سی‌و‌هفتمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در آستانه "روز جهانی علیه اعدام"

سی و هفتمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۲ زندان شهرهای مختلف

در آستانه "روز جهانی علیه اعدام"

 

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام"در ۲۲ زندان مختلف کشور در آستانه"روز جهانی علیه اعدام" وارد سی و هفتمین هفته شد

حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی به ماشین اعدام و کشتار خود سرعت بخشیده است.

تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ۳۰ تن در زندانهای مختلف کشور اعدام شده‌اند که ۳ تن از آنها زن بوده‌اند. و یک زندانی به نام "محمود دهمرده" که محکوم به اعدام بوده در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

در هفته گذشته یک زندانی سیاسی به نام "حمید حسین‌نژاد حیدرانلو" توسط دادگاه انقلاب ارومیه محکوم به اعدام شد. این زندانی از فروردین ۱۴۰۲ بازداشت شده است و تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری شده است و بدون رعایت حداقل حق دادرسی منصفانه به اتهام "بغی" محکوم به اعدام شده و جانش در خطر است.

در ادامه بیانیه زندانیان سیاسی آمده است: اکنون در آستانه "روز جهانی علیه اعدام" که توسط مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده است؛ شاهد شدیدترین خشونتها توسط حکومت قرون‌وسطایی هستیم که زندانیان را در ملأعام اعدام می‌کند و در رتبه نخست اعدام در جهان است. به‌طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون قریب به ۴۵۰ تن را اعدام کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان مجازات اعدام را در کشور خود لغو و یا درصدد بر چیدن آن هستند.

لذا "کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام" از نهادها و ارگانهای سیاسی، مدنی و حقوق‌بشری مستقل داخلی و بین‌المللی هم‌چنان می‌خواهد که برای نجات جان محکومان به اعدام در ایران از این کارزار حمایت کرده و جامعه جهانی را برای محاکمه و بازخواست سران این رژیم به‌خاطر بیش از چهار دهه جنایت علیه بشریت و کشتار و اعدام زندانیان، مجاب نمایند.

اعضای "کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۲ زندان مختلف در سی‌ و هفتمین هفته خود، روز سه‌شنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۳، در زندانهای زیر دست به اعتصاب غذا زده‌اند:

زندان اوین (بند زنان، بند ۴و۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران بزرگ، زندان خرم‌آباد، زندان اراک، زندان اسد آباد اصفهان، زندان نظام شیراز، زندان بم، زندان مشهد، زندان لاکان رشت (بند زنان و مردان)، زندان قائمشهر، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران.

 

 

 

------------------------------------------

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: