سفر پاسدار قالیباف به بیروت

سفر پاسدار قالیباف به بیروت

خبرگزاری لبنان ۲۱مهر گزارش داد: نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان پیش از ظهر امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران را در رأس هیأتی پذیرفت. نخست وزیر در این دیدار تأکید کرد که اولویتهای دولت در این مرحله تلاش برای دستیابی به آتش‌بس، توقف تجاوزات اسراییل و حفظ امنیت لبنان و امنیت مردم آن است.

وی بر تعهد لبنان به اجرای قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱، تقویت حضور ارتش در جنوب و برقراری تماسهای لازم با کشورهای قطعنامه و سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن اسراییل برای اجرای کامل قطعنامه تأکید کرد.

تلویزیون رژیم ۲۱ مهر ۱۴۰۳

قالیباف:

من در سفر امروز که به مقصد بیروت آمدم از تهران اومدم به بیروت که سلام گرم ملت ایران رو و دولت ایران رو مجلس ایران رو و به‌ویژه پیام رهبر معظم انقلاب رو به مردم لبنان برسونم که مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت، کنار ملت لبنان، دولت لبنان و مقاومت در همه صحنه‌های خواهد بود.

در ملاقات با جناب آقای میقاتی عرض کردم که ملت ایران و مردم ایران آماده هستند، برای کمکها به مردم آواره و جنگ‌زده اینجا و اونهایی که جابه‌جا شدن، به مجروحان اینجا زیر نظر دولت لبنان، امکاناتی رو اگر کریدور هوایی برای بیروت فراهم بکند، دولت این کمک‌ها رو ان‌شاءالله در اسرع وقت به‌صورت گسترده برای مردم منتقل کنیم.

مهدی محمدی مشاور قالیباف در امور راهبردی

ما ضربه خوردیم ضربه‌های راهبردی خوردیم ضربه‌های دردناکی خوردیم

آنچه که برای رهبری حزب‌الله لبنان پیش آمد فقدان حسن نصرالله چیزای کوچکی نیست

مهدی محمدی مشاور قالیباف در امور راهبردی: بله ما ضربه خوردیم ضربه‌های راهبردی خوردیم، ضربه‌های دردناکی خوردیم، اما ضربه‌ای که به رژیم زدیم ضربه موجودیتی بوده و امروز موجودیت این رژیم در معرض مخاطره است و این یکی از ریشه‌های در واقع تحلیل این وضعیتی است که حالا باهاش مواجه است.

مجری: همین جمله پایانی شما محور مقاومت رژیم صهیونیستی ضربه‌هایی که زده شده ضربه‌هایی که خورده وضعیت الآن رویارویی و مواجهه محور مقاومت در منطقه غرب آسیا با رژیم صهیونیستی چطور هست؟

مهدی محمدی: ببینید اینجا چند تا نکته وجود داره:

نکته اول اینه که عرض کردم ما باید واقع بین باشیم اگر واقع نباشیم، نمی‌تونیم توی این جنگ، تو این جنگ پیچیده بجنگیم، واقع‌بینی اقتضا می‌کند به نظر من که ما بپذیریم که ضربه‌هایی که مقاومت دریافت کرده ضربه‌های سخت و ضربه‌های دردناکی بوده، ما ضربه‌های راهبردی دریافت کردیم، آنچه که برای رهبری حزب‌الله لبنان پیش آمد، فقدان جناب سید حسن نصرالله اینا چیزای کوچکی نیست و کسی هم نباید اونها رو کوچک‌نمایی بکنه، ما اگر اینارو کوچک‌نمایی کنیم، اونوقت نمی‌تونیم، ماهیت این جنگ دردناک رو و این جنگ پیچیده رو درک کنیم.

من نمی‌خوام اسم ببرم بعضی از کشورها تو منطقه عملاً درگیر شدن به شریک رژیم برای پهن شدن اسراییل در منطقه خاورمیانه چرا اینکارو کردن تحلیل شون تا اسناد خودشون این بود که ما اگر در مرزهای سرزمینهای اشغالی محصور بمونیم نابود خواهیم شد، باید از مرزهای خودمون فراتر بریم، اتفاقی که امروز افتاده چیه؟ اتفاقی که امروز افتاده اینه که نه‌فقط محصور شدن در مرزهای سرزمینهای اشغالی از لحاظ استراتژیک بلکه کپسوله شدند و فشرده شدند و عمق استراتژیک شون در همون بخش محدود هم کاهش پیدا کرد من فکر می‌کنم که مقاومت در یک وضعیت خاصی قرار داره و در آستانه یک شکوفایی است ببینید ما نباید شعار بدیم، عرض کردم ما نیازمند واقع‌بینی هستیم اگه شعار زده بشیم، ضربه می‌خوریم، این‌که من می‌گم مقاومت در آستانه شکوفایی مبتنی بر یک درک از منطق استراتژیک این جنگیه که توش هستیم.

در مقابل یک همچین دشمنی، مهم‌ترین ضابطه به نظر من اینه که باید شجاع بود اگر ما شجاعت خودمون رو از دست بدیم، اگر که حواسمون نباشه که این دشمن ضعفش رو پشت سر و صدا و پشت جنایت کردن پنهان کرده اگه حواسمون نباشه که در یک روند میان‌مدت اسراییل چیزی ازش باقی نمونده ما جنگ رو خواهیم باخت من شفاف می‌گم باید شجاع باشیم، نباید اجازه بدیم که ترس بر ما چیره بشه.

مهم‌ترین تکلیفی که ما امروز داریم اینه که وحدت داخلی خودمون رو حفظ کنیم، ما وارد دوران پرتنشی شدیم، وارد دورانی شدیم، که در اون احتمالاً رویدادهای غافلگیرکننده بیشتری در آینده وجود خواهد داشت. امروز در ایران یک اتحاد بزرگ پشت سر رهبری برای مقابله با اسراییل وجود داره، امروز همه نیروهای سیاسی اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، چهره‌های شاخص شون پشت سر رهبری ایستادند و به درایت و توان نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با این دشمن ابراز اعتماد می‌کنند.

در این‌حال نگرانی هم وجود داره ما خوب می‌فهمیم که نگرانی‌هایی هم هست، مهم‌ترین وظیفه ما امروز اینه که این وحدت رو حفظ کنیم به نیروهای نظامی و امنیتی خودمون اعتماد داشته باشیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: