بررسی سوابق علی ربیعی معاون امور اجتماعی پزشکیان

گفتگو با علی یوسفی

روز شانزدهم مهر پزشکیان علی ربیعی از مهره‌های شناخته شده‌ی رژیم را به سمت دستیار خودش منصوب کرد. سوابق علی ربیعی که به عنوان دستیار پزشکیان منصوب شده چیست و چرا پزشکیان این فرد را به این سمت منصوب کرده است؟

علی ربیعی یکی از شکنجه‌گران مخوف دهه ۶۰ و معاون پیشین وزارت آدمکشی و ترور و جاسوسی است. کسی که کارنامه‌اش مملو از اقدامات سرکوبگرانه علیه کارگران و زحمتکشان و تلاش سیستماتیک برای پایمال کردن حقوق آنها به‌نفع باندهای حکومتی است. انتصاب علی ربیعی به‌عنوان دستیار پزشکیان بیانگر عمق ماهیت سرکوبگرانه و ضدکارگری رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای است.

علی ربیعی از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ یکی از معاونان وزارت اطلاعات بود. وی در سالهای بعد و در دورانی که آخوند حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم آخوندی بود، مسئول اجرایی دبیرخانه و ریاست کمیته سیاست‌گذاری و کمیته امنیت داخلی این شورا را به عهده داشت.

ربیعی از زمان تشکیل حزب چماقداران موسوم به جمهوری اسلامی مسئول شاخهٔ کارگری آن حزب بود. او همراه با علیرضا محجوب و تعدادی از چماقداران حزب جمهوری، خانه کارگر در تهران را به اشغال خود درآوردند. آنها از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، تشکلها و سندیکاهای کارگری را سرکوب کردند و به هرکاری دست زدند تا شوراهای کارگری که مورد تأیید آیت‌الله طالقانی بود و توسط هواداران مجاهدین در کارگاهها و کارخانه‌های مختلف، حمایت می‌شد را از بین ببرند و منحل کنند.

ربیعی در زمان ریاست‌جمهوری آخوند شیاد خاتمی مشاور او در امور اجتماعی بود و در این سمت در اقدامات و تصمیمات ضدکارگری کابینه خاتمی بسیار فعال بود. در دیماه سال ۸۱ هیأت دولت خاتمی، با مصوبه‌یی کارگاههای زیر ۱۰ کارگر را از شمول قانون کار خارج کرد. در همین دوران علی ربیعی و علیرضا محجوب، خانه کارگر را تماماً در اختیار دولت قرار دادند.

لطفا به اشتراک بگذارید: