بحران گاز در ایران

مردم ایران هنوز از بحران بی‌آبی خارج نشدن که خبرهای سیل و جان‌باختن هموطنانمون منتشر می‌شه. هنوز بحران قطع برق و تابستان سخت تمام نشده که خبر ناترازی گاز منتشر می‌شه. رژیم آخوندی زندگی مردم ایران رو به گرفتاری از بحرانی به بحران دیگه تبدیل کرده.

وزیر نیروی رژیم آخوندی در رابطه با ناترازی برق در تابستان گفت که بیش از ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق وجود داشته. اما هم‌زمان صادرات برق به عراق و سوریه ادامه داشته.

حالا زمستان از راه نرسیده روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت به‌نقل از رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران نوشت: «در حالی‌که ایران از لحاظ دارا بودن ذخایر گازی در رتبه دوم جهان است و ۱۷‌درصد از کل گاز جهان را در اختیار دارد، پیش‌بینی می‌شود در زمان اوج مصرف گاز در زمستان سال جاری با کمبود ۳۰۰‌میلیون متر‌مکعب گاز مواجه شود»

مصرف گاز ایران در پیک مصرف ۵۴۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز اعلام‌شده؛ یعنی نصف نیاز مصرفی کمبود گاز وجود داره. اما با همه‌ٔ ناترازی‌ها و کمبودها سال‌های ساله که صادرات گاز به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، ارمنستان و نخجوان وجود داره.

برای مثال از سال ۲۰۱۷ صادرات گاز به عراق جریان داره و در ۸ فروردین ۱۴۰۳ قرارداد ۵ ساله‌ٔ دیگه تمدیدشده. قسمت دردناک این صادرت اینه که عراق با گاز ایران روزانه ۱۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کنه که می‌شه ۴۳ درصد برق کل عراق؛ اما مردم ایران از ۱۸هزار مگاوات ناترازی برق باید رنج ببرن

مردم ایران در پیک مصرف، ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز دارن؛ اما حکومت آخوندی روزانه ۴۵ میلیون مترمکعب گاز فقط به ۳ کشور عراق، ترکیه و آذربایجان صادر می‌کنه. صادرات آب شیرین در بحرانی‌ترین روزهای خشک‌سالی و نابودی کشاورزی مردم ایران هم نیاز به شرح نداره که به بصره و کویت صادر می‌شد.

حکومت آخوندی زندگی مردم ایران رو به زندگی در میان بحرانها تبدیل کرده و هر روز هم این شرایط رو بحرانی‌تر می‌کنه. چون سیاست حکومت آخوندی نه حل مشکلات آب و برق و گاز و سایر نیازهای زندگی مردم بلکه تبدیل همه چیز به دلار و ریختن به تنور ساخت بمب اتمی، جنگ‌طلبی، نیابتی‌ها و جیب‌های گشاد مهره‌ها و آقازاده‌ها هست.

لطفا به اشتراک بگذارید: