کند و تلاشهایی را با هدف آتش‌بس در لبنان انجام خواهد داد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-بیانیه لوید آستین در رابطه با حملات هوایی آمریکا

به‌مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن 

نیویورک تایمز

بمب‌افکن‌های بی۲نیروی هوایی آمریکا

۵ تأسیسات تسلیحاتی زیرزمینی حوثیها را هدف قرار دادند

که ممکن است سیگنالی از سوی دولت بایدن به‌ایران باشد

استفاده نادر از بمب افکنهای بی۲ تنها هواپیمای قادر به‌حمله به‌تاسیسات هسته‌ای در عمق زمین در ایران در شرایطی که تنش بین اسرائیل و ایران  تهدید به‌سرریز شدن به‌یک جنک تمام عیار دارد قابل‌توجه است.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-پیگیری سلاح اتمی در داخل رژیم 

پاسدار سرتیپ ابراهیم رستمی دبیر‌سابق توسعه و تجهیز سپاه:  در حکم ثانویه من اعتقاد دارم درخواست نماینده‌های مجلس می‌تواند درست باشد.چون کشور مقابل ما هسته‌ای است اگر ما نداشته باشیم او جری‌تر می‌شود. زمانی ما مستقیم وارد جنگ با اسراییل می‌شویم که امریکا مستقیم وارد بشود. حالا امریکا شما می‌بینید که در این جنگ مستقیم وارد بشه؟ 

مجری: تحلیل‌تان این است که این اتفاق می‌افتد ؟  

رستمی:‌ من به‌نظرم در آینده با این اوضاعی که دارد پیش می‌رود آره. اگر امریکایی‌ها مستقیم وارد بشوند ما هم مستقیم وارد می‌شویم. حزب‌الله مگر غیر از ما هست ؟

حزب‌الله عراق‌، جیش‌الشعبی عراق و یمن مگر غیر از ما هستند؟

در خصوص بحث تجهیز به‌سلاح هسته‌ای چون کشور مقابل ما هسته‌ای است من هم اعتقاد دارم که باید یک تجدید نظر بشه. کسی که توانسته اورانیوم ۶۰درصد را غنی کند،مطمئن باش که بعدی‌اش را هم حتماً می تواند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- آریایی نژاد عضو مجلس رژیم‌: فتوای خامنه‌ای درباره ممنوعیت کشتار جمعی  است ولی ممکن است این وضعیت در‌باره سلاح دفاع جمعی وجود نداشته باشد

در جریان جنگ گرگها، آریایینژاد عضو مجلس ارتجاع گفت: حمله موشکی - که کاملاً مشخص بود تندروها در جریان این حمله نبودند - آنها را خلع سلاح کرد و چند روزی در شوک فرو برد. آنها برای رهایی از بن‌بست سیاسی‌ به‌گزینه «دستیابی به‌سلاح هسته‌ای» چنگ زدند. آنها درخواست دارند که رهبری فتوای خود را پس بگیرد. وی افزود: باید تغییر دکترین هسته‌ییرا پنهان نگه‌داریم. سلاح هستهیی بازدارنده است، فتوای خامنهای درباره ممنوعیت سلاح کشتار جمعی است نه دفاع جمعی!

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-پاسدار سلامی در مراسم دفن پاسدار نیلفروشان در اصفهان

به‌هر نقطه‌ای تجاوز کنید دردناک به‌همان نقطه از شما حمله خواهد شد با دقت تصمیم بگیرید

اسرائیل صدای ما را از این میدان می‌شنود، هشدار میدهم وعده صادق۲ فقط یک هشدار بود یک اخطار بود. کوچکترین مقیاس عملی بود به‌سپر دفاعی موشکی تکیه نکنید ما از آن عبور میکنیم.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-پاسدار قالیباف در مشهد و اظهار ترس

 قدرت دشمنان اسلام ما رو نترساند ما را نلرزاند

دشمنان به‌ما متلک می‌گفتند، می‌گفتند کجاس اون جایی که شما می‌گفتید امام‌تون گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد. خدا نگذره از کسانی که امروز تخم تفرقهرو می‌خواهند بپاشند در کشور عزیز ما اونهایی که بی‌شک در کلام‌شون و در رفتار‌شون عمله بی‌جیره و مواجب انگلیس و آمریکا هستند و خیانت به کشور و به‌اسلام می‌کنند. برای قوی شدن دو تا خط قرمز داریم باید تلاش کنیم که به‌این خط قرمزها وارد نشویم یکی بحث منازعه هست، نزاع هست در جامعه.و نکته دوم برای قوی بودن این هست که ما نترسیم، نترسیم، نترس، از چی می‌ترسیم؟ از یک دشمن بزدلی که گیرم تجهیزات و امکانات هم داشته باشد که گیرم تکنولوژی هم داشته باشد که گیرم هیچ خویی از انسانیت و شرف هم نبرده باشد چرا باید بترسیم؟

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- سخنگوی سپاه پاسداران گفت: اگر دشمن دست به‌اقدام جدیدی

بزند محکمتر و کوبنده تر پاسخ خواهد گرفت.

 

۱۰-تحولات جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل‌: ۱۵۰عملیات علیه اهداف حزب‌الله در لبنان

طی۲۴ ساعت

کشته شدن فرمانده گردان حزب‌الله در منطقه بنت جـُبـِیل

کشته شدن فرمانده نظامی حزب‌الله در منطقه قانا

به همراه چند فرمانده دیگر

شلیک ۳۲موشک توسط حزب‌الله

و منهدم کردن ۲تانک اسراییلی در تهاجم زمینی

رویترز: کشته شدن ۱۱فلسطینی در حمله زمینی و هوایی اسرائیل به‌شهر جبالیا

وزارت بهداشت فلسطین: شمار قربانیان حملات اسرائیل به‌غزه تا کنون ۴۲ هزار و ۴۳۸کشته و ۹۹هزار و ۲۴۶مجروح

کشته شدن ۴تن از کارکنان ملل‌متحد در لبنان

در حمله اسرائیل به‌شهر نبطیه

اسکای نیوز شامگاه‌چهارشنبه ۲۵مهر خبر داد چهار تن از اعضای یک تیم امدادی که با ملل‌متحد همکاری می‌کردند، در میان ۱۶نفری هستند در حملات اسرائیل به‌شهر نبطیه در جنوب لبنان کشته شدند. عمران ریزا، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان‌ملل در لبنان، گفت این حمله ویرانگر زمانی صورت گرفت که نشست بررسی بحرانها در حال برگزاری بود. وی گفت این ۴نفر بخشی از یک‌تیم امدادی بودند که بیش از یکسال بود با سازمان‌ملل‌متحد و شرکای بشردوستانه کار می‌کردند. پیش از این ارتش اسرائیل اعلام کرده بود دهها مقر و انبارهای زیرزمینی حزب‌الله را در این حمله هدف قرار داده است.     

خبرگزاری رویترز گزارش داد: حمله هوایی اسرائیل به‌شهر بندری لاذقیه در سوریه در اوایل صبح‌روز پنج‌شنبه موجب بروز آتش‌سوزی‌هایی در این منطقه شد. خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر توسط آتش‌نشانان خاموش می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۲نفر در این حمله زخمی شدند.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به‌مقابله با اهداف اسرائیلی در لاذقیه پرداخته است.

ای.بی.سی نیوز آمریکا روز چهارشنبه ۲۵مهر به‌نقل از یک منبع اسرائیلی خبر داد نتانیاهو، حمله به‌مجموعه‌ای از اهداف در ایران را برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل بهرژیم ایران تأیید کرده است. این منبع جزییات بیشتری را در مورد چگونگی حمله و نوع اهداف ارائه نکرد و افزود هیچ زمانی برای انجام این حملات اعلام نشده است.     

اولاف شولتز صدراعظم آلمان:

اگر ایران با موشک به‌اسرائیل حمله کند ما این را نمی‌پذیریم

این رژیم با آتش بازی می‌کند این باید متوقف شود

سخنگوی وزارت خارجه رژیم در واکنشی ترسان به‌اظهارات

شولتز گفت:‌ایران هیچ علاقه ای به‌بازی با آتش ندارد.

دوره گردی عراقچی در مصر و تقدیر و درخواست از سیسی

برای جلوگیری از حمله اسرائیل

عراقچی روز پنجشنبه در قاهره با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

به‌گزارش المصری الیوم، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر درباره این دیدار گفت که رئیس‌جمهور مصر بر لزوم جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و ضرورت پایان دادن به‌تشدید تنش‌ها در منطقه تأکید کرد. وی هشدار داد که ادامه این بحران می‌تواند به‌یک‌جنگ منطقه‌ای گسترده منجر شود که پیامدهای خطرناکی برای امنیت و منافع تمامی کشورهای منطقه خواهد داشت....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-خزانه‌داری امریکا - تحریم عناصر مرتبط با حزب‌الله و نیروی تروریستی قدس

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا 

تحریم ۳فرد و ۴شرکت مستقر در لبنان، مرتبط با حزب‌الله

و نیروی قدس سپاه پاسداران 

به‌دلیل همکاری با شبکه فرار از تحریم‌ها 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- بیانیهٔ چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران 

فصل هفتم - بخش دوم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴-قتل یک هموطن بلوچ با شلیک  مأموران بدنام اطلاعات آخوندی

صبح روز چهارشنبه ۲۵‌مهر مأموران بدنام اطلاعات آخوندی  یک هموطن بلوچ را پس از تعقیب و گریز در منطقه کشاورز زاهدان هدف تیراندازی قرار داده و وی را به قتل رساندند. 

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۵- معدن طبس بدون هیچگونه تغییری در شرایط ایمنی

به‌کار خود ادامه می‌دهد.

با گذشت بیش از سه هفته از فاجعه معدن طبس که در آن بیش از ۵۰کارگر محروم جان باختند، این معدنبدون هیچگونه تغییری در شرایط ایمنی به‌کار خود ادامه میدهد.  محمد بهمدی، کارگر آسیب‌دیده معدن طبس، گفت: همان معدن دوباره راه افتاده و کارگران در همان جا مشغول کار هستند. معدن با همان وضعیت مشغول کار است. پیمانکار و مسئولان همه مشغول کار هستند. هنوز هیچ رسیدگی به‌این وضعیت نشده است.

سایت حکومتی انتخاب با درج این خبر نوشت: بازپرس پرونده گفته است: «این قصور متوجه مسئولان معدن است» اما یک کارگر آسیب‌دیده معدن می‌گوید که پیمانکار و مسئولان همه مشغول کار هستند و کسی تغییر نکرده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۶-سایت حکومتی رویداد‌۲۴ 

نصب ۵۰هزار دوربین روی لباس نیروی انتظامی

سایت حکومتی رویداد۲۴ روز چهارشنبه ۲۵مهر نوشت: فرمانده فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی نظامی از نصب ۵۰‌هزار دوربین روی لباس مأموران انتظامی خبر داد. این منبع افزود: احمد دولتخواه فرمانده فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی گفت: این روزها شاهد مجهزتر شدن پلیس هستیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۷-راغفر، کارشناس اقتصادی رژیم درباره سوء‌تغذیه در استانهای محروم کشور گفت: آمار منتشره از سوی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در ۸ استان نشان می‌دهد که این ۸استان در معرض ناامنی غذایی قرار دارند.

در استان خوزستان۵۸درصد از خانوارها دچار تغذیه ناامن هستند. این رقم در سیستان و بلوچستان ۷۰درصد و در استان کرمان۷۴درصد است. در سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد از کودکان دچار سوء‌تغذیه و کوتاه قامتی هستند که ناشی از همین سوء‌تغذیه و ۲۵ درصد هم دچار کم وزنی ناشی از اختلال در تغذیه هستند. سرانه مصرف گوشت در میانگین استاندارد جهانی ۳۰کیلو گرم است که در ایران این رقم به ۵‌کیلو گرم کاهش یافته. اگر چه همین ۵کیلو گرم هم به‌شدت نابرابر در بین آحاد کشور توزیع می‌شود.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: