نخست وزیر سوئد ـ از اتحادیه اروپا می خواهد که سپاه پاسداران را رسماً یک سازمان تروریستی اعلام کند

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-اولف کریسترسون  نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد: سوئد از اتحادیه اروپا می‌خواهد که سپاه پاسداران را رسماً یک سازمان تروریستی اعلام کند.

آژانس اطلاعاتی ساپو در سوئد، رژیم ایران را به استخدام اعضای باندهای جنایتکار سوئدی برای ارتکاب "اقدامات خشونت آمیز" علیه اسراییل و سایر منافع در سوئد متهم کرده است،

کریسترسون به روزنامه اکسپرسن گفت: ما می‌خواهیم سوئد با سایر کشورهای اتحادیه اروپا به‌طور جدی به ارتباط بسیار مشکل ساز سپاه پاسداران و نقش مخرب آنها در منطقه (خاورمیانه) و هم‌چنین اقدامات تشدید کننده آنها در کشورهای مختلف اروپایی از جمله سوئد رسیدگی کند.

۲-تلویزیون عمومی سوئد در اوایل اکتبر گزارش داد دو حمله اخیر به سفارتخانه‌های اسراییل در استکهلم و کپنهاگ به دستور رژیم ایران انجام شده است.

۳-رسانه‌های اسراییل خبر دادند: شامگاه یکشنبه دو پهپاد از نوع «مرصاد» ساخت رژیم ایران به‌سوی اسراییل پرتاب شد. یکی از آنها رهگیری شد و دیگری به منطقه بنیامین اصابت کرد. در این حمله تاکنون ۴ سرباز اسراییلی کشته شدند. برخی منابع تعداد مجروحان را دهها تن اعلام کردند.

منابع نظامی گفتند: پهپاد دوم که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد از دید رادار مخفی شد و به نظر می‌رسید سرنگون شده است. در نتیجه هیچ آژیری قبل از اصابت آن به محل به صدا درنیامد.

۴-پت رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ارسال سامانه موشکی تاد، سیستم دفاع هوایی اسراییل را تقویت می‌کند. این بخشی از اقدامات گسترده‌تری است که ارتش آمریکا برای حمایت از اسراییل و محافظت از آمریکایی‌ها در برابر حملات رژیم ایران و شبه‌نظامیان این رژیم انجام داده است.

۵-سازمان ملل اعلام کرد: تانکهای اسراییلی از دروازه‌های پایگاه نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان عبور کردند. به گزارش رویترز نتانیاهو، از سازمان ملل خواست تا نیروهای حافظ صلح یونیفیل را از مناطق جنگی لبنان تخلیه کند.

۶-رویترز افزود: مقامات اسراییلی می‌گویند یونیفیل در مأموریت خود در حمایت از قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که پس از جنگ سال ۲۰۰۶ به تصویب رسید، شکست‌خورده است، این قطعنامه خواستار پاکسازی منطقه مرزی جنوب لبنان از سلاح یا نیروهایی غیردولتی است.

۷-باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم اعتراف کرد: ما در طول صد سال اخیر تاریخ ایران، یعنی پنجاه سال قبل از انقلاب و پنجاه سال بعد از انقلاب، هیچ وقت هفت سال پشت سر هم تورم ۴۰درصدی نداشتیم؛ اما الآن این را داریم و این فاجعه است.

وی افزود: راجع به محاسبه رشد تورم ۷ سال تورمِ ۴۰ درصدی، ۲۸۰ درصد نمی‌شود؛ زیرا این تصاعد هندسی است؛ یعنی ۷ تا ۴۰ درصد پشت سر هم، ۶۰۰ درصد می‌شود. یعنی تورم از ۷ سال پیش ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و این وحشتناک است.

۸-فرشاد مومنی کارشناس حکومتی خطاب به پزشکیان گفت: هنوز از گرد راه نرسیدید، نان و مایحتاج مردم این‌گونه شده است و اطرافیان این آقا هم دائما تن و بدن مردم را از وارد شدن شوک به قیمتهای کلیدی می لرزانند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: