اخبار جنگ در خاورمیانه

سه مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند: که انتظار می‌رود بایدن صبح چهارشنبه با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، درباره برنامه‌های اسرائیل برای حمله به رژیم ایران تماس تلفنی مهمی داشته باشد.

آکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی افزود، نتانیاهو سه‌شنبه شب ساعت‌ها با وزرای ارشد و روسای ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در تماس بود تا به تصمیمی درباره دامنه و زمان حملات اسرائیل دست یابد.

به گزارش رویترز بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه گفت: نیروهای اسرائیلی جانشینان احتمالی حسن نصرالله، رهبر حزب الله را کشته اند.

وی در یک پیام ویدئویی از پیش ضبط شده گفت: ما تواناییهای حزب الله را کاهش داده ایم. ما هزاران تروریست از جمله خود نصرالله و جایگزین نصرالله و جایگزین جایگزین او را از بین بردیم.

رویترز افزود: ‌بلافاصله مشخص نشد که منظور نتانیاهو از جایگزین جایگزین حسن نصرالله چه کسی بوده است.

 وزیر دفاع اسرائیل  نیز گفت جایگزین حسن نصرالله، «حذف شده» است. این  ضربه بزرگ دیگری برای گروه مورد حمایت رژیم ایران در لبنان است.

  فرانسه حمله موشکی روز دوشنبه حزب الله به شهر حیفا در شمال اسرائیل را محکوم کرد. سایت وزارت خارجه فرانسه در این رابطه تأکید کرد، حملات علیه اسرائیل و شهروندان آن توسط حزب الله و عناصر کمکی مورد حمایت رژیم ایران باید متوقف شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: