تظاهرات ایرانیان آزاده در لوگزامبورگ همزمان با اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا

تظاهرات ایرانیان آزاده در لوگزامبورگ

همزمان با اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر سوئد خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران شد

اولاف کریسترشون:

زمان نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران فرا رسیده است

تا با خطرات ناشی از فعالیت‌های آن مقابله کنیم

 

رسانه‌های سوئد عصر یکشنبه سخنان نخست‌وزیر این کشور اولف کریسترشون که خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شده بود را منعکس کردند.

به گزارش روزنامه اکسپرسن کریسترشون دلیل این ابراز نظر را حملاتی در سوئد عنوان کرد که رژیم ایران با سوء‌استفاده از باندهای تبهکار انجام می‌دهد. کریسترشون در این رابطه گفت: «این ملغمه‌ای براستی خطرناک است که ما باید در برابر آن اقدامی به‌عمل آوریم. فکر می‌کنم که زمان نامگذاری تروریستی سپاه فرا رسیده است».

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده شورای اروپا نشستی با حضور رهبران عضو این نهاد برگزار می‌کند که در آن درباره جهت‌گیری و اولویت‌های سیاسی اتحادیه تصمیم‌گیری می‌شود. پیش از آن نیز نهاد اتحادیه اروپا در پارلمان سوئد نشستی برگزار می‌کند که اولف کریسترشون در آن تصمیم سوئد برای فشار بر اتحادیه اروپا به‌منظور نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را مطرح خواهد کرد.

کریسترشون در ادامه خاطرنشان کرد: 

«سوئد خواستار آن است که اتحادیه اروپا به‌طور جدی ارتباط بسیار مشکل‌ساز بین سپاه پاسداران و نقش مخرب آن در منطقه و هم‌چنین تشدید اقدامات آن در کشورهای مختلف اروپایی از جمله سوئد را رسیدگی کند. تنها نتیجه معقولی که با نگاه وسیع می‌توان به آن دست یافت، نامگذاری تروریستی سپاه به‌طور مشترک است تا بتوانیم به‌طور گسترده‌تر از تحریم‌های موجود عمل کنیم».

او اضافه کرد: «ترکیب آنچه که ما در خاورمیانه شاهد آن هستیم و استفاده از لحن تند در کشورهای اروپایی به این معنی است که تعداد بیشتری رژیم ایران را بسیار مشکل‌ساز می‌بینند و آماده اقدامی مشترک در برابر آن هستند. من قصد دارم این موضوع را مطرح کرده و از تجربیات خودمان و از فعالیت‌های ایران در خاک سوئد مثال بیآروم. این موضوع بسیار جدی است. مزیت نامگذاری تروریستی سپاه این است که می‌توان از ابزارهای گسترده‌تری استفاده کرد. این موضوع در رابطه با مسدود کردن دارایی‌های مالی اهمیت زیادی دارد. هم‌چنین می‌تواند بر توانایی آنها در فعالیت در کشورهای غربی‌تأثیرگذار باشد».

 

لطفا به اشتراک بگذارید: