آریایی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع ـ باید تغییر دکترین هسته‌یی را پنهان نگه داریم

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-در جریان جنگ گرگها، آریایی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع گفت: حمله موشکی - که کاملاً مشخص بود تندروها در جریان این حمله نبودند - آنها را خلع سلاح کرد و چند روزی در شوک فرو برد. آنها برای رهایی از بن‌بست سیاسی‌ به گزینه «دستیابی به سلاح هسته‌ای» چنگ زدند. آنها درخواست دارند که رهبری فتوای خود را پس بگیرد.

وی افزود: باید تغییر دکترین هسته‌یی را پنهان نگه داریم. سلاح هسته‌یی بازدارنده است، فتوای خامنه‌ای درباره ممنوعیت سلاح کشتار جمعی است نه دفاع جمعی!

۲-لوید آستین وزیر دفاع آمریکا طی بیانیه یی از  حملات هوایی آمریکا به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن با جنگنده بمب افکنهای B-2 خبر داد. این حملات علیه انبارهای تسلیحات حوثیها در صنعا پایتخت و صعده یمن صورت گرفت. در این بیانیه آمده است:‌ این یک نمایش منحصر به فرد از توانایی آمریکا برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان در آن هستند، مهم نیست که چقدر در زیر زمین، سخت یا مستحکم دفن شده باشند. استفاده از بمب افکن های رادارگریز دوربرد B-2 نیروی هوایی آمریکا نشان دهنده توانایی حمله آمریکا برای اقدام علیه این اهداف در صورت لزوم، در هر زمان و هر مکان است. به دستور رئیس جمهور بایدن، من این حملات هدفمند را برای تضعیف بیشتر توانایی حوثی ها مجاز دانستم.

۳-اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در پارلمان این کشور گفت : اگر رژیم ایران با موشک به اسرائیل حمله کند ما آن را نمی‌پذیریم. این نباید اتفاق بیفتد. دیگر نباید بی‌ثباتی در منطقه رخ دهد. رژیم ایران با آتش بازی می‌کند. این باید متوقف شود.

۴-وزارت خزانه داری آمریکا شبکه مالی  حزب الله لبنان و شبکه قاچاق مواد مخدر بشار اسد را تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد و چهار شرکت را که میلیون ها دلار درآمد برای حزب الله کسب می کردند لیست گذاری کرد. تیم مالی حزب الله مسئولیت ایجاد و بهره برداری از پروژه های تجاری حزب الله در سراسر لبنان را بر عهده دارد که برخی از آنها توسط رژیم ایران تامین مالی میشوند.

خزانه داری آمریکا  همچنین سه نفر را که در تولید و قاچاق غیرقانونی کاپتاگون  به نفع رژیم بشار اسد و متحدانش از جمله حزب الله فعالیت می کرد، لیست گذاری کرد. کاپتاگون، یک آمفتامین خطرناک و بسیار اعتیادآور  است که  درآمدهای میلیاردی برای سران رژیم اسد به همراه دارد.

۵-سخنگوی ارتش اسرائیل بعدازظهر چهارشنبه اعلام کرد طی یک عملیات هوایی در منطقه قانا در جنوب لبنان، جلال مصطفی حریری، فرمانده نظامی حزب‌الله و فرماندهان واحد توپخانه و واحد موشکهای ضدتانک حزب الله در این منطقه را از پای درآورده است  .  

۶-دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد به شهریه ۹۰ میلیون تومانی اعتراض کردند.

۷-سعید حجاریان از باند اصلاح‌گران ولایت با اشاره به دولت وفاق پزشکیان گفت: وفاقی که الان مطرح شده، وفاق میان بالایی‌ها (یعنی دولت و حاکمیت) بوده و البته بخشی از پایینی‌ها این فرآیند را تسهیل کردند اما به هر حال بخش زیادی در انتخابات شرکت نکردند و آنچه که اکنون اتفاق افتاده به قول عرب‌ها «مواضعه» که با تسامح می‌توان به آن «تبانی» گفت.

۸-فشار رژیم برای حفظ فیلترینگ روز به روز تشدید می‌شود. شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه رادیو تلویزیون رژیم گفت رها کردن فضای مجازی غیرشرعی است. در این شرایط برخی‌ها در ایران می‌گویند چرا فیلترینگ را بر نمی‌دارید؟

از سوی دیگر آخوند محمدحسین طاهری دبیر ستاد امر به معروف رژیم نوشت برداشتن فیلترینگ در زمان جنگ جای تعجب دارد زمان جنگ حرف از رفع فیلترینگ نزنید.

لطفا به اشتراک بگذارید: