پرتاب ۱۹۰ موشک توسط حزب‌الله، غزه وحوثی‌ها به اسراییل

ارتش اسراییل شامگاه دوشنبه ۱۶ مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد تا ساعت ۲۳:۰۰ نزدیک به ۱۹۰ موشک توسط حزب‌الله از لبنان به سمت اسراییل شلیک شد. علاوه بر این ۱۴ موشک از غزه، چند پهپاد و یک موشک بالستیک زمین به زمین توسط حوثی‌ها نیز به مناطق مختلف اسراییل پرتاب شد.

ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرد طی روز دوشنبه بیش از ۱۹۰ حمله علیه مقرهای نیروی موسوم به «رضوان»، سامانه‌های پرتاب موشک و سیستمهای فرماندهی حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است.

این حملات از بامداد سه‌شنبه نیز ادامه یافت.

سخنگوی ارتش اسراییل نیز در بیانیه‌یی که بامداد سه شنیه ۱۷ مهر انتشار یافت اعلام کرد در حمله هوایی اسراییل به جنوب بیروت، فرمانده ستاد لجستیکی حزب‌الله به‌نام سهیلی حسین حسینی کشته شده است. این منبع مدعی شد وی مسئولیت توزیع سلاحهای قاچاق وارد شده توسط رژیم ایران بین یگانهای نظامی حزب‌الله را برعهده داشت.

سخنگوی ارتش اسراییل هم‌چنین طی یک هشدار عمومی به مردم لبنان اعلام کرد تا اطلاع ثانوی از حضور در مناطق بین رودخانه علیا و شهر ساحلی صیدا در ۶۰ کیلومتری شمال مرز لبنان و اسراییل خودداری کنند در این بیانیه تأکید شده است ارتش اسراییل به‌زودی عملیات نظامی جدیدی را علیه حزب‌الله از دریا آغاز خواهد کرد.

رویترز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ نوشت.

اسراییل عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان به‌رغم هشدار رژیم ایران آغاز کرد. - ارتش اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک سال پس از آغاز تبادل آتش با حزب‌الله و در میان درخواستهای سازمان ملل برای راه‌حل دیپلماتیک، عملیات زمینی خود را در جنوب غربی لبنان آغاز کرده و تهاجمات خود را به منطقه جدیدی گسترش داده است. .

رویترز افزود: ایران روز سه‌شنبه، یک هفته پس از آن‌که تهران رگبار موشکی را به سوی جمهوری اسلامی شلیک کرد و خاورمیانه را در معرض خطر قرار داد، درباره هر گونه حمله به جمهوری اسلامی به اسراییل هشدار داد. اسراییل در حال بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به حمله موشکی بالستیک تهران در هفته گذشته است.

وب‌سایت خبری آمریکایی اکسیوس به‌نقل از مقامات اسراییلی گفته است که تأسیسات نفتی ایران ممکن است ضربه بخورد که می‌تواند تشدید شدیدی باشد که می‌تواند قیمت‌های جهانی نفت را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۶ مهر اعلام کرد ارزیابی آمریکا این است که عملیات زمینی اسراییل در لبنان تاکنون محدود بوده است.


وی افزود «این چیزی است که اسراییل به ما اطلاع داده و گفته است عملیاتها محدود هستند و زیرساخت‌های حزب‌الله در نزدیکی مرز را هدف قرار می‌دهند. »
رویترز خاطرنشان کرد علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد اسراییل در آستانه اعزام نیروهای زمینی بیشتری به لبنان است،

رویترز روز سه‌شنبه ۱۷ مهر خبر داد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در پارلمان اروپا با اشاره به وخامت وضعیت در لبنان، بر ضرورت برقراری آتش‌بس تأکید کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: