سی و هفتمین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام در زندانهای ایران

گزارش و گفتگو با احمد ابراهیمی زندانی سیاسی در زندان‌های رژیم آخوندی به‌مدت ۱۰سال

اما بپردازیم به سی و هفتمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

سی و هفتمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۲زندان مختلف کشور در آستانه"روز جهانی علیه اعدام" برگزار شد.

زندانهای شرکت‌کنندگان در سی و هفتمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» عبارت بودن از: اوین (بند زنان، بند ۴و۸)، قزلحصار (واحد ۳و۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، اراک، اسد آباد اصفهان، نظام شیراز، بم، مشهد، لاکان رشت (بند زنان و مردان)، قائمشهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، سلماس، خوی، نقده، سقز، بانه، مریوان وکامیاران

زندانیان شرکت‌کننده در کارزار در بیانیه‌ٔ این هفته‌ اعلام کردن: «حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱مهر ۳۰تن را در زندانهای مختلف کشور اعدام کرده که ۳تن از آنها زن بوده‌اند. یک زندانی محکوم به‌اعدام به نام "محمود دهمرده" در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد»

زندانیان اعتصابی این هفته صدور حکم اعدام برای زندانیان پرداختن و در بیانیه خودشان نوشتن: در هفته گذشته یک زندانی سیاسی به نام "حمید حسین‌نژاد حیدرانلو" توسط دادگاه انقلاب ارومیه محکوم به اعدام شد. این زندانی فروردین ۱۴۰۲ بازداشت و به اتهام «بغی» محکوم به اعدام شده و جانش در خطر است.

در این بیانیه آمار اعدام‌های وحشتناک حکومت آخوندی رو هم مورد بررسی قرار داده و نوشته: در آستانه "روز جهانی علیه اعدام" شاهد شدیدترین خشونتها توسط حکومت قرون‌وسطایی هستیم که زندانیان را در ملأعام اعدام می‌کند و در رتبه نخست اعدام در جهان است. به‌طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون قریب به ۴۵۰تن را اعدام کرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: