مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-مسعود رجوی-۱۷مهر۱۴۰۳

گنده‌گویی و بذله‌های زنجیره‌یی بچه شاه

۱-مبادا بترسید! بچه شاه «اجازه» نخواهد داد پس از سقوط رژیم‌«خلاء قدرت» به‌وجود آید!

۲-می‌گوید«ائتلافی گسترده از ایرانیان میهن‌پرست در داخل و خارج آماده‌اند تا برای خدمت به‌کشور ما و برقراری صلح با کشورهای منطقه وارد عمل شوند»!

۳-می‌گوید من‌هم‌«برای‌نظارت بر‌این گذار مسالمت‌آمیز به‌دموکراسی و بازگشت ایران به‌جامعه ملل قدم به‌پیش» خواهم گذاشت!

×××××

در کتاب کلاس دوم ابتدایی زیر عنوان‌«برای خنده» ‌نوشته بود که روزی مادر حسن او را فرستاد تا یک‌کیلو شیر گاو بخرد. کاسه‌ای که حسن برده‌بود کوچک بود. لبنیاتی به‌او گفت بچه جان این ظرف که آورده‌ای کوچک است و یک‌کیلو شیر گاو در آن جا نمی‌شود. حسن گفت پس یک‌کیلو شیر گوسفند بدهید!

حال اگر پر‌کردن خلاء قدرت و نظارت بر گذار مسالمت‌آمیز به‌دموکراسی با آن ائتلاف گسترده در تغار گاو ولایت نگنجید، باید با رویای احمد چلبی‌ به‌یک‌کیلو شیر گوسفند سلطنتی قناعت کرد!

×××××

جای شکرش باقیست که می‌گوید «این جنگ مردم ایران نیست. این جنگ علی خامنه‌ای و رژیم اوست. مستبد ظالم در تهران، تلاش می‌کند به‌جنگ افروزی‌هایش، رنگ و آب ملی‌گرایی ایرانی بدهد». راستی جنگ ۸ساله با شعار «فتح قدس از طریق کربلا»  که بچه شاه از خمینی اجازه می‌خواست در آن خلبانی و بمباران کند، به‌ویژه پس از عقب‌نشینی طرف عراقی از خاک ایران و قبول طرح صلح شورای ملی مقاومت به‌عنوان مبنای مذاکرات صلح در پایان سال۱۳۶۱،  جنگ مردم ایران و یک‌جنگ ملی بود؟! همان جنگ ضد‌میهنی که خمینی آن را برای بقای رژیمش نعمت الهی می‌خواند و یک‌میلیون اتباع ایران را به‌تنورش ریخت. سخن از مسالمت با رژیم اعدام و قتل‌عام «برای خنده‌» است. پاسخ در قیام و آتش است. سالیان گفته‌ایم :

سپاه پاسداران خامنه‌ای باید در هم کوبیده و منحل شود

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید     

         

۲-گزارش افشاگرانة دیلی‌تلگراف انگلستان

توطئه رژیم ایران برای نفوذ به‌تیم ترامپ

برای جلوگیری از سرنگونی رژیم توسط او

دیلی‌تلگراف انگلستان: یک‌سند محرمانه طرح رژیم تهران را برای جلب نظر چهره‌های نزدیک به‌نامزد جمهوری‌خواه به‌منظور نرم‌تر کردن موضع ترامپ در قبال رژیم ایران تشریح می‌کند. تلگراف به‌سند محرمانه برنامه‌ریزی سیاسی رژیم دست یافته که استراتژی ۵ماده‌یی حکومت ایران را در این خصوص آشکار می‌کند. این طرح به‌درخواست خامنه‌ای توسط مؤسسه سرامد نزدیک به‌ولی‌فقیه رژیم ایران تهیه شده است. سند ایرانی پیشنهاد می‌کند که از رضا پهلوی پسر آخرین شاه ایران استفاده شود. در حالی که رضا پهلوی یکی از مخالفان صریح رژیم در نظر گرفته می‌شود. او به‌عنوان ابزاری مفید برای پیشبرد مسائلی مانند کاهش تحریم‌های آمریکا، علیه رژیم محسوب می‌شود.

دیلی‌تلگراف انگلستان گزارش داد: بر اساس یک پرونده محرمانه، (رژیم) ایران در حال توطئه برای نفوذ به‌تیم دونالد ترامپ به‌خاطر ترس از سرنگونی است....

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۳-‌وزیر آموزش و پرورش پزشکیان

دانش‌آموزان سربازان مبارزه با استکبار هستند، باید فرهنگ شهادت را در میان دانش آموزان نهادینه کنیم

خبرگزاری رسمی رژیم روز ۱۶مهر گزارش داد: وزیر آموزش و پرورش، دانش آموزان امروز را سربازان مبارزه با استکبار دانست و گفت: با تربیت و پرورش دانش آموزان، همچنان در مقابل دنیای استکبار می‌ایستیم. کاظمی عصر دوشنبه در اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با بیان اینکه سربازان مبارزه با استکبار، دانش آموزانِ امروز هستند، افزود: باید ارزش‌ها و باورها را به‌نسل جدید منتقل کنیم..........

  برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۴-اخبار جنگ در منطقه

شلیک  ۱۳۵موشک حزب‌الله از لبنان به‌داخل اسراییل تا بعد از ظهر سه‌شنبه،

شلیک موشکها ادامه دارد.

ارتش اسرائیل‌: حمله امروز شدیدترین حمله به‌حیفاست

فؤاد سینیوره نخست وزیر پیشین لبنان: حزب‌الله عملاً دولت لبنان را گروگان گرفته است. پشت حزب‌الله هم ایران است.

بمبارانها و حملات هوایی سنگین اسرائیل در لبنان

و تهاجم زمینی به‌جنوب  این کشور

رویترز: اسرائیل عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان برغم هشدار رژیم ایران آغاز کرد. ارتش اسرائیل اعلام کرد: روز دوشنبه نزدیک به ۱۹۰موشک توسط حزب‌الله از لبنان، ۱۴موشک از غزه و چند‌پهپاد و یک‌موشک بالستیک زمین به‌زمین توسط حوثی‌ها به مناطق مختلف اسرائیل پرتاب شد.

آسوشیتدپرس ۸ اکتبر۲۰۲۴ : حملات اسرائیل با حمایت آمریکا متحدان مسلح رژیم ایران را در امتداد نزدیک به ۳۲۰۰کیلومتر از خاورمیانه هدف قرار داده و رژیم ایران را نیز تهدید می‌کند. این تلاش‌ها احتمال پایان دو دهه استیلا و داشتن دست بالا توسط رژیم ایران در منطقه را که حمله آمریکا به‌عراق در سال‌۲۰۰۳به‌طور ناخواسته منجر به‌آن شد، افزایش می‌دهد. این تهدید وجود دارد که ایران سلاح‌های اتمی تولید کند تا بقای خود را تضمین کند. پیش از حملات اسرائیل به‌حزب‌الله، رهبران ایران که نگران حملات اسرائیل بودند، به صراحت اعلام کرده بودند که علاقه‌مند به‌بازگشت به‌مذاکرات با آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای خود هستند.

وزیر خارجه فرانسه: تلاشهای ما باید خالی از تناقض باشند. ما نمی‌توانیم خواهان آتش‌بس باشیم در حالی که طرف‌های جنگ را مسلح می‌کنیم. دولت فلسطین باید بتواند دوباره در نوار غزه سرمایه‌گذاری کند. مذاکرات باید با هدف دستیابی به‌راه حل دو دولتی که تنها راه تضمین صلحی عادلانه و پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست آغاز شود.

نفتالی بنت نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: اکنون که بازوهای تروریستی اختاپوس رژیم ایران واقعاً ضعیف شده‌اند، ما برای اولین‌بار توانایی اقدام علیه رژیم ایران را داریم. اگر سر رژیم ایران قطع شود، کل اختاپوس با بازوهایش از بین خواهد رفت. زمان پیام‌ها گذشته، برنامه هسته‌ای رژیم ایران باید مورد حمله قرار گیرد.

نیویورک تایمز ۱۶مهر نوشت: نعیم قاسم، نائب دبیرکل حزب‌الله، روز سه‌شنبه گفت به‌رغم حملات شدید اسرائیل به‌لبنان. توانایی‌های نظامی حزب‌الله خوب است، وی در یک پیام تلویزیونی که توسط العربیه نیز منتشر شد گفت:«شما می‌بینید که دستاوردهای روزانه ما بسیار بزرگ است. صدها موشک و ده‌ها‌هواپیمای بدون سرنشین...

عراقچی وزیر‌خارجه رژیم: ما به‌رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که اراده جمهوری اسلامی را آزمایش نکند.اگر هر حمله‌ای به‌کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه‌تر و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود.

تلویزیون رژیم ۱۶مهر۱۴۰۳ -قالیباف

  ما بدون شک شهدای عزیزی که در این مقطع ما از دست دادیم حتماً برای ما سخت و مصیبت بزرگی‌ست حتما ما جای خالی اونها رو با همه وجودمون حس می‌کنیم. وجود اونها برای ما برکت و قدرت و صلابت و امنیت به‌همراه داشت ما عزادار و مصیبت‌زده اونها هستیم...  

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۵-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

محاکمه ۷زندانی سیاسی به‌اتهام «بغی» پس از ماهها

بازجویی و شکنجه در اوین

محمدتقوی که از شکنجه‌گاه ۲۰۹اوین به‌دادگاه برده شده و یک‌ماه است در اعتصاب غذا بسر می‌برد از شرکت در دادگاه خودداری کرد.

 فراخوان به‌اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی  که با اتهام بغی و مجازات اعدام مواجه هستند.

یکشنبه ۱۵مهر ۱۴۰۳، قضائیه جلادان محاکمه ۷‌زندانی سیاسی، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی‌، وحید بنی‌عامریان، بابک علی‌پور، علی‌اکبر دانشورکار، محمد تقوی و مجتبی تقوی را پس از ماهها‌بازجویی و شکنجه در زندان اوین، به‌اتهام بغی، عضویت در سازمان مجاهدین خلق، قیام مسلحانه در برابر حکومت و اجتماع و تبانی بر علیه امنیت رژیم در همکاری با مجاهدین در بیدادگاه ضد‌انقلاب تهران شعبه‌۲۶ به ریاست قاضی جنایتکار ایمان افشاری آغاز کرد.

ابوالحسن منتظر ۶۵‌ساله، لیسانسیه معماری از زندانیان سیاسی دهه‌۶۰ است و در سال‌های‌۹۷ و ۹۹ نیز چند بار دستگیر و زندانی شده است. وی که آخرین بار در دی ۱۴۰۲ دستگیر شده از بیماریهای قلبی، ریوی، کلیه و آرتروز رنج میبرد.

پویا قبادی ۳۲ساله، مهندس برق در اسفند ۱۴۰۲در مرز چالداران دستگیر و به اوین منتقل شد. او قبلا نیز دو بار دستگیر شده است.

وحید بنی عامریان، ۳۲ ساله، فوق لیسانس مدیریت در دی ۱۴۰۲ دستگیر شد، او از سال ۹۶ در چند نوبت دستگیری جمعا چهار سال زندانی بوده است.

بابک علیپور ۳۳‌ساله، لیسانسیه حقوق در دی‌ ۱۴۰۲ دستگیر شد. او قبل از این در آبان‌‌۹۷، در رشت دستگیر و ۴ سال در زندان بود.

علی اکبر دانشورکار ۵۸ ساله مهندس عمران در دی ۱۴۰۲دستگیر شد.

محمد تقوی ۵۸ساله از زندانیان سیاسی دهه۶۰ و ۷۰ است. پیش از این نیز او در سال ۱۳۹۹ دستگیر و سه سال به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین در زندان بسر برده بود. مجتبی تقوی که از اسفند ۱۴۰۲ در زندان به‌سر میبرد صرفا به این خاطر دستگیر شده که برادر کوچکتر محمد تقوی است.

محمد تقوی که مستقیماً از شکنجه‌گاه ۲۰۹ اوین به‌اجبار به دادگاه برده شده بود از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کرد. وی یک ماه است در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. اعتصاب او در اعتراض به‌فشار و شکنجه در سلول انفرادی و همچنین در اعتراض به‌گذاشتن چاقو بر گلوی یک زندانی بی پناه افغانی توسط یکی از دژخیمان است.

مقاومت ایران بار دیگر کمیسرعالی و شورای حقوق بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل‌متحد و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به‌اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی که به‌اتهام بغی محاکمه میشوند و در معرض اعدام قرار دارند و همچنین آزادی عموم زندانیان سیاسی فرا می‌خواند و بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان تأکید میکند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۱۶مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-سی و هفتمین‌هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» در ۲۲‌زندان شهرهای مختلف

در آستانه "روز جهانی علیه اعدام"

کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام" در ۲۲‌زندان مختلف کشور در آستانه "روز جهانی علیه اعدام" وارد ۳۷مین هفته اعتصاب غذا شد. حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی به‌ماشین اعدام و کشتار خود سرعت بخشیده است. تنها در روزهای۱۰ و ۱۱‌مهر ۳۰‌تن در زندانهای مختلف کشور اعدام شده‌اند که ۳ تن از آنها زن بوده‌اند. و یک زندانی به‌نام "محمود دهمرده" که محکوم به‌اعدام بوده در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.....

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۷- برسر نیزه کردن‌«‌زن و بچه‌ها»!

و طلبکاری سخیف حقوق‌بشر توسط پزشکیان

رئیس جمهور خامنه‌ای: دم از حقوق‌بشر می‌زنند می‌گویند شما چرا یک قاتل را اعدام می‌کنید. کسی نیست به‌این نامردها بگوید چرا شما زن و بچه را بی‌گناه می‌کشید. مدعیانی که حالا چه ایرانی چه خارجی بیرون نشستند‌، هویت خود را از دست دادند. از اولی که آمدیم حادثه پشت سر حادثه هست و مشکلاتی که پیش می‌آید تقریباً و یا تحقیقاً کار را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند.

تلویزیون رژیم ـ ۱۷مهر۱۴۰۳

یک‌فرد از بین جمعیت‌: آقای رییس‌جمهور یک‌دقیقه اجازه هست‌؟‌ ما ۴هزار واحد اقامتگاه بوم‌گردی داریم گوشه گوشه ایران توی روستاها، ولی توی دولت شما فکر کنم دیده نمی‌شویم قرار شد صدای بی‌صدایان باشید من آمدم صدای اینها را به‌گوش شما برسانم، نشد.

پزشکیان:‌حالا که گفتی دیگه‌....

پزشکیان سخنرانی در جمع مدیران و فعالان میراث فرهنگی‌:  خب مطالب متعددی گفتید و ما هم فرصت زیادی برای گفتگو با شما نداریم این واقعیتی که ما الان تو منطقه باهاش مواجهیم از اولی که اومدیم حادثه پشت سر حادثه هست و مشکلاتی که داره پیش میاید تقریباً و یا تحقیقاً کار رو سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند. یک‌آدم حکومت وحشی‌رو اینجا گذاشتند. اروپا و آمریکا و یک عده آدمهایی که دم از حقوق‌بشر می‌زنند ازش دفاع می‌کنند، هیچ چارچوب انسانی رو مراعات نمی‌کنند. زن و بچه و پیر و جوان رو راحت بمباران می‌کنه. خیلی جالب است دم از حقوق‌بشر می‌زنند می‌گویند شما چرا یک‌قاتل رو اعدام می‌کنید کسی نیست به‌این نامردها بگه چرا شما زن و بچه رو بی‌گناه می‌کشید و اون مدعیانی که حالا چه ایرانی چه خارجی بیرون نشستند و اون هویت خودشون رو از دست دادند.

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- قتل یک کولبر زحمتکش کرد توسط پاسداران خامنه‌ای 

روز دوشنبه۱۶مهر پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در منطقه مرزی «دلاوان» از توابع پیرانشهر، با شلیک به‌جمعی کولبران  و ضرب و شتم آنان یک کولبر زحمتکش کرد را به قتل رسانده و یک تن دیگر را مجروح کردند. بنا به گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پاسداران پس از شلیک  به‌کولبران، با قنداق اسلحه به‌سر و صورت کولبر مجروح کوبیده و او را به‌حال خود رها می‌کنند، که پس از انتقال به‌بیمارستان توسط اهالی. وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۸- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل چهارم: بحران ویران‌کننده اقتصادی، فلاکت عمومی

 جامعه انفجاری، جنبشهای اعتراضی

بخش اول

  برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۹- سایت حکومتی فرارو: آیا پشت پرده کاهش ۱۰لیتری

سقف سوخت‌گیری اتفاقی تازه در جریان است؟

قصد دارند مردم را به‌استفاده از سهمیه بنزین آزاد موجود در کارت سوخت عادت دهند. سایت حکومتی فرارو، در گزارشی با عنوان «ابهامات یک تصمیم عجیب درباره بنزین دولتی» نوشت: قیمت بنزین مدتهاست ثابت مانده و کسی جرأت ندارد سمتش برود... اولین اقدام پزشکیان در حوزه معضل بنزین، محدودیت بنزین زدن و کاهش ۱۰لیتری سقف سوخت‌گیری در هر نوبت   ابهامات زیادی را رقم زده و کار به‌جایی رسیده که مردم از خودشان می‌پرسند آیا پشت پرده اتفاقی تازه در جریان است؟ این منبع می‌افزاید: محدودیت بنزین‌زدن تا سقف ۵۰لیتر یقه صاحبان خودرو سمند را می‌گیرد به‌اضافه کسانی که پژو۴۰۵ یا پارس دارند... این محدودیت می‌تواند کلافه‌کننده باشد. تعداد خودروهایی که از این پس نمی‌توانند از سهمیه ۶۰لیتری بنزین ماهیانه استفاده کنند برخلاف آن‌چه به‌نظر می‌رسد زیاد است... با دست‌کاری مداوم سهمیه‌ها و محدودیت بنزین زدن در جایگاه سوخت قصد دارند مردم را به‌استفاده از سهمیه بنزین آزاد موجود در کارت سوخت عادت دهند.  حتی می‌توان برداشتی بدبنیانه داشت اگر دست روی نقطه حساس مسأله بنزین گذاشته باشند تا مشتریان جایگاه سوخت را به طور سیستماتیک گیج کنند هدف آخرشان چه خواهد بود؟

  برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۱۰-ادامه خبرهای جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه ۱۶مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد تا ساعت ۲۳نزدیک به ۱۹۰موشک توسط حزب‌الله از لبنان به‌سمت اسرائیل شلیک شد. علاوه بر این ۱۴موشک از غزه، چند‌پهپاد و یک موشک بالستیک زمین به زمین توسط حوثی ها نیز به مناطق مختلف اسرائیل پرتاب شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌یی که بامداد سه‌شنیه ۱۷مهر انتشار یافت، اعلام کرد در حمله هوایی اسرائیل به‌جنوب بیروت، فرمانده ستاد لجستیکی حزب‌الله بنام سهیلی حسین حسینی کشته شده است. این منبع مدعی شد وی مسئولیت توزیع سلاح‌های قاچاق وارد‌شده توسط رژیم ایران بین یگانهای نظامی حزب‌الله را برعهده داشت.

رویترز ۱۷مهر۱۴۰۳ نوشت:  اسرائیل عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان برغم هشدار رژیم ایران آغاز کرد. - ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک‌سال پس از آغاز تبادل آتش با حزب‌الله و در میان درخواست‌های سازمان‌ملل برای راه حل دیپلماتیک، عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان آغاز کرده و تهاجمات خود را به‌منطقه جدیدی گسترش داده است. ...

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۶مهر اعلام کرد ارزیابی آمریکا این است که عملیات زمینی اسرائیل در لبنان تاکنون محدود بوده است. وی افزود‌«این چیزی است که اسرائیل به‌ما اطلاع داده‌ و گفته است عملیات‌ها محدود هستند و زیرساخت‌های حزب‌الله در نزدیکی مرز را هدف قرار می‌دهند.»
رویترز خاطر نشان کرد علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل در آستانه اعزام نیروهای زمینی بیشتری به‌لبنان است.

رویترز روز سه‌شنبه ۱۷مهر خبر داد: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در پارلمان اروپا با اشاره به‌وخامت وضعیت در لبنان، بر ضرورت برقراری آتش بس تأکید کرد. وی گفت:‌«بر اساس آمارها، حدود۲۰ درصد از جمعیت لبنان مجبور به‌مهاجرت شده اند»....

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

                        

۱۱- اعتراضات غارت‌شدگان و کارگران

بازنشستگان تأمین اجتماعی کرمانشاه، جمعی از غارت‌شدگان مسکن در هشتگرد، کارگران شهرداری مریوان و متقاضان مسکن در زنجان  در اعتراض به سیاستها چپاولگرانه رژیم آخوندی ۱۷مهر تجمع کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

                 

۱۲- جانباختن کارگر معدن طزره دامغان    

یک کارگر محروم معدن طزره دامغان جان باخت. خبرگزاری حکومتی ایسنا روز دوشنبه ۱۶‌مهر نوشت: این کارگر در اثر برخورد با واگن‌های حمل زغال جان باخت. خاطرنشان می‌شود  کارگران معدن طزره سوم مهر در اعتراض به‌نبود امنیت شغلی تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

       

۱۳-خودسوزی دو نفر در تجمع کارگران

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز دوشنبه ۱۶مهر درگزارشی از اقدام به‌خودسوزی در تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی ایلام خبر داد و نوشت: گروهی از کارگران پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در حمایت از کارگران احضار شده، با تجمع مقابل دادگستری شهرستان چوار، خواستار آزادی همکاران خود شدند. کارگران احضار شده، بازداشت شده‌اند.این منبع افزود: ‌حین تجمع کارگران، ۲نفر اقدام به خودسوزی نافرجام کرده‌اند که یکی از این افراد، پدر یکی از کارگران بازداشتی بود.     

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید

           

۱۴-نماینده کشورهای نوردیک در مورد اتمی رژیم

نماینده کشورهای نوردیک در کمیته‌اول مجمع‌عمومی در مورد خلع سلاح و امنیت بین‌المللی‌(۱۶مهر) نسبت به‌فعالیتهای هسته‌ای رژیم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ کشورهای شمال اروپا نگران فعالیت‌های هسته‌ای حساس  رژیم ایران در زمینه اشاعه و عدم همکاری این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند. آژانس در حال حاضر قادر به‌ارائه تضمین معتبری نیست که برنامه هسته‌ای رژیم ایران منحصراً صلح‌آمیز است. ما از رژیم ایران  می‌خواهیم که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پایبندی کامل به‌تعهدات خود در توافق جامع پادمان همکاری کند.

 برای دیدن ویدئو و متن خبر، اینجا کلیک کنید 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: