اخبار تحولات جنگ در منطقه

ارتش اسراییل

شلیک ۲۰ موشک از خاک لبنان به جلیل علیا در اسراییل

برخی از موشکها توسط سامانه ضدهوایی رهگیری شدند

و برخی دیگر اصابت کردند

ارتش اسراییل

روز دوشنبه حدود ۲۳۰ هدف در غزه و لبنان مورد حمله قرار گرفته است

بیش از ۲۰۰ هدف حزب‌الله از جمله سکوهای پرتاب موشک

و مواضع ضدتانک در لبنان هدف گرفته است

در حمله اسراییل به شهر مسیحی نشین ایطو در شمال لبنان

دستکم ۲۱ نفر کشته شدند

اعتراض‌های بین‌المللی برای کشتار مسیحیان برانگیخته شد

خبرگزاری فلسطینی وفا

از نیمه‌شب دوشنبه بامداد سه‌شنبه دست‌کم ۴۲ نفر از ساکنان نوار غزه

توسط اسراییل کشته و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند

ارتش اسراییل اعلام کرد طی روز دوشنبه حدود ۲۳۰ عملیات در غزه و لبنان مورد حمله قرار داده است.
تایمز اسراییل ۲۴ مهر با انتشار این خبر به‌نقل از ارتش اسراییل افزود: بیش از ۲۰۰ هدف حزب‌الله، از جمله سکوهای پرتاب موشک و مواضع ضدتانک، در لبنان هدف گرفته است و دهها تن از افراد مسلح حزب‌الله در درگیری با نیروهای اسراییلی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر رویترز شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر خبر داد اسراییل روز دوشنبه اهداف خود را در جنگ با نیروهای حزب‌الله در لبنان گسترش داد و دست‌کم ۲۱ نفر در حمله هوایی به شمال کشته شدند،

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد حمله اسراییل در شهر عمدتاً مسیحی‌نشین «ایطو» خانه‌یی را که به خانواده‌های بی‌خانمان اجاره داده شده بود، هدف قرار داد.

در پی این حمله اعتراضات بین‌المللی علیه کشتار مسیحیان برانگیخته شد.

خبرگزاری فلسطینی وفا ۲۴ مهر در گزارشی از غزه نوشت: از نیمه‌شب دوشنبه بامداد سه‌شنبه دست‌کم ۴۲ نفر از ساکنان نوار غزه در اثر بمباران مناطق مختلف از جمله شهر خان‌یونس، اردوگاه النصیرات، شهر غزه و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ، توسط اسراییل کشته و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین بیانیه خود اعلام کرد عملیات نظامی اسراییل در نوار غزه تاکنون دست‌کم ۴۲ هزار و ۳۴۴ کشته و ۹۹ هزار و ۱۳ نفر را مجروح بر جای گذاشته است.

رویترز روز دوشنبه ۲۳ مهر با انتشار ویدئویی به‌نقل از سخنگوی ارتش اسراییل نوشت: یک مجتمع عملیاتی حزب‌الله را که برای انجام عملیاتی شبیه ۷ اکتبر در زیر زمین خانه‌ای ایجاد شده بود شناسایی و تصرف کرده است.

رویترز خاطرنشان کرد حزب‌الله یک شبکه تونلی گسترده در جنوب لبنان دارد که اسراییل تخمین می‌زند صدها کیلومتر طول داشته باشد. یک فرمانده میدانی حزب‌الله به رویترز گفت این تونل‌ها «پایه‌های نبرد» هستند.

واشنگتن پست:

نتانیاهو به دولت بایدن اعلام کرده که به جای حمله به تأسیسات نفتی

اهداف نظامی ایران را هدف قرار می‌دهد

این تغییر موضع ظاهری نتانیاهو

در تصمیم بایدن برای ارسال یک سامانه قدرتمند دفاع موشکی به اسراییل نقش داشت

رویترز-سه‌شنبه ۲۴ مهر

دفتر نتانیاهو پس از انتشار گزارش واشنگتن پست طی بیانیه‌یی اعلام کرد:

اسراییل به آمریکا گوش خواهد داد

اما تصمیمات خود را بر اساس منافع ملی خود خواهد گرفت

واشنگتن پست ۲۳ مهر طی گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو، به دولت بایدن اعلام کرده است به‌جای تأسیسات نفتی یا هسته‌یی، اهداف نظامی در ایران را هدف قرار می‌دهد، دو مقام آمریکایی آشنا با این موضوع گفتند این نشان از یک ضدحمله محدودتر برای جلوگیری از جنگ تمام‌عیار دارد.
این منابع افزودند این نشان می‌دهد که نتانیاهو درک کرده است گستره حمله اسراییل می‌تواند بر رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر بگذارد.
واشنگتن افزود: حمله اسراییل به تأسیسات نفتی ایران می‌تواند قیمت انرژی را به‌شدت افزایش دهد، در عین‌حال حمله به برنامه تحقیقاتی هسته‌یی رژیم ایران، به‌گفته کارشناسان، می‌تواند خطوط قرمز باقیمانده در درگیری با تهران را از بین ببرد و منجر به تشدید بیشتر و خطر ورود مستقیم نظامی آمریکا شود.
برنامه اعلام‌شده نتانیاهو برای حمله به سایت‌های نظامی، با آسودگی خاطر در واشنگتن مواجه شده است.
واشنگتن پست هم‌چنین نوشت: این تغییر موضع ظاهری نتانیاهو در تصمیم بایدن برای ارسال یک سامانه قدرتمند دفاع موشکی به اسراییل نقش داشت.
یک منبع آشنا با این موضوع گفت: «حمله اسراییل به ایران قبل از انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر انجام خواهد شد، زیرا عدم انجام آن می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای ضعف اسراییل توسط ایران تلقی شود».

از سوی دیگر رویترز روز سه‌شنبه ۲۴ مهر نوشت: دفتر نتانیاهو پس از انتشار گزارش واشنگتن پست طی بیانیه‌یی اعلام کرد: اسرائیل به آمریکا گوش خواهد داد، اما تصمیمات خود را بر اساس منافع ملی خود خواهد گرفت.

لطفا به اشتراک بگذارید: