در اجلاس خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی، نماینده سوئد از گسترش برنامه اتمی رژیم ایران ابراز نگرانی کرد

 اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-در اجلاس خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی، نماینده سوئد از گسترش برنامه  اتمی رژیم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ همکاری نکردن رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل پادمان و ندادن اطلاعات مورد نیاز به آژانس برای راستی‌آزمایی نگران‌کننده است.

مدیر بخش سیاستهای کنترلی وزارت خارجه جمهوری چک در اجلاس خلع سلاح و امنیت بین‌المللی گفت:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند تضمین کند برنامه هسته‌یی رژیم ایران  برای اهداف صلح آمیز است.

۲-به گزارش رویترز وزیر دفاع اسراییل در ویدئویی که دفترش منتشر کرد، حمله موشکی رژیم ایران در ۱ اکتبر را شکست خورده توصیف کرد و گفت: هرکس به ما حمله کند صدمه خواهد دید و بهای آن را خواهد پرداخت. حمله ما مرگبار، دقیق و مهمتر از همه غافلگیر کننده خواهد بود، آنها نخواهند فهمید چه اتفاقی افتاده و چگونه اتفاق افتاده است، فقط نتایج را خواهند دید.

۳-کاخ سفید اعلام کرد: بایدن در تماس با نتانیاهو حمله موشکی بالستیک رژیم ایران به اسرائیل را محکوم کرد. آنها توافق کردند در روزهای آینده در تماس نزدیک باقی بمانند.

بایدن در تماس با نتانیاهو بر حق اسرائیل برای محافظت از شهروندانش در برابر حزب الله تأکید کرد.

‌ وی از نتانیاهو خواست که آسیب غیرنظامیان در لبنان را به حداقل برساند و در عین حال بر حمایت از هدف قرار دادن شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان مورد حمایت رژیم ایران تأکید کرد.

به گفته یک مقام آمریکایی ، عمده زمان این تماس صرف بحث در مورد طرحهای اسرائیل برای انتقام‌جویی علیه رژیم ایران شد. این مقام آمریکایی گفت که با وجود تیرگی روابط بین بایدن و نتانیاهو، فضای تماس روز چهارشنبه صمیمانه بود.

۴-براساس گزارش ارتش اسرائیل در روز چهارشنبه در مجموع حدود ۲۲۰ موشک از خاک لبنان به مناطق مختلف اسرائیل شلیک شد که دو کشته و چندین مجروح در اسرائیل بر جای گذاشته است .

متقابلا ارتش اسرائیل از مردم لبنان خواست از مناطقی که هدف بمباران هستند فاصله بگیرند.  طبق ارزیابی ها   نزدیک به یک چهارم جمعیت لبنان باید خانه‌های خود را ترک کنند

۵-به گزارش رویترز، ‌بمباران لبنان بیش از ۲هزار و۱۰۰ نفر را کشته است که بیشتر آنها در دو هفته گذشته بوده و یک میلیون و۲۰۰هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

۶-پاسدار رادان سرکرده انتظامی  گفت ۱۸ هزار دوربین البسه پلیس تا پایان سال به تجهیزات پلیس اضافه می‌شود. از این تعداد ۱۰ هزار دوربین به صورت آفلاین و بقیه به صورت آنلاین کار می‌کنند.

۷-روزنامه حکومتی جمهوری با کنایه به پزشکیان نوشت:  تا وقتی «هشت» مردم گروی «نه»شان است از توفیق‌های حاصله حرف زدن شوخی با کلمات و آمار است،‌ موفقیت باید در زندگی مردم نمود عینی داشته باشد. اگر از دستاورد سازی روی زمین اثری نباشد، هزار کاغذ هم که سیاه کنیم سفیدی به رویمان نخواهد افشاند.

۸-گزارش کوتاهی است از آمار استفاده هموطنان از پیام‌رسان‌ها و  شبکه‌های اجتماعی مجازی

طبق این آمار که مرکز حکومتی ایسپا منتشر کرده، میزان استفاده هموطنان از هریک از این پیام‌رسان‌ها به این ترتیب است؛

تلگرام هم‌چنان اولین پیام رسان مورد استفاده ۸۹ و نیم درصد مردم ایران است.

اینستاگرام مورد استفاده ۸۵ و ۷دهم درصد مردم است.

واتس‌آپ ۶۶ و ۷ دهم درصد.

یوتوب ۵۰ ممیز ۴ دهم درصد مردم.

ایتا ۳۸ و ۴ دهم درصد.

روبیکا ۲۹ و ۶ دهم درصد.

 (ایکس)۲۳ و ۵ دهم درصد مردم.

فیسبوک ۱۰ و ۹ دهم درصد.

کلاب‌هاوس ۵درصد.

و تریدز توسط  ۴ و ۹ دهم درصد مردم مورد مراجعه قرار می‌گیرد.

مشترکان این حساب‌ها به طور متوسط روزانه حدود ۴ ساعت صرف کار و استفاده از این پیام‌رسان‌ها می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: