فراسو ـ چالشهای انتصاب محمد مخبر به‌عنوان دستیار و مشاور خامنه‌ای

گفتگو با محسن نادی

روز دوم مهر خامنه‌ای طی حکمی محمد مخبر معاون اول رئیسی جلاد را به‌عنوان مشاور و دستیار خودش انتصاب کرد. علت چه بود؟ مخبر در هرم قدرت دیکتاتوری آخوندی چه جایگاهی دارد؟ گماشتن مخبر به‌عنوان دستیار و مشاور خامنه‌ای در حالی که پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم در سفر آمریکا بود چه معنایی از نظر سیاسی دارد؟ آیا این اقدام خامنه‌ای شکافها را در حاکمیت آخوندی کم می‌کند یا افزایش می‌دهد؟ و خلاصه سؤالاتی در این رابطه موضوع گفتگوی این هفته فراسو با آقای محسن نادی است که دنبال می‌کنیم

اجازه بدهید ابتدا گزارشی را ببینیم از حکم خامنه‌ای و موقعیتهایی که مخبر در رژیم داشته و بعد من سؤالاتم را بپرسم

روز دوم مهر خامنه‌ای محمد مخبر معاون اول رئیسی جلاد رو به‌عنوان مشاور و دستیار خودش انتصاب کرد.

تلویزیون حکومتی در این باره گفت:

متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است: جناب آقای دکتر محمد مخبر دام توفیقه با عنایت به خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی به‌ویژه در دولت شهید رئیسی، و سیاست درست و مدبرانه‌ٔ بکارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرح‌های گوناگون، شما را به‌عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب می‌کنم.

انتظار می‌رود در امتداد سیاست مزبور، شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاههای دولتی و غیره از آن بهره‌برداری نمائید.

این متن حکمی است که خامنه‌ای به‌عنوان دستیار و مشاور به مخبر داده در حالی که ما قبلاً موارد متعددی داشتیم که مقامات رژیم را که از کاری کنار می‌گذاشتند حکم مشاور می‌دادند ولی به‌طور غیرمعمول برای مخبر حکم دستیار خامنه‌ای برایش صادر کرد. چرا این کار غیرمعمول را کرد؟

لطفا به اشتراک بگذارید: