روز جهانی نه به اعدام و کارزارهای مقاومت ایران

گفتگو با صلاح عبدالله‌نژاد

در روز جهانی نه به اعدام هستیم. اما هم‌چنان اعدامها توسط رژیم ادامه دارد و بیشتر هم شده است. دژخیمان چهارشنبه ۱۸ مهر در آستانه روز جهانی علیه حکم اعدام، ۶ زندانی را در زندان قزلحصار و یک زندانی ۲۱ ساله به‌نام مهدی براهویی را در زندان زاهدان حلق‌آویز کردند. مهدی براهویی به هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال داشت. زندانیانی که در قزلحصار اعدام شدند عبارتند از احمد نارویی ۳۳ ساله و محمد اسحاق‌زهی ۳۱ ساله، سعید صفایی، محمد نارویی، آرمان هدایتی و کامران سقایی.

سه‌شنبه ۱۷ مهر سه زندانی به‌نام‌های اصغر قربانی، سهیل حبیب‌اللهی و یاسین امیری در زندان شیراز به‌دست جلادان خامنه‌ای حلق‌آویز شدند. یکشنبه ۱۵مهر علاوه بر اعدام حبیب‌الله محمد زهی که در اطلاعیه قبلی اعلام شد یک زندانی دیگر به‌نام یونس پیروزی در زندان مرکزی اردبیل و شنبه ۱۴ مهر اشکان یاری در زندان همدان به دار آویخته شدند.

به این ترتیب از مرداد ماه گذشته و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید فاشیسم دینی، شمار اعدامها به ۲۶۷ تن بالغ می‌شود.

در این قسمت از برنامه می‌خواهیم ببینیم که چرا در شرایطی که انزوای رژیم هر روز تشدید می‌شود، و این اعدامها خیلی به ضررش هست، چرا این کار را می‌کند؟ به‌هرحال اعدام، ارعاب را بالا می‌برد، خوب باید نتیجه‌یی از آن بگیرد و تهدیدات علیه رژیم کاهش پیدا کند، ولی باز شاهد افزایش تهدیدات علیه رژیم هستیم علت چیست؟

لطفا به اشتراک بگذارید: