بایدن ـ هرگونه اقدام در رابطه با جان ترامپ به عنوان یک اقدام جنگی تلقی خواهد شد

اخبارایران وجهان دریک نگاه 

۱-فاکس نیوز خبر داد: بایدن رئیس جمهور آمریکا به شورای امنیت ملی خود دستور داد تا برای رژیم ایران روشن کند هرگونه اقدام در رابطه با جان ترامپ به عنوان یک اقدام جنگی تلقی خواهد شد.

۲-آنا لورمن  معاون وزیر خارجه آلمان گفت: دولت آلمان مدتهاست تلاش می‌کند سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد. زمان آن فرا رسیده است که ما برای این کار در اتحادیه اروپا نیز راه را هموار کنیم.

وی افزود:‌ رژیم ایران مستقیماً با موشک و به طور غیرمستقیم با حمایت از حماس، حزب‌الله و حوثیها به اسرائیل حمله کرده است. ما نمی‌توانیم این را بی پاسخ بگذاریم.

۳-آلکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش گفت: رژیم ایران با موشک‌ها، پهپادها و آموزش نظامی و موارد دیگر در جنگ تجاوزکارانه به اوکراین  وارد شده است. این رژیم در هر چهارراهی پیچ اشتباه را انتخاب می کند و در مسیر اشتباه می رود.

۴-ماریا مالمر استنرگارد  وزیر خارجه سوئد در پاسخ به این سؤال که چه زمانی سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار می دهید؟ گفت : زمان آن فرا رسیده است، و بحث هایی در حال انجام است. سوئد معتقد است که این مهم است و ما در این رابطه، اتفاق آراء پارلمانی پشت خودمان داریم. 

۵-به گزارش رویترز ارتش اسرائیل اعلام کرد محمد کامل نعیم، فرمانده یگان موشکی ضد تانک نیروهای نخبه رضوان حزب الله را در حمله به منطقه نبطیه در جنوب لبنان کشته است.

۶-سایت حکومتی دیده‌بان اعلام کرد حسین محمد اصیلی، فرمانده نیروهای رضوان حزب‌الله در جنوب لبنان، کشته شده است.

۷-تلگراف لندن نوشت که رده‌های ارشد و میانی حزب‌الله در حال فرار از جنوب لبنان هستند و مقاومت محدودی در برابر تهاجم زمینی اسرائیل می‌کنند. و به همراه خانواده به سوریه و عراق می‌روند.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: