مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

 ۱-دهم ربیع‌الثانی سالگرد وفات حضرت معصومه علیها‌سلام

پرچمدار و پیشتاز زنان رها و رزمنده مجاهد

در نبرد علیه ارتجاع حاکم و زن‌ستیزی

در شدیدترین دوران استبداد و اختناق

حضرت فاطمه معصومه علیها سلام دختر گرانقدر امام کاظم، هفتمین پیشوای تشیع انقلابی و خواهر امام رضا علیه‌السلام، در روز اول ذیقعده سال۱۷۳ هجری قمری در دوران شدت استبداد و اختناق خلفای عباسی چشم به‌جهان گشود. دورانی که زندانها و سیاهچال‌ها مملو از مجاهدان و شیعیان انقلابی بود و امام کاظم نیز پس از تحمل زندانهای طولانی در سیاهچال هارون خلیفه عباسی به‌شهادت رسید. امام هفتم پیش از شهادت خود با اشراف به‌چنین شرایطی برای راهگشایی جنبش انقلابی تشیع به دختران خود که نزدیک‌ترین یاران پیشوای بعدی شیعیان، امام رضا محسوب می‌شدند، توصیه کرده بود از ازدواج خودداری کنند و حضرت معصومه در رأس ۱۸زن مجاهد دیگر بر اساس این رهنمود به‌طور حرفه‌یی و تمام‌عیار در خدمت پیشبرد جنبش بودند و به‌این ترتیب سنتی‌نوین را در میان زنان انقلابی‌  پایه‌گذاری کردند. زنانی که از آن پس در تاریخ از آنان تحت عنوان زنان ”رضوی ”یا ”رضائیات“نام برده می‌شد....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- سازمان مجاهدین خلق ایران افشا می‌کند

فاکس نیوز در آمریکا

حمل تسلیحات به بیروت با هواپیمایی ملی از ایران

فاکس نیوز: سازمان مجاهدین خلق ایران  اعلام کرد، وزارت اطلاعات به‌طور سیستماتیک از ایران‌ایر برای انتقال عوامل وزارت اطلاعات و تجهیزات آنها برای فعالیتهای تروریستی به‌خارج از ایران استفاده کرده است. ‌ایران‌ایر محموله‌ها و بسته‌های لازم برای فعالیتهای وزارت‌اطلاعات در اروپا را در زمانی که دیپلومات تروریست اسدالله اسدی رئیس ایستگاه وزارت‌اطلاعات در اروپا بود به‌اتریش منتقل کرده است. اسدی به‌دلیل توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در سال‌۲۰۱۸ به ۲۰سال زندان در بلژیک محکوم شد. اما در یک تبادل با یک امدادگر بلژیکی، یک شهروند دانمارکی و دو‌شهروند اتریشی-ایرانی دوتابعیتی آزاد شد. ۱۲تروریستی که برای شرکت در عملیات ترور پروفسور کاظم رجوی مدافع حقوق بشر به‌ژنو اعزام شده بودند و همچنین سلاحهای آنها با ایران‌ایر منتقل شد.

فاکس نیوز: یک گزارش انفجاری از گروه مخالف ایرانی

سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گوید که ایران‌ایر، خطوط هواپیمایی رژیم ایران هم از سالها پیش، حزب‌الله لبنان را برای انتقال سلاحهای سبک و متوسط بین ایران و فرودگاه بیروت و همچنین برای انتقال پرسنل و دوره‌های آموزشی آنها، پشتیبانی می‌کرده است. گفته می‌شود که انتقال سلاحها به‌ویژه از طریق باند‌۱۷ انجام می‌شود که «انحصاراً» متعلق به‌حزب‌الله بوده است.  در ماه‌ژانویه ۲۰۲۱‌، یکی‌از اعضای حزب‌الله گفت: محموله‌هایی که به‌باند۱۷ می‌رسد شامل موشک‌های ضد‌هوایی است. ....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-تظاهرات یاران شورشگر - حمایت از کارزار جهانی نه به اعدام 

در‌شهرهای واشینگتن، بروکسل، استکهلم، اسلو، ژنو، لاهه، پاریس، یوتوبوری، لندن، کلن، برلین.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-کنفرانس آلمان قسمت آخر

نه به‌اعدام در ایران - حسابرسی از سردمداران رژیم

سخنرانی نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی آلمانی

برلین -۱۰ اکتبر ۲۰۲۴

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-آخرین تحولات جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل: طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸۰عملیات از طریق هوا و زمین در غزه و لبنان انجام شد. در این حملات زیرساختهای حزب‌الله هدف قرار گرفت و ۵۰تن از پای درآمده‌اند.

روز شنبه ۳۲۰موشک و پهپاد توسط حزب‌الله به‌سمت مناطق مختلف اسرائیل پرتاب شده است.

رویترز: در‌حملات اسراییل در غزه و پیشروی تانکها به‌جانب شمال ۲۹فلسطینی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه ۲۱مهر خبر داد: ماکرون در جریان گفتگوی خود با نبیه بری، رئیس‌پارلمان لبنان گفت‌«آتش بس باید فوراً در لبنان اجرا شود و حملات حزب‌الله باید فوراً متوقف شود».    

تایمز اسرائیل به‌نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد آمریکا در حال بررسی ارسال یک‌سیستم پیشرفته دفاع ضد‌موشکی بالستیک به‌اسرائیل است که توسط نیروهای آمریکایی اداره می‌شود تا در صورت واکنش رژیم ایران به‌حمله انتقامی اسرائیل، بکار گرفته شود. تایمز اسرائیل افزود با توجه به‌اینکه رژیم ایران اعلام کرده است در صورت هرگونه اقدام تلافی‌جویانه، به‌همان اندازه پاسخ خواهد داد،  واشنگتن آماده است سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته با نام "تاد" را برای تقویت توانایی اسرائیل در مقابله با موشک‌های بالستیک که توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران نیز در ماه‌های اخیر به‌سمت اسرائیل شلیک شده است، مستقر کند.

یک مقام آمریکایی در تماس با تایمز اسرائیل تأیید کرد دولت بایدن، در حال بررسی انتقال این سیستم‌ها به‌اسرائیل است، اما گفت که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. برخی منابع گفته‌اند یک‌احتمال این است که حمله اسراییل به‌هدف‌های متعلق به‌رژیم ایران ممکن است تا استقرار سیستم دفاعی تاد در اسراییل به‌تأخیر بیفتد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-واکنشهای قالیباف، پاسدار رادان ، بروجردی در رابطه

با حمله اسراییل به‌رژیم ایران

پاسدار قالیباف در سفر به‌بیروت در مصاحبه با تلویزیون حزب‌الله به‌نام المیادین گفت: بارها ایران اعلام کرده که از حریم کشورهای همسایه نباید برای تجاوز به‌ایران استفاده شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد طبعا از هر نقطه‌ای به‌ایران تجاوز رخ دهد، پاسخ داده خواهد شد. وی افزود: هر تجاوزی که انجام شود،‌ حتما به‌آن تجاوز پاسخ خواهیم داد و آن را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. ما در وعده صادق-2 به‌خاطر تروری که انجام دادند، فقط مراکز نظامی و تروریستی آنان را زدیم. پاسدار قالیباف و در مورد وضعیت سرکرده نیروی تروریستی قدس گفت: قاآنی در صحت و سلامت است و کار خود را انجام می‌دهد و این هم از همان اخبار کذبی است که منتشر شده است.

پاسدار رادان سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی، در مصاحبه با سایت خامنه‌ای: اگر می‌خواهند وعده صادق۳ را ببینند به یاوه‌گویی‌ ادامه دهند

سایت خامنه‌ای ـ ۲۲مهر۱۴۰۳

ما را در ۸سال حوزه مقاومت تجربه کردند، ما را در وعده‌های صادق۱ و ۲ تجربه کردند، اگر می‌خواهند وعده صادق‌۳ را ببینند به یاوه‌گویی‌ها ادامه دهند.

بروجردی عضو کمیسون امنیت و سیاست‌خارجی مجلس رژیم: اگر خطایی از سوی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش انجام شود، عملیات وعده صادق ۳ کاملاً متفاوت و شدیدتر از دو عملیات قبلی خواهد بود. جمهوری اسلامی در ارتقای توانمندی‌های نظامی خود، به‌جز آنچه در توافق هسته‌ای پذیرفتیم و موردی که مقام معظم فرمودند که بحث «بمب هسته‌ای» است، هیچ‌گونه محدودیتی برای خود قائل نیست.

برکناری سرکرده سپاه حفاظت هواپیمایی رژیم

در بحبوحه اخبار مربوط به‌جاسوسی در بالاترین سطوح نظامی

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: پاسدار سرتیپ هادی ملانوری به‌عنوان فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی معرفی شد

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- انتشار اسناد مخفی توسط نیویورک تایمز

و برملا شدن نقش رژیم در جنگ‌افروزی بر خلاف انکار خامنه‌ای

نیویورک تایمز۱۲‌اکتبر ۲۰۲۴‌(۲۱مهر ) زیر عنوان  «‌اسناد مخفی نشان می‌دهد که حماس تلاش کرد ایران را متقاعد سازد که به‌حمله۷ اکتبر بپیوندد» ،نوشت:‌ حماس در ابتدا تصمیم گرفته بود که این حمله با اسم رمز ”پروژه بزرگ“ را در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد. اما انجام طرح را به‌عقب انداخت چون تلاش داشت ایران و حزب‌الله را به شرکت در آن متقاعد سازد. در ژوئیه۲۰۲۳، حماس یک مقام ارشد را به‌لبنان اعزام کرد که در آنجا با یک‌فرمانده ارشد ایرانی ملاقات نمود و درخواست کمک برای زدن سایت‌های حساس اسراییل در شروع حمله را نمود.

نیویورک تایمز در متن مشروحی که از اسناد افشا شده در‌این باره منتشر کرده است می‌گوید‌:‌ بنا به‌یادداشت‌های جلسه‌ای در اوت۲۰۲۳، خلیل الحیه معاون سینوار، طرح را ماه قبل با محمد‌سعید ایزدی، یک‌فرمانده بالای ایرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در لبنان که بر روابط تهران با گروه‌های مسلح فلسطینی نظارت داشته مورد بحث قرار داده‌بود. این یادداشت‌ها همچنین نشان میدهد که الحیه قصد داشته موضوع را با حسن نصرالله رهبر حزب‌الله مطرح کند...

یادداشت‌های ماه‌اوت گزارش می‌کند که الحیه به ایزدی، فرمانده بالای ایرانی، گفته است که حماس برای زدن سایت‌های حساس در ”اولین ساعت“ حمله، نیاز به کمک دارد. بنا به‌این سند، ایزدی گفت که حزب‌الله و حماس از این طرح در اساس حمایت می‌کنند اما برای ”آماده کردن فضا“ به‌زمان نیاز دارند.

نیویورک تایمز نوشت:‌ هیئت نمایندگی ایران در ملل‌متحد ادعاهای صورت گرفته در یادداشت‌ها را تکذیب کرد. بیانیه ایران می‌گوید: ”تمامی طراحی، تصمیم‌گیری‌ها و هدایت صرفاً توسط بال نظامی حماس در غزه صورت گرفت، هر ادعایی که بخواهد آنرا به‌میزانی و یا بطور کامل به‌ایران یا حزب‌الله ربط دهد، فاقد اعتبار است و محصول اسناد ساختگی است“.

اخبار سیمای آزادی ۱۸مهر ۱۴۰۲

‌خامنه‌ای در عین رجزخوانی از ترس عواقب جنگ

هرگونه نقش داشتن رژیم در آن را از اساس تکذیب کرد

تا دودش به‌چشم رژیم نرود

خامنه ای‌: ایران را پشت این حرکت معرفی می‌کنند، اشتباه می‌کنند، محاسبة غلط می‌کنند، این کار کار خود فلسطینی‌هاست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-تجمع اعتراضی بازنشستگان، فرهنگیان بازنشسته

و رانندگان تاکسی در شهرهای میهن

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد و تأمین اجتماعی در اصفهان، تهران، اهواز و شوش

تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته و معلمان نهضت سواد آموزی در تهران

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی در کاشان و غارت‌شدگان در قزوین

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-جان باختن یک کارگر به ستوه آمده از ستم آخوندی

براثر خودسوزی اعتراضی در هفت‌ تپه

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-قتل یک سوختبر بلوچ

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-آتش‌سوزی در چند‌انبار و مغازه چسب و لوله در بازار شاه‌آباد تهران

روز شنبه ۲۱مهر بر اثر آتش‌سوزی در چند‌انبار و مغازه چسب و لوله در بازار شاه‌‌آباد تهران ۳نفر جان باختند.  بر اثر این آتش‌سوزی ۸‌خودرو نیز به‌طور کامل در آتش سوختند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- کارشناس حکومتی‌

ما قادر به‌تامین نیازهای اساسی جامعه نیستیم

سایت حکومتی جماران روزشنبه ۲۱‌مهر به‌نقل از یک‌کارشناس رژیم نوشت‌: امروز درآمد ۸۰میلیارد دلاری فروش منابع طبیعی و همچنین صادرات کالاهایی که ناشی از استفاده از رایانه‌ها و منابع است،  قادر به‌تامین نیازهای اساسی جامعه نیست.

ما با‌مشکلات جدی در زمینه خدمات سلامت، دارو، آمورش و تغذیه روبه‌رو هستیم، این‌در‌حالی است که یک‌میلیارد‌دلار در دولت، به‌واردات خودروی لوکس تخصیص داده می‌شود.                         

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                    

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: