وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶شرکت و ۲۳کشتی خارجی را به‌خاطر تجارت با ایران تحریم کرد

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶شرکت و ۲۳کشتی خارجی را به‌خاطر تجارت با بخش پتروشیمی و نفت رژیم ایران تحریم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: آمریکا در پاسخ به حمله اول اکتبر رژیم ایران به اسراییل، دومین حمله مستقیم این کشور به اسراییل در سال جاری، تحریم‌ها را بر بخشهای نفت و پتروشیمی رژیم ایران گسترش می‌دهد. این اقدام فشار مالی بر رژیم ایران را تشدید می‌کند.

۲-نشریه بیلد آلمان نوشت: آخوندهای دیکتاتور در ایران موجی باور نکردنی از اعدامها را در زندانهای خود ایجاد کرده است. فقط در یک هفته ۴۳ نفر اعدام شدند!

نشریه بیلد افزود: دیکتاتوری آخوندها در ایران که به وحشیگری معروف است از ابتدای سال تاکنون ۵۱۴ نفر را اعدام کرده است که ۱۸ نفر از آنها زن بودند. به‌گفته ناظران، این آمارهای غم‌انگیز نشان می‌دهد که رژیم ایران از اعدام به‌عنوان سلاحی علیه مردم ایران استفاده می‌کند.

۳-به گزارش رویترز یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های جدید علیه رژیم گفت، این اتحادیه افراد یا سازمانهایی را به‌علت انتقال موشکهای بالستیک رژیم ایران به روسیه تحریم می‌کند.

این مقام به خبرنگاران گفت: «ما هم‌چنین انتظار داریم. دوشنبه اولین بسته نامگذاریها در زمینه انتقال موشکهای بالستیک رژیم ایران به روسیه ارائه شود. او بلافاصله جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

۴-آخوند اعرافی مدیر حوزه‌های آخوندی در بیانیه‌یی تأکید کرد: اسراییلی‌ها تصویر (خامنه‌ای) را به‌عنوان هدف ترور منتشر کرده‌اند که این اهانتی آشکار است.

۵-با تشدید جنگ در لبنان و افزایش بمبارانهای بیروت، دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۱۰۰ پزشک و کارمند اورژانس در درگیریهای اخیر لبنان کشته شده‌اند.

۶-آمار جان‌باختگان فلسطینی در غزه از ابتدای جنگ تاکنون به بیش از ۴۲ هزار کشته و بیش از ۹۸ هزار مجروح رسید.

۷-در ادامه روند تجهیز نیروهای سرکوبگر رژیم به فناوریهای جدید، اعلام شد نیروی انتظامی به شوکر برقی مجهز می‌شود.

۸-مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم با انتشار گزارشی اعلام کرد از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ دست‌کم ۴۰درصد از مرجعیت صدا و سیمای نظام کاسته شده و متقابلا مردم هر روز اقبال بیشتری به رسانه‌های آنلاین نشان داده‌اند.

۹-به گزارش ایلنا، سبد معیشت شهریور به بیش از ۳۶ میلیون تومان رسید و هزینه خوراکی‌های ماه هم به ۱۴ میلیون تومان نزدیک شد.

۱۰-طبق همین آمار، هزینه غذایی روزانه یک خانواده متوسط حدود ۴۶۶ هزار تومان است. که میزان ماهانه آن حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود، و نرخ سبد معیشت یک خانوار متوسط کارگری در شهریورماه امسال به ۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید که بیش از ۵ برابر درآمد ماهانه ۷ میلیونی یک کارگر است.

۱۱-سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون محیط زیست مجلس ارتجاع گفت در سال گذشته ۳۰ هزار نفر به‌علت آلودگی هوا جان سپردند. استفاده گسترده رژیم از سوخت‌های فسیلی غیراستاندارد مانند مازوت و نفت‌سیاه و نابود کردن تالاب‌ها برای استخراج نفت و مصرف بی‌رویه آب برای صنایع نظامی و صنایع سودآور حکومتی از مهم‌ترین علل آلودگی هوای ایران است.

۱۲- هجوم گرد و غبار و ریز‌گردها به شهرها و مناطق جنوبی کشور.

لطفا به اشتراک بگذارید: