میلان زِوِر وزیر پیشین آموزش اسلوونی در پارلمان اروپا ـ متجاوز واقعی رژیم ایران است

اخبار ایران وجهان دریک نگاه

۱-در جلسه عمومی پارلمان اروپا با حضور جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نمایندگان پارلمان اروپا به بحث و بررسی درباره تنشهای جاری در منطقه پرداختند.

۲-میلان زِوِر وزیر پیشین آموزش اسلوونی، و رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا گفت: متجاوز واقعی رژیم ایران است. این رژیم عملیات تروریستی را در منطقه ترویج می‌کند. رویکرد نرم بورل در قبال رژیم ایران اشتباه بوده است.

وی افزود: بنابراین اتحادیه اروپا باید ۳ کار انجام دهد: تحریم‌ها علیه رژیم ایران را تمدید کند، سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد و از اپوزیسیون ایران - شورای ملی مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌یی ایشان برای تغییر در ایران حمایت کند. تنها از این طریق می‌توانیم ثبات را در منطقه و دموکراسی را در ایران برقرار کنیم.

۳-ریچارد کولس، نماینده پارلمان اروپا از لتونی در جلسه عمومی این پارلمان گفت: بسیاری از مجالس ملی، از جمله پارلمان من، خواستار اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی شده‌اند. اما کمیسیون و شورای اروپا چه کرده‌اند؟ هیچ. ما هنوز رژیم تهران را نوازش می‌کنیم در حالی که آنها تروریستها را مسلح می‌کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم منتظر قتل‌عام بیشتر باشیم. اروپا باید این بی‌عملی خطرناک را متوقف کند. همین الآن سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کنید. حمایت ایران از نیروهای نیابتی را قطع کنید.

۴-در کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد در مورد خلع‌سلاح و امنیت بین‌المللی، نماینده آمریکا گفت: می‌خواهم تکرار کنم که حمله موشکی رژیم ایران در اول اکتبر به اسراییل مستلزم محکومیت جامعه بین‌المللی است. این حمله نشان‌دهنده تشدید تنش بزرگ از سوی رژیم ایران بود.

۵-نماینده دائم استونی گفت: ما حملات موشکی رژیم ایران علیه اسراییل را محکوم می‌کنیم. رژیم ایران باید از دامن‌زدن به بی‌ثباتی و ترور در خاورمیانه دست بردارد.

نماینده نیوزلند در کمیته خلع‌سلاح و امنیت بین‌المللی نیز گفت: فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران هیچ هدف غیرنظامی معتبری ندارد.

۶-با اوجگیری جنگ گرگها، سایت حکومتی دیده‌بان با عنوان «اختلاف سازمان بازرسی کل کشور و شهردار تهران به بیت رسید» درباره دزدی ۲میلیارد یورویی زاکانی نوشت. طبق شنیده‌ها یکی از اتفاقاتی که اخیراً رخ داده این است که علیرضا زاکانی، شهردار تهران حدود ۱۰ صفحه‌یی نامه به بیت خامنه‌ای نوشته و از محمد مهدی بلندیان و سازمان بازرسی کل کشور شکوه کرده است. البته که این شکوائیه بی‌پاسخ نمانده و سازمان بازرسی کل کشور نیز حدود 30 صفحه نامه را در پاسخ، به بیت خامنه‌ای ارسال کرده است.

۷- به  گزارش رویترز بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه گفت: نیروهای اسراییلی جانشینان احتمالی حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله را کشته‌اند. . وی در یک پیام ویدئویی از پیش ضبط شده گفت: ما تواناییهای حزب‌الله را کاهش داده‌ایم. ما هزاران تروریست از جمله خود نصرالله و جایگزین نصرالله و جایگزین جایگزین او را از بین بردیم.

رویترز افزود: بلافاصله مشخص نشد که منظور نتانیاهو از جایگزین جایگزین حسن نصرالله چه کسی بوده است.

۸-وزیر دفاع اسراییل نیز گفت: جایگزین حسن نصرالله، «حذف شده» است. این ضربه بزرگ دیگری برای گروه مورد حمایت رژیم ایران در لبنان است.

۹-ارتش اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کرد دو موشک را که از نوار غزه عبور کرده بودند، شناسایی و رهگیری کرده است. جهاد اسلامی اعلام کرد این موشکها را به سمت سدروت در جنوب اسراییل پرتاب کرده است،

۱۰-کامالا هریس در مصاحبه با سی.بی.اس در پاسخ به این سؤال که بزرگترین دشمن آمریکا کیست؟ گفت: رژیم ایران است این رژیم دست در خون آمریکاییان دارد.

وی افزود: در مورد حمله به اسراییل با ۲۰۰ موشک بالستیک، کاری که ما نیاز است انجام دهیم این است که اطمینان پیدا کنیم رژیم ایران هرگز به توانمندی تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌یی دست پیدا نکند و این یکی از بالاترین اولویتهای من است.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: