مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

 ۱- ۸ربیع‌الثانی، میلاد یازدهمین‌پیشوای تشیع انقلابی و ضدارتجاعی

امام حسن عسکری دشمن آشتی‌ناپذیر خلیفه و ستمگری

شهادت در ۲۸سالگی

امام حسن عسکری‌(ع) در هشتم ماه‌ربیع‌الثانی در سال‌۲۳۲هجری قمری، در مدینهٔ منوره متولد شد. در ۳سالگی همراه پدرش امام هادی‌(ع) به‌دستور متوکل خلیفهٔ عباسی راهی تبعید در شهر سامرا شد. ۲۲ساله بود که سکان هدایت جنبش‌انقلابی تشیع را به‌دست گرفت. دوران رهبری امام حسن عسکری از نظر شدت فشار و اختناق سخت‌ترین و پررنج‌ترین دورانهای تاریخ ائمه شیعه بود  و او تقریباً تمام عمرش را در زندان و تبعید گذراند و لقب عسکری نیز به‌خاطر همین اقامت دائم در معسکر یا پادگان نظامی است. با این همه تشکیلات مخفی و سراسری را که در سرزمینهای پهناور اسلامی ریشه دوانده بود طی ۶سال با شیوه‌های پیچیده، از همان درون زندان هدایت کرد. نمایندگان شیعیان یا پیکهای مخفی و با محمل‌های گوناگون خود را به‌آن حضرت می‌رساندند و برای تضمین و تداوم این ارتباطات خطر لو‌رفتن و مرگ و مجازاتهای سخت را برای خود و خانوادهٔ خود به‌جان می‌خریدند. از طریق همین مجاهدان طلایه‌دار بود که پیامهای رهایی‌بخش و ارزشهای اسلام مردم‌گرا و انقلابی به شیعیان می‌رسید‌. کتابهای تاریخ پیامهای انقلابی او را که برای پیروانش به‌شهرها و مراکز مختلف می‌فرستاد ثبت کرده‌اند‌. از جمله ثبت شده است که برای انقلابیون شیعه که در شهر قم تحت ستم حاکمی خون‌ریز بودند، دعایی را که خود در قنوت نماز می‌خواند فرستاد تا در مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم از آن الهام بگیرند. در قسمتی از‌این دعا آمده است:‌«بار خدایا همهٔ پشتوانه‌های ستم را نابود کن، همهٔ سپرهایش را درهم بشکن، نیروهایش را پراکنده و شقه کن و همهٔ پرچم‌هایش را سرنگون ساز».

امام‌حسن عسکری‌علیه‌السلام پیوسته پیروانش را به‌ارتقای مناسبات انسانی و انقلابی به‌ویژه از خود گذشتگی و فروتنی فرا می‌خواند. از سخنان آن حضرت است که:‌« پیروان علی همواره یاران خود را بر خویش مقدم می‌دارند، گرچه خود نیازمند کمک باشند. آنان در بزرگ داشتن یاران آرمانی خود به‌علی اقتدا می‌کنند » . «بهترین یار و برادر تو کسی است که خطایت را نادیده گیرد، نیکی و عملکردهای مثبت تو را یادآور شود و خطاهای تو را به‌عهده گیرد و خود را مقصّر بداند».

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- پراتیک کانونهای شورشی قهرمان در زاهدان

-سپاه پاسداران خامنه‌ای باید درهم کوبیده و منحل شود

-سرنگونی رژیم فقط به‌عهده مردم و مقاومت ایران است

-فوران خشم خلق بند از بند رژیم خواهد گسست

-اعدام زندانیان سیاسی تلاش خامنه‌ای برای ایجاد راه‌بند در مقابل قیام

-سرنگونی این رژیم خودبه‌خودی یا از آسمان صورت نمی‌گیرد باید در روی زمین قیام کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- کنفرانس آلمان قسمت اول 

نه به‌اعدام در ایران

حسابرسی از سردمداران رژیم

سخنان نمایندگان و شخصیتهای سیاسی آلمانی

برلین – ۱۰ اکتبر۲۰۲۴

سخنرانی آنلاین خانم مریم رجوی در اجلاس برلین – ۱۹مهر۱۴۰۳

 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-بیانیه چهل و سومین سالگرد تاسیس شورای ملی مقاومت ایران

فصل پنجم: کانون‌های شورشی، گردانهای قیام

تدارک شرایط ذهنی انقلاب دموکراتیک

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-آخرین تحولات جنگ در منطقه

کابینه امنیتی اسرائیل برای بررسی واکنش به‌حمله ایران تشکیل جلسه داد. مقامات اسرائیلی اشاره کرده‌اند که تلافی بعدی برای رگبار موشکی ایران شدیدتر خواهد بود. کابینه امنیتی اسراییل هنوز در مورد سوژه‌های حمله به نتیجه قطعی نرسیده است.

لاوروف گفت: حمله به‌تأسیسات هسته‌ای ایران بسیار تحریک‌آمیز خواهد بود.

کشورهای نفتی خلیج فارس در ترس از تلافی رژیم ایران با بمباران تأسیسات نفتی در ایران مخالف هستند. رژیم ایران تهدید کرده است اگر از آسمان آنها استفاده شود. مراکز نفت آنها را هدف قرار خواهد داد.

رویترز: مقامات کشورهای خلیج فارس نگرانی‌های خود را با همتایان آمریکایی خود مطرح کرده‌اند، این وضعیت نشان‌دهنده تنش‌های فزاینده در منطقه و تلاش برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر است.

رویترز: حملات هوایی اسرائیل در شامگاه پنجشنبه در مرکز بیروت ۲۲کشته و ۱۱۷مجروح برجای گذاشت. مقامات لبنانی گفتند هشدار تخلیه داده نشده بود.

اسراییل اعلام کرد هدف حمله وفیق صفا بوده‌است، وفیق صفا مسئول بخش هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله و هماهنگ‌کننده آن با نیروهای امنیتی لبنان بود که به‌نظر می رسد از این حمله جان سالم به‌در برده است.

ارتش اسرائیل: بامداد جمعه ۲۵موشک از خاک لبنان به‌شمال اسرائیل شلیک شد. تعدادی از موشکها پس از عبور از سامانه‌های دفاع ضدهوایی به این مناطق اصابت کردند.

رویترز: در اثر شلیک نیروهای اسرائیلی به‌یک برج مراقبت در مقر اصلی نیروهای حافظ صلح ملل‌متحد‌(یونیفل) در ناقوره در جنوب لبنان، ۲تن از یونیفل مجروح شدند.

تشکیل جلسه اضطراری شورای امینت در روز پنجشنبه

پس از هدف قرار گرفتن مقر نیروهای حافظ صلح

رویترز‌: نماینده آمریکا بر یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک تأکید نمود، اما اشاره‌ای به آتش‌بس نکرد.

نماینده آمریکا گفت: راه‌حل یک لبنان قوی و واقعاً مستقل است که توسط نیروهای مسلح لبنان حفاظت شود.

ارتش اسرائیل می‌گوید در یک‌حمله هوایی در روز جمعه فرمانده یکان موشک‌های ضدتانک  نیروهای نخبه حزب‌الله و یک‌فرمانده جهاد اسلامی را در کرانه غربی به‌قتل رسانده‌است.

آکسیوس: بایدن و نتانیاهو درباره طرحهای  حمله اسرائیل به‌ایران به‌توافق نزدیکتر شدند. سه مقام آمریکایی و اسرائیلی به آکسیوس گفتند: بایدن و  نخست‌وزیر اسرائیل، در جریان تماس روز‌چهارشنبه خود، به‌تفاهم در مورد دامنه انتقام‌جویی برنامه‌ریزی شده اسرائیل علیه رژیم ایران نزدیک‌تر شدند. دولت بایدن پذیرفته است که اسرائیل به‌زودی حمله‌ای بزرگ به‌رژیم ایران انجام خواهد داد، اما بیم آن دارد که حملات به‌برخی اهداف، جنگ منطقه‌ای را به‌شدت تشدید کند. با این حال، یک مقام آمریکایی پس از تماس بایدن و نتانیاهو گفت: «ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم».

رویترز: با ادامه حملات اسرائیل به‌حزب‌الله لبنان، رژیم ایران به‌طور فزاینده‌یی در گوشه رینگ قرار گرفته است.

کانورسیشن: در حالی که اسرائیل به‌حمله خود به‌حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که ایران به‌طور فزاینده‌ای در گوشه رینگ قرار گرفته است. تلاشهای اسرائیل برای تضعیف شبکه نیابتی ایران بر چند‌هدف متمرکز شده‌است: از بین‌بردن رهبران کلیدی حزب‌الله، انهدام سلاحها و سایر سایتهای نظامی آنها، و هدف قرار دادن تعداد زیادی از اعضا و هواداران آن‌. حزب‌الله بدون شک در چند‌هفته گذشته تضعیف شده است که ایران را با معضلی مواجه کرده است....

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: بمباران گذرگاه‌های مرزی سوریه و لبنان توسط اسرائیل و حملات ائتلاف بین‌المللی به‌مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، اسرائیل یک‌گذرگاه در شهر القصر در حومه حمص را بمباران کرده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-پزشکیان در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رژیم

 پزشکیان، وزیر علوم را با رأی اکثریت، به‌عنوان رئیس شورای اسلامی‌شدن دانشگاهها منصوب کرد!

دیدار پزشکیان با پوتین رئیس جمهور روسیه در ترکمنستان

پزشکیان‌: ارتباط روسیه و ایران صمیمانه و راهبردی است. مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به‌یکدیگر است.

سایت پزشکیان در روز‌جمعه ۲۰مهر۱۴۰۳ از دیدار او با پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به‌مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، خبر داد. پزشکیان با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو‌کشور گفت: ارتباط ‌ما با روسیه صمیمانه و ‌راهبردی است. از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به‌رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به‌اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.پزشکیان تأکید کرد مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به‌یکدیگر است.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به‌تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و‌ روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم. به‌نوشته سایت ریاست‌جمهوری رژیم‌، پوتین ضمن دعوت از پزشکیان برای شرکت در اجلاس بریکس گفت: ما به‌طور مشترک در سطح بین‌المللی همکاری می‌کنیم و ارزیابی‌ها و‌ رویکردهای جهانی ما یکسان است....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-تجمع اعتراضی جمعی از کارگران

بر ضد‌سیاست‌های آخوندی در شهرهای مختلف

جمعی از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در استان کرمان، جمعی از کارگران چادرملودر یزد و جمعی از کارکنان ساکن در شهرک مسکونی جم در بوشهر به‌همراه خانواده‌هایشان بر ضد‌سیاست‌های آخوندی تجمع کردند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-طوفان استان هرمزگان 

طوفان و گرد و خاک شدید در شهرهای مختلف استان هرمزگان از جمله بندرعباس، میناب، رودان، جزیره هرمز و قشم خساراتی بر جای گذاشت.

این طوفان و گرد و خاک، دید افقی در بسیاری از مناطق استان را به کمتر از ۵ متر کاهش داد و باعث قطع برق و هم‌چنین قطع درختان و سقوط تابلوها در برخی معابر شهری بندرعباس شد و مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورد. طوفان و رعد و برق شدید عصر پنجشنبه هم‌چنین موجب آتش گرفتن درختان برخی مناطق بندرعباس شد.   

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-اعطای جایزه صلح نوبل۲۰۲۴ به‌سازمان ژاپنی نیهون هیدانکیو

کمیته نوبل جایزه نوبل‌صلح سال ۲۰۲۴را به‌گروه ژاپنی نیهون هیدانکیو به‌خاطر تلاش‌هایشان برای ایجاد جهانی عاری از سلاح اتمی اهدا کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-سالگرد درگذشت خانم مرضیه

مهر یاد یار مهربان سالگرد درگذشت مرضیه بانوی هنر ایران

در سال ۱۳۸۹ – قسمت دوم

در سال ۱۳۸۹-مرضیه رستگار و جاودانه شد

مسعود رجوی – ۲۳مهر۱۳۸۹
سردار نغمه‌خوان ارتش آزادی،گنجینهٔ سرشارِ هنر ملی،خاتون شهر شعرها و شورها،بلبل همرازِ سوزها و سازها،پَر کشید.

مرضیه رَستْگار و جاودانه شد. یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُارْجِعِی إِلَی رَ بِّک رَاضِیةً مَّرْضِیةً

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: