فقر و بدبختی سهم مردمان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان

کشورمان ایران یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای جهان است، یک درصد جمعیت جهان را دارد و حدود ۱۰ درصد منابع طبیعی جهان، اما سهم مردم ایران فقط فقر و بدبختی است.

اجازه بدهید یک مقایسه‌ای انجام بدهیم بین کشورمان و امارات متحده عربی

وسعت امارات متحده عربی با ۳۰ هزار کیلومتر مربع، از استان سمنان کوچکتر است، یعنی ایران ۵۵ برابر امارات وسعت دارد.

میانگین بارندگی در کشور امارات فقط ۴۸ میلی‌متر در سال است، اما متوسط بارندگی در ایران۲۶۳ میلیمتر است، البته استانهای شمالی ایران بسیار بیشتر از این عدد می‌باشد.

اقلیم امارات متحده عربی فقط بیابان و شن است، در حالی که ایران زیباترین مناطق را دارد با دشت‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و مناظر بسیار زیبا و چشم نواز.

تقریباً محصول کشاورزی قابل توجهی در کشور امارات وجود ندارد، هیچ دریاچه یا رودخانه‌یی وجود ندارد چه دائمی و چه فصلی.

اما ایران از نظر محصولات کشاورزی تقریباً در جهان نمونه است: بزرگترین تولیدکننده پسته، زعفران، خاویار، زرشک، و میوه‌های شفتی است. سومین تولیدکننده زردآلو، بادام، گردو و هندوانه در جهان است. ششمین کشور تولیدکننده پیاز است. هفتمین کشور تولیدکننده مرکبات و گوجه فرنگی است، هشتمین کشور تولیدکننده لیمو است و دهمین تولیدکننده انگور است.

اما نگاهی به درآمد ناخالص داخلی امارات:

در سال ۲۰۲۳ درآمد تجارت غیرنفتی این کشور ۹۵۳ میلیارد دلار بوده است نزدیک به یک تریلیون دلار، در حالی که در ایران کل درآمد نفتی و میعانات گازی در سال ۴۰۲ تقریباً ۳۰ میلیارد دلار بوده و تمام تولید ناخالص داخلی کشور ایران رو آخوندها به ۴۰۰ میلیون دلار رسانده‌اند. یعنی فقط درآمد غیرنفتی امارات نزدیک به ۳۲ برابر درآمد نفت ایران است.

همین کشور امارات بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به ظرفیت ۲ گیگا وات را در مدت ۲ سال با هزینه ۲ میلیارد دلار ساخته است، در حالی که در مدت ۴۵ سال نزدیک به ۲ هزار میلیارد دلار هزینه اتمی رژیم که به بهانه تولید برق درست شده، خروجی آن ۷۰۰ مگاوات برق است یعنی یک‌سوم نیروگاه خورشیدی امارات. البته همه می‌دانند که رژیم به‌دنبال بمب اتمی است و این روزها به‌صورت کاملاً شفاف مهره‌های رژیم به این اعتراف می‌کنند.

یک مقایسه هم داشته باشیم با کره جنوبی، کره جنوبی با ۵۱ میلیون جمعیت نزدیک به ۱.۸۵ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی دارد، یعنی نزدیک به ۵ برابر ایران.

کره جنوبی، در یک دوره ۴۵ ساله، ۷ بار تولید سرانه‌اش را دوبرابر کرده است اما رژیم حتی در ۴۵ سال گذشته، حتی یک بار هم نتوانسته این کار را بکند.

می‌توان دید که رژیم چه بلایی بر سر اقتصاد کشورمان و زندگی مردم آورده است و در یکی از ثروتمندترین کشورها دست کم ۶ دهک مردم که بیش از ۷۵ درصد جمعیت را شامل می‌شود زیر خط فقر کشانده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: