مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

 

۱- اجلاس رسمی پارلمان اروپا در استراسبورگ

سخنرانی میلان زور رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا: متجاوز واقعی در جنگ منطقه رژیم ایران است. این رژیم عملیات‌های تروریستی و جنگی را در منطقه و فراتر از آن تشویق می‌کند. اتحادیه اروپا باید ۳ اقدام علیه رژیم ایران انجام بدهد.

تمدید تحریم ها، لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران و حمایت از شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری مریم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی

ریچارد کولس نماینده پارلمان اروپا از لتونی نیز در اجلاس عمومی پارلمان اروپا گفت‌: تشدید خشونت در خاورمیانه به‌نقطه اوج خطرناکی رسیده است.  اثر انگشت رژیم ایران در سراسر این درگیری، با حمایت از حزب‌الله، که توسط سپاه پاسداران توانمند شده دیده می شود….

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-اخبار جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل اعلام کرد: روز سه‌شنبه به‌حدود ۱۸۵‌هدف نظامی حزب‌الله در لبنان و  ۴۵‌هدف حماس در نوار غزه حمله و آنها را بمباران کرده است. دست‌کم ۵۰تن از حزب‌الله شامل تعدادی از فرماندهان ارشد آن کشته شدند. طبق اخطارهای ارتش اسرائیل برای فاصله‌گرفتن از بمبارانها، نزدیک به‌یک چهارم جمعیت لبنان باید خانه‌های خود را ترک کنند. از بامداد تا ظهر‌چهارشنبه در مجموع ۶۲موشک از خاک لبنان به‌اسرائیل پرتاب شده است. ۲نفر در حیفا کشته و تعدادی زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی با لبنان بیش از ۳۰۰۰‌موشک از لبنان به‌سمت اسرائیل شلیک شده است.

واشینگتن پست: لغو سفر وزیر دفاع اسرائیل به‌آمریکا نشان‌دهنده تنش ها در آستانه حمله متقابل  به‌رژیم ایران است. نتانیاهو به‌گالانت اطلاع داد که تنها زمانی می‌تواند به‌واشینگتن سفر کند که دو شرط برآورده شده باشد:

 گفت‌وگوی تلفنی بین بایدن و نتانیاهو انجام شود

و کابینه امنیتی اسرائیل پاسخ نظامی به‌حمله موشکی ایران را تایید کند

طبق آخرین خبرها،گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بایدن روز‌چهارشنبه انجام می‌شود

آکسیوس: یک مقام ارشد اسرائیل گفت ما به‌حمله رژیم ایران پاسخ خواهیم داد، هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد.

آکسیوس ۱۸‌مهر نوشت: مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن مخالف واکنش اسرائیل به‌حمله هفته گذشته رژیم ایران نیست، اما می‌خواهد این کار حساب شده انجام شود . یک مقام آمریکایی گفت: «اعتماد ما به‌اسرائیلی‌ها در حال حاضر بسیار کم است و دلیل خوبی برای این امر داریم.  

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به‌وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت که ایالات‌متحده از اسرائیل انتظار دارد در مورد طرح‌های خود برای تلافی‌جویانه علیه رژیم ایران "روشن و شفاف باشد….

وال استریت ژورنال ۱۸مهر با انتشار گزارشی به‌نقل از مقامات آمریکایی نوشت: با وجود اینکه کاخ سفید از نزدیک‌ترین متحد خاورمیانه‌ای خود می‌خواهد تا به‌تأسیسات نفتی یا سایت‌های هسته‌ای رژیم ایران حمله نکند و از گسترش جنگ منطقه‌ای نگران است، اما اسرائیل تاکنون از ارائه جزئیات درباره برنامه‌های خود برای حمله انتقامی علیه رژیم ایران به‌دولت بایدن خودداری کرده است. این گزارش می‌افزاید: مقامات آمریکایی از اینکه بارها از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان غافلگیر شده‌اند….

آکسیوس: انتظار می‌رود انتقام اسرائیل قابل‌توجه باشد

 و احتمالاً شامل ترکیبی از حملات هوایی به‌اهداف نظامی در ایران و حملات مخفیانه مانند آنچه که اسماعیل هنیه در تهران کشته شد خواهد بود. بایدن با حمله به‌تأسیسات اتمی و زیرساختهای نفتی در ایران مخالف است.

دیدبان حقوق بشر سوریه ۱۸مهر خبر داد: در حمله هوایی روز سه‌شنبه اسرائیل به‌یک آپارتمان در محله مزه در دمشق، ۹تن کشته شدند و سه‌طبقه اول آن تخریب شد. این شدیدترین حمله اسرائیل از زمان حمله به‌سفارت رژیم ایران در همان منطقه محسوب می‌شود. به‌گزارش این منبع حمله اسرائیل ساختمانی را هدف قرار داد که توسط فرماندهان سپاه پاسداران رژیم ایران و حزب‌الله مورد استفاده قرار می‌گرفت….

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-نامه ۳۹ نماینده مجلس به‌شورای عالی امنیت رژیم

زمینه‌سازی برای ساختن بمب اتمی

 تحت عنوان«تجدیدنظر در دکترین دفاعی»

آخوند اخلاقی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رژیم: فتوای خامنه‌ای محفوظ است اما به‌مصلحت نظام و «جبهه مقاومت» احکام ثانویه می‌تواند جای احکام اولیه را بگیرد!

جواد لاریجانی: آن چیزی که الان تبلیغ می‌شود این است که خوب نزدیک چهل و خورده‌ای هزار کشته ما داریم. صد‌هزار و خورده‌ای زخمی داریم، بچه‌ها کشته شدند، لبنان اونجوری شد، غزه اونجوری شد، یعنی اینکه شما پس بیهوده جان مسلمین رو به‌خطر انداختید. چیزی که نمی‌توانستی چرا بلند کردی؟

چرا تشویق کردیم فلسطینیان لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهانشان بگیرند که این‌جوری در آن بمانند؟

سؤال دیگری هست که این جنگ وسیع می‌شود. اسمش را لولوی جنگ منطقه‌ای گذاشتند، تله جنگ گذاشتند. جوری می‌شود شهرهای ما را آمریکا و اروپاییها بزنند. اینجا رو همه رو به‌خاک و خون بکشند. آیا چنین آینده‌ای رو ما باید در نظر بگیریم ته این درگیری به‌اینجا می‌رسد یا نه؟ این به‌نظرم سؤال طبیعی هر ایرانی است.

شهبازی مهره خامنه‌ای در تلویزیون رژیم: هنوز روی دل ما هست که اگر عملیات وعده صادق۲ زودتر اتفاق افتاده بود، شاید حسن نصرالله بین ما بود. غضب الهی بالاتر از  از دست دادن حسن نصرالله؟

حسن نصرالله واقعاً جبران شدنی نیست.

حتی ماجرای رئیس‌جمهور فقید ماجرای قاسم سلیمانی و دیگران با همه عظمتش نسبت به‌ماجرای حسن نصرالله، هزینه‌های بالایی است. دوره اغتشاشاتی که ما داشتیم۸۸ و۱۴۰۱و ۹۶و۹۸ به‌اندازه این‌برهه حساس و مهم نبود. هیچ‌کدام از بحران‌های ما حتی جنگ‌تحمیلی به‌اندازه این عرصه مهم نبود.

معاون سرکرده سپاه و روحیه دادن به‌نیروهای وارفته: آمریکایی‌ها و برخی اروپایی به‌آنها می‌گویند نکنید این کار را. حالا اگر به‌فرض محال یک‌نقطه از ما را بزنند ما ده‌ها‌نقطه را می‌زنیم.

پاسدار جباری، معاون سرکرده سپاه پاسداران در مصاحبه با خبرگزاری قضائیه جلادان گفت که پاسدار قاآنی سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران در سلامت کامل است و در روزهای آینده از خامنه‌ای نشان فتح دریافت می‌کند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-نخست‌وزیر ایالت هسن

خواستار تعطیلی نمایندگی‌های رژیم آخوندی در آلمان شد

رسانه‌های آلمان روز‌چهارشنبه ۱۸مهر گزارش دادند، بوریس راین، نخست‌وزیر ایالت هسن آلمان، به‌دنبال حمایت‌های رژیم ایران از گروه‌های نیابتی در جنگ خاورمیانه، خواستار تعطیلی نمایندگی‌های کنسولی رژیم ایران در آلمان شد.  بوریس راین در نامه‌ای به‌وزیر خارجه آلمان تأکید کرده است رژیم ایران از مدت‌ها قبل یکی از بزرگ‌ترین حامیان سیاست‌های تروریستی و تهدید‌کننده امنیت منطقه، به‌ویژه در رابطه با اسراییل بوده‌است….

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-گرامیداشت شهیدان قیام‌۱۴۰۱

شهید قیام داریوش علیزاده – دیواندره - مهر ۱۴۰۳

شهید قیام محمد امینی – دیواندره - مهر ۱۴۰۳

شهید قیام پیمان منیری – سنندج - مهر۱۴۰۳ 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- مای ساتو گزارشگر ویژه سازمان‌ملل

برای وضعیت حقوق‌بشر در ایران

امسال روز جهانی علیه مجازات اعدام برای ایران اهمیت ویژه‌یی دارد

ما همچنان شاهد افزایش نگران‌کننده در استفاده از مجازات اعدام هستیم و طبق گزارشها بیش از ۵۰۰ اعدام در سال جاری انجام شده است. در مقابل‌، شجاعت مردم ایران می‌درخشد. کارزار «سه‌شنبه های نه به‌اعدام» که ابتکاری به‌رهبری زندانیان است که در آن زندانیان هر سه‌شنبه علیه مجازات اعدام دست به‌اعتصاب غذا می‌زنند، تعهد تزلزل ناپذیر به‌حقوق بشر و عدالت را نشان می‌دهد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل چهارم: بحران ویران‌کننده اقتصادی، فلاکت عمومی

 جامعه انفجاری، جنبشهای اعتراضی

بخش دوم

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- پاسدار محسن رضائی:

۳۰خرداد و ۳۱خرداد که مجاهدین اعلام جنگ مسلحانه کردند

 به‌اندازه کافی اسلحه و مهمات داشتن تو کشور هیچ چیز پنهانی نبود

مجاهدین ۱۷هزار عضو و ۷۰هزار سمپات داشتند. در تمام مراکز آنها اسلحه و مهمات بود. اولین بار به‌محل من حمله کردند، چون فهمیده بودند من مسئول اطلاعات کشورم. من پشت میزم نشسته بودم. یک‌مرتبه دیدم که از دو طرف همین‌طور داره آتش بلند می‌شود. اول فکر کردم خمپاره است رفتم زیر میز. در این سه چهار‌ماه اینها آمده بودند تهران، مشهد، تبریز، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمان هر روز درگیری بود. اصلاً تو خود تهران روزی سی چهل‌تا از آنها را ما می‌کشتیم. بیست سی‌نفر اونا از ما می‌کشتند. درگیری  بشدت در استانها وجود داشت....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- آخوند رسایی: پزشکیان قبل از آنکه

پرونده به‌قوه قضائیه برود «ظریف» را برکنار کند

در اولین روز جلسه پس از تعطیلات، باید گزارش کمیسیون در مجلس قرائت شود و اگر تصویب شود، پرونده به‌قوه قضائیه می‌رود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-اعتراضات کارگران

جمعی از کارکنان کارخانه سیمان لامرد، جمعی از کارگران مجتمع معدنی چادرملو در یزد و کارگران پالایشگاههای گاز پارس‌جنوبی در بوشهر  در اعتراض به‌سیاستها چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع کردند- ۱۷مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: