تحولات جنگ در منطقه

سی .ان .ان : در حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه نظامی در شمال مناطق مرکزی اسرائیل

چهار سرباز اسرائیلی کشته و بیش از ۶۰نفر زخمی شدند .

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه یکشنبه ۲۲مهر، امدادگران اسراییل می‌گویند در حمله پهپادی حزب‌الله به اسراییل بیش از ۶۰نفر مجروح شدند.

یک سرویس امداد داوطلب اسراییلی روز یکشنبه گفت که بیش از ۶۰نفر در جنوب حیفا زخمی شدند، جایی که حزب‌الله پیش‌تر مدعی حمله پهپادی شده بود که یک پایگاه نظامی را هدف قرار داده بود.
سازمان امداد و نجات یونایتد هتزاله در بیانیه‌یی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، گفت: با کمک تیم های آمبولانس یونایتد هتزاله، ما به بیش از ۶۰مجروح با درجات مختلف جراحات - وخیم، جدی، متوسط ​​و خفیف را امدادرسانی کردیم.

وزارت بهداشت لبنان گزارش داد که حملات هوایی اسراییل در روز شنبه منجر به کشته شدن ۵۱نفر شده است. از ۲۳سپتامبر، این حملات بیش از ۱۳۰۰ کشته به‌دنبال داشته است.

تایمز اسراییل :

این پهپادها ، از نوع مرصاد بودند 

 

حمله نیمه شب اسراییل به چادرهای آوارگان

در مجاورت بیمارستان الاقصی در دیر اللبح

در مرکز نوار غزه ۳ نفر کشته و دهها زخمی برجای گذاشت

اسرائیل می گوید این محل مرکز فرماندهی حماس بوده است .

 

رویترز

کشته شدن ۱۰تن در جبالیا در شمال غزه بر اثر شلیک گلوله های تانک اسراییل 

 

اعزام واحد دفاع موشکی« تاد» به اسراییل به دستور رئیس جمهور امریکا 

پنتاگون:

اقدام نظامی امریکا برای تقویت دفاع هوایی اسراییل در برابر حملات رژیم ایران

و حمایت از آمریکایی ها در منطقه است 

 

آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل متحد 

هرگونه حمله به نیروهای حافظ صلح ممکن است یک جنایت جنگی محسوب شود

 

رویترز،۲۳مهر نوشت: سازمان ملل اعلام کرد که تانکهای اسراییلی به یک پایگاه نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان حمله کردند، در حالی که پهپادهای حزب‌الله چهار نفر را در حمله‌یی به یک اردوگاه نظامی اسراییل کشتند.

نیروهای حافظ صلح یونیفل گزارش دادند که دو تانک مرکاوای اسراییلی دروازه اصلی یک پایگاه را منهدم کرده و پیش از طلوع روز یکشنبه به‌زور وارد پایگاه شدند. به‌گفته سازمان ملل، پس از خروج تانک‌ها، انفجارهایی در فاصله ۱۰۰ متری رخ داد که موجب انتشار دود و بیماری در میان پرسنل سازمان ملل شد.

ارتش اسراییل نیز اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله موشکهای ضدتانک به سوی نظامیان اسراییلی شلیک کرده و ۲۵ نفر را زخمی کردند. به‌گفته سخنگوی ارتش اسراییل، یک تانک اسراییلی در جریان حمله برای تخلیه مجروحان زیر آتش قرار گرفت.

نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، در بیانیه‌یی خطاب به دبیرکل سازمان ملل، خواستار خروج نیروهای یونیفل از مناطق جنگی و پایگاههای نزدیک به حزب‌الله شد. حزب‌الله ادعاهای استفاده از نزدیکی نیروهای حافظ صلح به‌عنوان سپر انسانی را رد کرده است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: