حمله به پایگاه‌های اسراییل توسط حزب ‌الله

اخبار ایران و جهان در یک نگاه 

۱-به گزارش اسکای‌نیوز، حزب‌الله اعلام کرد پایگاه کرمل در حیفا را موشک‌باران کرده است. هم‌چنین پایگاه اسراییلی نیمرا در شهر طبریا را با ۱۵موشک هدف قرار داده است.

تایمز اسراییل نوشت: مقامات بیمارستان رمبام اسراییل می‌گویند در اثر اصابت موشک در حیفا ۵ نفر زخمی شدند.

اسرائیل اعلام کرد در شهر «طبریا» یک زخمی با وضعیت وخیم بر اثر موشک‌باران حزب‌الله وجود دارد.

هم‌چنین بامداد روز دوشنبه، ارتش اسراییل اعلام کرد که آژیر خطر در ریشون لتسیون در مرکز اسراییل به صدا درآمده است.

۲-ارتش اسراییل اعلام کرد نیروی هوایی اسراییل یک سری حملات هدفمند به تعدادی از تأسیسات انبار تسلیحات و مراکز زیرساخت حزب‌الله در منطقه بیروت انجام داده است.

رویترز ضمن مخابره این خبر افزود: روز یکشنبه در شمال اسراییل، آژیرهای حمله هوایی به صدا درآمد و ارتش اسراییل اعلام کرد راکتهایی را که از خاک لبنان شلیک شده بود، رهگیری کرده است.

۳-آسوشیتدپرس گزارش داد: در حالی که، اسراییل بمباران شمال غزه و جنوب بیروت را در جنگ گسترده خود علیه گروه‌های شبه‌نظامی متحد رژیم ایران در سراسر منطقه تشدید کرده است، مقامات فلسطینی اعلام کردند که در حمله اسراییل به مسجدی در نوار غزه در بامداد یکشنبه، دست کم ۱۹ نفر کشته شدند.

آسوشیتدپرس افزود، اسراییل، بدون ارائه هر گونه مدرکی، اعلام کرد: ارتش این کشور مرکز فرماندهی و کنترل حماس را که در میان غیرنظامیان قرار داشت، هدف قرار داده است.

۴-خبرگزاری رویترز در گزارشی از سالگرد ۷ اکتبر، به‌نقل از ارتش اسراییل نوشت، در اولین سالگرد حملات حماس اسراییل در نوار غزه، بیش از ۴۰۰۰۰ هدف را بمباران کرده، ۴۷۰۰ تونل پیدا کرده و ۱۰۰۰ سایت پرتاب موشک را منهدم کرده است.

ارتش اسراییل هم‌چنین گفت که ۷۲۶ سرباز اسراییلی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ کشته شده‌اند. از این تعداد، ۳۸۰ سرباز در حملات ۷ اکتبر و ۳۴۶ در نبردهای غزه از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ کشته شدند.

۵-رویترز نوشت: وب سایت خبری وزارت نفت رژیم ایران گزارش داد، در بحبوحه نگرانی از احتمال حمله اسراییل به تأسیسات نفتی، وزیر نفت رژیم ایران به جزیره خارک، محل پایانه اصلی صادرات رفت.

۶-به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا عارف معاون پزشکیان با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران گفت: راه حسن نصرالله ادامه خواهد یافت و چند نصرالله جدید تقدیم حزب‌الله خواهد شد. مسئولان جمهوری اسلامی همیشه در کنار حزب‌الله هستند.

۷-وال استریت ژورنال نوشت: رژیم تهران باید دریابد ادامه تلاش برای دستیابی به بمب اتمی، موفق یا ناموفق، می‌تواند یک حکم مرگ برای رژیم ایران باشد.

لطفا به اشتراک بگذارید: