تحولات جنگ در خاورمیانه

رویترز: تلویزیون دولتی سوریه بامداد پنجشنبه اعلام کرد اسراییل یک سایت صنعتی در شهر حمص سوریه و یک سایت نظامی در حومه شهر حما را هدف قرار داده است که فقط برخی خسارت مادی به‌وجود آورد.

رویترز: ارتش اسراییل می‌گوید پهپادی را که از روی دریای سرخ به اسراییل نزدیک شده بود، رهگیری کرد.

رویترز: شبه‌نظامیان در عراق اعلام کردند ایلات اسراییل را با پهپاد هدف قرار دادند.

ای.بی.سی نیوز آمریکا: بایدن و نتانیاهو برای اولین بار در چند ماه اخیر در حالی صحبت کردند که اسراییل در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به حمله رژیم ایران است.

ای بی‌سی نیوز آمریکا: به‌گفته یک مقام آمریکایی، عمده زمان این تماس صرف بحث در مورد طرح‌های اسراییل برای انتقام‌جویی علیه رژیم ایران شد، اما آینده کارزار اسراییل علیه حزب‌الله در لبنان نیز به‌طور طولانی مورد بحث قرار گرفت…

ای بی‌سی نیوز آمریکا: یک مقام آمریکایی مطلع از این تماس گفت به‌رغم این‌که نتانیاهو یک طرح کاملاً نهایی برای پاسخ به‌رژیم ایران ارائه نکرد، اعضای دولت بایدن از سطح جزئیات به اشتراک گذاشته شده نسبتاً راضی بودند.

واشنگتن پست: سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت دولت بایدن حمایت خود از آتش‌بس فوری در لبنان را کنار گذاشته و آشکارا از حمله زمینی اسراییل حمایت می‌کند. او اقدامات اسراییل را تخریب زیرساختهای حزب‌الله خواند.

اورشلیم پست: ارتش اسراییل اعلام کرد از ۳۶۰ موشکی که حزب‌الله روز چهارشنبه به خاک اسراییل شلیک کرد، ۲۲۰ موشک تا ساعت ۱۱ شب به وقت محلی وارد اسراییل شد.

کاخ‌سفید اعلام کرد: بایدن در تماس با نتانیاهو حمله موشکی بالستیک رژیم ایران به اسراییل را محکوم کرد. آنها توافق کردند در روزهای آینده در تماس نزدیک باقی بمانند.

بایدن در تماس با نتانیاهو بر حق اسراییل برای محافظت از شهروندانش در برابر حزب‌الله تأکید کرد.

‌ وی از نتانیاهو خواست که آسیب غیرنظامیان در لبنان را به حداقل برساند و در عین‌حال بر حمایت از هدف قرار دادن شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان مورد حمایت رژیم ایران تأکید کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: