وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره تهدیدات رژیم ایران هشدار داد

بر اساس ارزیابی سالانه وزارت امنیت داخلی آمریکا، رژیم ایران هم‌چنان امنیت این کشور را تهدید می‌کند و قصد کشتن مقامات آمریکایی را دارد .

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد:

رژیم تهران قبل از انتخابات ۲۰۲۰ سعی کرد تا روایات تفرقه‌انگیز را برای تحریک خشونت، تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان ایالات متحده و کاهش اعتماد به روند انتخابات منتشر کند. گروه‌های هکری رژیم ایران و بازیگران سایبری وابسته به این رژیم از آسیب پذیریهای سیستم، برای هدف قرار دادن زیرساختهای ایالات متحده سوء‌استفاده کردند.

بر اساس گزارش سالانه تهدیدات وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) که در ۲۴مهر توسط انستیتو صلح آمریکا منتشر شد، رژیم ایران هم‌چنان قصد دارد مقامات آمریکایی مرتبط با ترور قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، را هدف قرار دهد. قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ توسط آمریکا کشته شد و از آن زمان رژیم ایران به‌دنبال انتقام از عاملان این عملیات بوده است.

این گزارش هم‌چنین اشاره می‌کند که تهران به فعالیت‌های خود در جهت هدف قرار دادن ناراضیان ایرانی مقیم آمریکا و منتقدان جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد. این اقدامات شامل تهدید و فشار بر افراد و گروه‌هایی است که به مخالفت با رژیم ایران می‌پردازند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این گزارش تأکید کرده که رژیم ایران نه تنها از طریق اقدامات مستقیم امنیتی بلکه با استفاده از اطلاعات نادرست و فعالیت‌های تبلیغاتی سعی در قطبی کردن جامعه آمریکا دارد. به‌ویژه در آستانه انتخابات ۲۰۲۰، ایران تلاش کرد با انتشار روایات تفرقه‌افکن، رأی‌دهندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد و اعتماد عمومی به فرآیند انتخاباتی را تضعیف کند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: