تظاهرات یاران شورشگر در کشورهای مختلف درحمایت از کارزار جهانی نه به اعدام

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-یاران شورشگر در کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و نمایشگاه از فراخوان خانم مریم رجوی برای کارزار جهانی نه به اعدام حمایت کردند.

۲-وال استریت ژورنال نوشت: مدتهاست رژیم ایران از افراد محلی برای دنبال کردن اهدافش در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند. در سالیان اخیر، تهران این مدل را به اروپا نیز صادر کرده و با قاچاقچیان و گانگسترها کار می‌کند تا یهودیان یا مخالفانش را هدف قرار دهد

وال استریت ژورنال افزود:‌ موج اخیر حملات به دستور تهران شامل پرتاب نارنجک دستی به سفارت اسرائیل در استکهلم و شلیک به صورت یک سیاستمدار اسپانیایی در روز روشن بوده است. در اسپانیا، آلخو ویدال کوآدراس، یک سیاستمدار که علناً از اپوزیسیون ایرانی در تبعید مجاهدین خلق حمایت می‌کند، از یک سوءقصد با اصابت یک گلوله به صورتش در روز روشن جان سالم به‌در برد.

۳-نماینده کانادا در کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد در مورد خلع سلاح: اقدامات رژیم ایران، هم با حملات موشکی و هم فعالیت غنی سازی اورانیوم که هیچ هدف صلح آمیز قابل قبولی ندارد، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.

۴-سه منبع خلیج فارس به رویترز گفتند : کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال لابی‌گری با واشینگتن هستند تا اسرائیل را از حمله به سایتهای نفتی رژیم ایران منع کند، زیرا نگران هستند که تأسیسات نفتی‌شان در صورت تشدید درگیری، زیر آتش نیروهای نیابتی تهران قرار بگیرند.

۵-به گزارش رویترز آمریکا یک‌هزار تن از شهروندانش را از طریق ترکیه از لبنان خارج کرد. چندین کشور دیگر در حال حاضر برای خروج شهروندان از لبنان، به ویژه از طریق ترکیه به پروازهای تجاری و دولتی تکیه کرده‌اند.

۶-روزنامه النهار لبنان نوشت: منابع اگاه گزارش می‌دهند تعداد زیادی از فرماندهان رده میانی حزب الله در روزهای اخیر به تهران یا بغداد رفته‌اند و حزب‌الله با پیش بینی گسترده‌یی از نفوذ در صفوف خود، تغییرات عمده‌یی را درمیان محافظان شخصیتهای سیاسی و امنیتی ایجاد کرده است.

۷-کانال حکومتی چندثانیه به نقل از رئیس هلال احمر رژیم نوشت: بعد از انفجار پیجرها،‌ ظرف ۶ ساعت ما خودمان را به بیروت رساندیم،‌ در آن روز سه هزار مجروح چشمی وجود داشت. ۷۰۰ نفر از این سه هزار مجروح،‌ شرایط خیلی حادی داشتند. ما توانستیم بیش از ۵۰۰ مجروح چشم را به داخل کشور بیاوریم .

۸-رسانه‌های حکومتی نوشتند:  مطالبات مردم متراکم شده،‌ انتظارات زیاد و تحولات،‌ سریع است، با این وضعیت، پزشکیان  برای تحقق وعده‌هایش خیلی وقت ندارد. روزنامه  حکومتی هم‌میهن نوشت:  پزشکیان با حمایت رسمی تایید صلاحیت شد،‌ اما اگر اراده‌ای برای جلب رضایت عمومی نیست پس چرا با تایید صلاحیتش موافقت شد؟ پزشکیان فرصت زیادی ندارد.

۹-به گزارش رسانه‌های حکومتی سهم مسکن در سبد هزینه خانوارهای تهرانی هم‌چنان رو به افزایش است و اکنون دستکم ۵۶درصد از درآمد این خانوارها هزینه مسکن می‌شود.حد متعارف سهم مسکن حداکثر ۳۰ درصد است. اما از سال ۱۳۸۰ به بعد هزینه مسکن تهرانی‌ها به کانال بالای ۳۰درصد وارد شده و سال به سال افزایش یافته و هم اکنون به بالای ۵۰درصد رسیده است.

۱۰-روزنامه  حکومتی اعتماد از یک بحران جدی در تامین گاز مصرفی مردم خبر داد و نوشت: ایران به عنوان دومین ذخیره گازی جهان به شکل تاسف‌باری دچار ناترازی گاز است. در سال ۱۴۰۱ ناترازی در اوج مصرف سرمای زمستان روزانه ۳۱۵ میلیون مترمکعب بود. مطابق برآوردها این رقم امسال به حدود ۵۰۰ متر مکعب خواهد رسید. همین رسانه حکومتی افزوده با استمرار این وضعیت،‌ در آینده فقط قادر به تامین  گاز مصرفی بخش مسکونی و عمومی خواهیم بود ولی برای نیروگاه‌ها،‌ پتروشیمی‌ها،‌ صنایع و تزریق گاز به چاه‌های نفت و غیره، گازی نخواهیم داشت  .

لطفا به اشتراک بگذارید: