مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱- پانزده مهر سالگرد قیام پیروزمند اشرف

 و کارزار جهانی برای آزاد کردن گروگانهای مجاهد خلق

پس از حملات۶ و۷مرداد۱۳۸۸

استقبال از گروگانهای آزاد‌شده در اشرف ـ ۱۵مهر۱۳۸۸

سخنان سه شهید قهرمان در نشست مجاهدین در اشرف

۱۷مهر۱۳۸۸

پخش در پایان اخبار

 

۲-تشدید جنگ و بمباران در لبنان

رویترز: حملات سنگین شنبه شب و بامداد یکشنبه بیروت را لرزاند شعله‌های آتش از فاصله دور قابل مشاهده بود. همزمان با آمادگی اسرائیل برای پاسخ به حملات موشکی رژیم، ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام برای کنترل وضعیت وارد اسرائیل شد. تا بعد‌از‌ظهر یکشنبه هنوز خبری در‌این‌باره منتشر نشده است.

نیویورک تایمز: پنتاگون چند‌هزار سرباز دیگر را در منطقه مستقر خواهد کرد.

نیویورک تایمز نوشت: پنتاگون اعلام کرد”چند‌هزار “سرباز آمریکایی دیگر را در منطقه مستقر خواهد کرد. یک مقام وزارت دفاع گفت تعداد آنها بین دو الی سه هزار خواهد بود و شامل کادرهای نیروی هوایی بهمراه سه اسکادران جنگنده دیگر، بعلاوه پرسنل خدماتی و حفاظتی آنهاست…

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، خواستار سربازان بیشتر شد تا از نیروهای آمریکایی در منطقه حفاظت کند و در دفاع از اسرائیل آنها را بکار بگیرد. 

دانا استرول، مقام‌ارشد سابق وزارت‌دفاع آمریکا در امور خاورمیانه گفت،” در حال حاضر نیروی کافی در منطقه هست تا اگر رژیم ایران وارد شود، ما بتوانیم از اسرائیل دفاع کنیم و اینکار را خواهیم کرد. “

ادعای عراقچی بعد از دیدار با بشار اسد: هرگونه تهاجم به‌ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد. می‌توانند اراده ما را امتحان کنند.

حسن خمینی: بازدارندگی نظامی ما وقتش است که یک سطح برود بالا...

احمد نادری عضو مجلس رژیم: بالاتر رفتن سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی، تجدید نظر در دکترین هسته‌ای است

واشینگتن پست: تحلیلگران نگرانند که تهران در مواجهه با شکست‌های نظامی به‌دنبال بمب اتمی باشد.

گرگوری کوبلنتس، کارشناس منع‌اشاعه تسلیحات‌هسته‌ای در دانشگاه جورج میسون گفت: حملات اسرائیل علیه حزب‌الله در هفته‌های اخیر تا حدی با هدف خنثی‌کردن نیروهای موشکی این گروه بود که‌«به‌طور گسترده به‌عنوان بیمه رژیم ایران در برابر حمله اسرائیل به‌تأسیسات هسته‌ای آن‌ها تلقی می‌شد». کوبلنتس گفت: «در حال حاضر، با خلع سلاح عملیاتی حزب‌الله، اسرائیل فرصتی برای حمله به‌سایت‌های هسته‌ای ایران دارد و با خطر کم‌تری برای انتقام از جانب حزب‌الله مواجه است.»...

تزریق مدال فتح در بحبوحة ضربات و شکست برای تقویت روحیه!

اعطای نشان فتح توسط خامنه‌ای

 به‌پاسدار حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران

به‌خاطر حمله موشکی به‌اسرائیل

در حالیکه رژیم تاکنون عمداً خبری از وضعیت و سرنوشت قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس نمیدهد، خامنه‌ای برای تقویت روحیه پاسداران و عوامل خود به‌دادن نشان فتح به‌سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مبادرت کرد. به نوشته سایت خامنه‌ای این نشان‌«به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است»!

پاسدار قالیباف رئیس‌مجلس ارتجاع

دشمنان اگر با خطای محاسباتی دست به‌ماجراجویی بزنند، نمی‌توانند به‌استقلال و عزت‌ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد نمایند. برگزاری خطبه‌های نماز جمعه به دشمن پیام اقتدار داد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد.

بیانیه مجلس رژیم :

مجلس از اقدام قدرتمندانه نیروهای مسلح و حملات موشکی سپاه پاسداران تقدیر می‌نماید و تأکید می‌نماید تمامی تمهیدات لازم را برابر فرمان رهبر به‌عمل خواهد آورد.

حاجی بابایی رئیس جلسه: روز جمعه روز اقتدار ملی بود و یک استراتژی مهم در روز جمعه تعیین شد برای دنیا.

تلاش برای تبدیل جنگ، به‌جنگ مسلمانها با آمریکا و اسراییل

پاسدار نقدی هماهنگ کننده سپاه پاسداران خامنه‌ای‌: اگر حماس خودش بود و این رژیم کار رژیم صهیونیستی به‌آخر آبان۴۰۲ نمی‌کشید. این‌جا آمریکاست که با مسلمانها می‌جنگد منتهی پیاده نظامش رژیم صهیونیستی است. زاغه‌های مهمات رژیم چند‌بار خالی شد ولی همه را دوباره آمریکا پر کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم از لغو پروازها از ساعت۲۱شامگاه یکشنبه تا ۶صبح روز دوشنبه خبر داد.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا اعلام کرد: با توجه به‌محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از فرودگاه‌های کشور از ساعت۲۱ امشب (یکشنبه، ۱۵‌مهرماه) تا ۶صبح فردا (۱۶‌مهر ماه) لغو می‌شود.    

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

  

۳- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل سوم‌: ماورای فاجعه در قتل‌عام طبیعت، غارت آب،

خشکاندن تالابها، ویران کردن جنگلها، آلوده کردن هوا و تاراج خاک

بخش اول

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-اخراج و رفتار ضدانسانی رژیم و وحوش انتظامی

با پناهجویان بی‌پناه افغان

پاسدار رادان-۱۵مهر۱۴۰۳

ولی نمی‌شه اینجوری تصور کرد که کشور تاب و توان این را داشته‌باشید که یک تعداد به‌خودشون اجازه بدهند به‌صورت غیرقانونی وارد بشن به‌صورت غیرقانونی ساکن بشن و به‌صورت غیرقانونی هم اشتغال پیدا بکنند. در تمام دنیا هم حوزه مهاجرت و اتباع از قانون برخوردار است. یعنی شما در هیچ جا نمی‌تونید بروید که برای اینها به‌اصطلاح موانعی در نظر نگرفته باشند و کار نکرده‌باشند. ما با قدرت عرض می‌کنیم اتباع غیرمجاز به‌هیچ عنوان امکان اینکه بخواهند فرصت شغلی برای خودشون ایجاد کنند، اسکان پیدا کنند را نخواهند داشت. ما امسال حتماً براساس اون قولی که دادیم تا ۲میلیون نفر را طرد می‌کنیم. الان که خدمتتون هستیم ۵۰۰هزار را، بیش از ۵۰۰هزار نفر را ما دستگیر کردیم و طرد کردیم. بواسطه این تلاش خود معرف‌ها زیاد شدن، یعنی چیزی بالغ بر ۲۵۰هزار نفر هم خودمعرف شدن، شده ۷۵۰هزار نفر. مابقی آنها‌رو هم حتماً انجام می‌دهیم. از مردم هم درخواست داریم هم صاحب صنوف شغل دادن به اینها جرم است. وخودش هم بایستی مستوجب تعقیب، حتماً برخورد می‌شه مکان اجاره دادن به‌اینها جرم است مستوجب تعقیب هستند و خواهش‌مان هم هم هست که از نشانگاههای اونا ۱۱۰ما را اطلاع بدهند و بچه‌های ما در جریان بگذارند....

ٰبرای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

       

۵-معنای شکست پزشکیان

عباس عبدی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «معنای شکست پزشکیان» نوشت: معتقدم که اگر مساله فیلترینگ، زنان، روابط خارجی، گزینش‌ها، صدا و سیما و... بهبود نیابد، هیچ اتفاق مثبتی نه تنها رخ نمی‌دهد، بلکه وفاق با جامعه شکست قطعی می‌خورد و هنگامی که چنین شد، وفاق درون ساختاری نیز با سرعت به‌قهقرا خواهد رفت و اصولا فرصتی برای حل مسائل اقتصادی و ناترازی‌های آن نخواهد رسید.

در همین حال، روزنامه حکومتی سازندگی درباره دستور پزشکیان در جلسه شورای عالی فضای مجازی رژیم در مورد وضعیت فیلترینگ نوشت: صحبت‌های اخیر پزشکیان می‌تواند این سیگنال را به‌کاربران بدهد که یا رفع فیلترینگی در کار نیست یا اگر بخواهد رفع فیلترینگی رخ دهد، به‌زودی اتفاق نمی‌افتد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- تظاهرات بازنشستگان، دانشجویان، رانندگان و غارت‌شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

حمله مأموران به‌بازنشستگان فولاد  ـ تهران  -۱۵مهر ۱۴۰۳

بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز، شوش، رشت -۱۵مهر ۱۴۰۳

دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در تهران -۱۴مهر ۱۴۰۳

غارت شدگان دزفول -۱۴مهر ۱۴۰۳

رانندگان خودروهای سنگین زابل -۱۵مهر ۱۴۰۳

مشکل ما سوخت تراکتورهاست. ۳ماه است سوخت ما قطع شده با توجه به این‌که کل ایران سوختاشون را وصل کردند... مشکل ما از خود دولت بوجود می‌آد. همه جا وصله به‌جز زابل. زابل هیچی نداره. غیر از این سوخت دیگه چیزی نیست....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-قتل ۲سوختبر محروم بلوچ با شلیک پاسداران خامنه‌ای

صبح روز‌شنبه ۱۴مهر مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی خاش با شلیک به‌خودرو یک‌سوختبر بلوچ در شهرستان خاش، یک هموطن بلوچ را به‌قتل رسانده و یک هموطن دیگر را مجروح کردند.

بامداد روز جمعه ۱۳‌مهر نیز مأموران نیروهای سرکوبگر انتظامی شهرستان نهبندان خودرو یک‌سوختبر بلوچ را مورد تعقیب و گریز قرار دادند که منجر به واژگونی خودرو و جان باختن یک سوختبر دیگر  شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

           

۸-تخریب خانه‌های هموطنان بلوچ در چابهار

توسط پاسداران جنایت‌پیشه خامنه‌ای

ساعت۳ بامداد روز‌شنبه ۱۴‌مهر، پاسداران جنایتکار خامنه‌ای با چندین دستگاه لودر و بولدوزر  به‌خانه های مردم در اطراف چابهار یورش برده و وحشیانه اقدام به‌تخریب منازل مسکونی هموطنان بلوچ کردند. رژیم چپاولگر آخوندی قصد دارد با  این اقدام زمینهای مردم را تصرف کرده و به‌سپاه پاسداران واگذار کند....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام ۳۰زندانی از جمله ۳زن در ۱۰‌و ۱۱مهر و ۲۵۵‌اعدام

از زمان روی کار آمدن پزشکیان

خانم مریم رجوی: در آستانه روز جهانی علیه اعدام، جامعه جهانی را به‌حمایت از کارزار نه به‌اعدام و مشروط کردن روابط با رژیم ایران به توقف شکنجه و اعدام فرا‌می‌خوانم. سران رژیم باید به‌خاطر جنایت علیه‌بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرارگیرند.

خامنه‌ای در وحشت از خشم انفجاری مردم و بالا گرفتن قیام خلق به‌ماشین اعدام و کشتار سرعت بخشیده‌است. تنها در روز ۱۰مهر ۱۳و در روز ۱۱‌مهر ۱۷زندانی در شهرهای مختلف کشور اعدام شدند. امروز یکشنبه ۱۵مهر حبیب‌الله محمدزهی در زندان بم و پنجشنبه ۱۲‌مهرماه طیب منصوری در زندان دستگرد اصفهان، حامد حریری ۳۵‌ساله و رضا سلیمانزاده ۲۹‌ساله در زندان گرگان حلق‌آویز شدند. روز جمعه ۱۳مهرماه رسانه‌های رژیم از اعدام یک‌زندانی در ایلام به‌خاطر هلاکت یک‌افسر نیروی سرکوبگر انتظامی در سال‌۱۳۹۶ خبر دادند.(سایت حکومتی دفاع مقدس- ۱۳مهر ۱۴۰۳).

 چهارشنبه ۱۱‌مهر در یک جنایت فجیع ۱۷‌زندانی از جمله ۲زن حلق آویز شدند. اعدام ۷‌تن از آنان در اطلاعیه ۱۲مهر شورا اعلام شد. ۱۰ٰزندانی دیگر که قربانی ماشین کشتار خامنه‌ای شدند عبارتند از:‌ زهرا فیضی در تبریز، صابر حق‌مرادی، علی ممشلو، مرتضی عبدالحسین و مولود خالدیان در زندان قزلحصار، آیت عبدالفتحی در اهواز، سیدناصر حسینی، عباس خدایاری و محمد چمن پیرا در شیراز و یک زندانی با نام اختصاری ه-ز در تربت حیدریه.

سه‌شنبه ۱۰مهر ۱۳زندانی اعدام شدند. علاوه بر ۹‌نفری که در اطلاعیه قبلی اعلام شد، اختر قربانلو در اهر، علی بهرامی و مصطفی کاوندی در زنجان و غفار هیوه‌چی در گنبدکاورس اعدام شدند. به‌این ترتیب شمار اعدامهای ثبت‌شده از مردادماه و روی کارآمدن پزشکیان دست کم به ۲۵۵‌تن بالغ می‌شود. در یک فاجعه دیگر در ۱۲مهر ماه، زندانی محکوم به‌اعدام «محمود دهمرده» بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان زابل جان باخت.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهوربرگزیده مقاومت ایران گفت: تا این رژیم بر سرکار است، نه‌شکنجه و اعدام در ایران و نه‌جنگ و ترور در منطقه پایانی ندارد و منطقه روی صلح و آرامش نخواهد دید. وی در آستانه روز جهانی علیه اعدام، جامعه جهانی را به‌حمایت از کارزار نه به‌اعدام و مشروط کردن روابط دیپلوماتیک و تجاری با رژیم به‌توقف شکنجه و اعدام فراخواند و گفت سران رژیم به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه‌بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرارگیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۱۵مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-خبرگزاری‌حکومتی ایسنا روز‌یکشنبه‌۱۵‌مهر‌ درباره جلسه کمیسیون امنیت مجلس رژیم نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به‌جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با موضوع بررسی سطح آمادگی دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌های مختلف از آمادگی کامل رزمی، دفاعی و پدافندی برای مقابله با هر تهدیدی برخوردار هستند و ما امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی هستیم. 

ابراهیم رضایی گفت: این جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد‌کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت امور‌خارجه، وزارت‌کشور، سازمان‌انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس در محل کمیسیون امنیت‌ملی مجلس برگزار شد....

رویترز روز‌یکشنبه ۱۵مهر خبر داد: اسرائیل حملات گسترده و متوالی از اواخر شنبه تا یکشنبه به‌مناطق جنوبی بیروت انجام داد، به‌گفته شاهدان عینی صدای انفجارها در سراسر بیروت شنیده شد و اشعه‌های قرمز و سفید ناشی از انفجارها تا نزدیک به ۳۰دقیقه از چندین‌کیلومتر دورتر قابل مشاهده بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل، روز‌شنبه اعلام کرد اسرائیل در عملیات زمینی خود در جنوب لبنان تا کنون ۴۴۰‌تن از نیروهای نظامی حزب‌الله را کشته و ۲۰۰۰ هدف آنرا را منهدم کرده است. حزب‌الله تاکنون هیچ آماری از تلفات خود اعلام نکرده است.
از سوی دیگر مقامات لبنانی می‌گویند بر‌اثر حملات اسرائیلی صدها غیر‌نظامی لبنانی نیز جان خود را از دست داده و ۱.۲‌میلیون نفر - تقریباً یک چهارم جمعیت کشور – آواره شده‌اند.
حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد چندین‌حمله موشکی به‌اهدافی از جمله شرکت AtA  مربوط به‌صنایع نظامی اسرائیل در نزدیکی حیفا انجام داده است.
العربیه یکشنبه ۱۵مهر نیز در گزارشی نوشت: شامگاه‌شنبه اسرائیل بیش از ۳۰‌بار بیروت را بمباران کرد و مناطق مختلف از جمله حاره حـَریک، السفیر، المـُریجه، الغـُبـِیری و چندین منطقه دیگر را هدف قرار داد....

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۱۵مهر نوشت: شامگاه‌شنبه انبارهای مهمات متعلق به‌شبه نظامیان رژیم ایران در منطقه عیاش در جنوب غربی دیرالزور در سوریه هدف حملات پهپادی قرار گرفت....

رویترز ۱۵مهر نوشت: همزمان با نزدیک شدن به‌اولین سالگرد آغاز جنگ اسرائیل در غزه در ۷اکتبر، هزاران نفر روز‌شنبه در شهرهای بزرگ جهان به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به‌خونریزی در غزه و خاورمیانه شدند، حدود ۴۰‌هزار تظاهرکننده در مرکز لندن راهپیمایی کردند، همچنین هزاران‌نفر در پاریس، رم، مانیل، جاکارتا، کیپ‌تاون و همچنین در مقابل کاخ‌سفید در واشینگتن دی.سی تجمع کردند.

آنتونیو گوترز، دبیر‌کل ملل‌متحد، روز یکشنبه ۱۵مهر در آستانه سالگرد آغاز جنگ اسرائیل در غزه در ۷اکتبر یک پیام وئویی منتشر کرد. وی در این پیام از جمله گفت: «امروز یک‌سال از حوادث وحشتناک ۷ اکتبر می‌گذرد، زمانی که حماس حمله‌ای تروریستی گسترده را علیه اسرائیل آغاز کرد و بیش از ۱۲۵۰اسرائیلی و اتباع خارجی، از جمله کودکان و زنان، را به‌قتل رساند. بیش از ۲۵۰‌نفر ربوده شده و به‌غزه منتقل شدند که بسیاری از آن‌ها زنان و کودکان بودند. این روز فرصتی است برای جامعه جهانی که با بلندترین صدا، محکومیت مطلق خود را نسبت به‌اقدامات نفرت‌انگیز حماس، از جمله گروگان‌گیری، اعلام کند....

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه ۱۵مهر خبر داد نیروهای اسرائیلی در حمله زمینی جدیدی به‌شرق اردوگاه جبالیا در نوار غزه شمالی نفوذ کرده و شروع به‌محاصره ده‌ها‌خانواده در خانه‌ها و مدارسی کرده‌اند که آوارگان در آن‌ها پناه گرفته‌اند. این منبع افزود تانکهای اسرائیل همچنان تا ظهر یکشنبه به‌گلوله باران مناطق مسکونی ادامه دادند.

به‌گزارش رویترز، حداقل ۴۱۸۷۰فلسطینی در تهاجم نظامی اسرائیل به‌غزه از ۷ اکتبر تا کنون کشته و ۹۷۱۶۶نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه استرالیا، احمد صادقی، سفیر رژیم آخوندی در این کشور را به‌خاطر انتشار پستی در ستایش  حسن نصرالله، در حساب ایکس خود، احضار کرد. این دومین باری است که در سه‌ماه گذشته، سفیر رژیم به‌وزارت امور‌خارجه استرالیا احضار شده است.

متقابلا رژیم آخوندی نیز سفیر استرالیا در ایران را احضار کرد خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: سفیر استرالیا از سوی وزارت امور خارجه ایران به‌دلیل موضع «جانب‌دارانه» کشورش در قبال رویدادهای اخیر در منطقه  احضار شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱- زلزله در آرادان سمنان

 ساعت۲۲ و ۴۵دقیقه، شنبه، ۱۴‌مهر زمین‌لرزه‌یی به‌قدرت۴ و ۴دهم‌ریشتر آرادان در استان سمنان را لرزاند. برخی شهروندان اعلام کرده‌اند این زمین‌لرزه در بخش‌هایی از شرق استان تهران هم حس شده است. تاکنون از تلفات و خسارات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۲کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست، گزارشی منتشر نشده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                       

 ۱۲-پانزده مهر، سالگرد قیام پیروزمند اشرف

 و کارزار جهانی برای آزاد کردن گروگانهای مجاهد خلق

پس از حملات۶ و۷مرداد۱۳۸۸

استقبال از گروگانهای آزاد‌شده دراشرف ـ ۱۵مهر۱۳۸۸

اولین گروگانگیری شکست خوردة رژیم

ایو بونه استاندار و نمایندةپیشین مجلس‌ملی فرانسه–اور‌سوراواز ۱۵مهر ۱۳۸۸

«موضوع دیگری که می‌خواهم به‌آن اشاره کنم استراتژی گروگانها بود استراتژی‌یی که رژیم ایران برای ربودن گروگانها به‌پیش گرفت در روزهای اول که حکومت ایران سرکار آمد پیش گرفت و سیاست گروگانگیری را همواره به‌پیش برده است. گروگان می‌گرفت و معامله می‌کرد. از جاهای مختلف جهان و در ازای آن امتیاز می‌خواست....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                       

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: