تشدید جنگ و بمباران در لبنان

رویترز

حملات سنگین شنبه شب و بامداد یکشنبه

بیروت را لرزاند شعله‌های آتش از فاصله دور قابل مشاهده بود

صحنه‌های بمباران شنبه شب تا ۳ دقیقه

همزمان با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حملات موشکی رژیم

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام برای کنترل وضعیت وارد اسراییل شد

تا بعدازظهر یکشنبه هنوز خبری در این باره منتشر نشده است

 

نیویورک تایمز:

پنتاگون چند هزار سرباز دیگر را در منطقه مستقر خواهد کرد

 

نیویورک تایمز نوشت: پنتاگون اعلام کرد ”چند هزار“ سرباز آمریکایی دیگر را در منطقه مستقر خواهد کرد. یک مقام وزارت دفاع گفت تعداد آنها بین دو الی سه هزار خواهد بود و شامل کادرهای نیروی هوایی بهمراه سه اسکادران جنگنده دیگر، به‌علاوه پرسنل خدماتی و حفاظتی آنهاست.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، خواستار سربازان بیشتر شد تا از نیروهای آمریکایی در منطقه حفاظت کند و در دفاع از اسراییل آنها را بکار بگیرد.

دانا استرول، مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا در امور خاورمیانه گفت، ”در حال حاضر نیروی کافی در منطقه هست تا اگر رژیم ایران وارد شود، ما بتوانیم از اسراییل دفاع کنیم و اینکار را خواهیم کرد“ .

 

ادعای عراقچی بعد از دیدار با بشار اسد:

هر گونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسراییل

با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد

می‌توانند اراده ما را امتحان کنند

 

حسن خمینی:

بازدارندگی نظامی ما وقتش است که یک سطح برود بالا

«بازدارندگی ما باید اقتصادی باشد ما باید قدرت اقتصادی‌مان را ببریم بالا هر چی بیشتر. رضایتمندی مردم برود بالا بازدارندگی نظامی مون به نظر من وقتش است که یک سطح برود بالا، ما باید بازدارندگی نظامی مون سطحی ببریم بالا، امروز دنیا به جایی رسیده توی این شرایط ما لازم است بازدارندگی مون رو قوی‌تر بکنیم. بازدارندگی جمهوری اسلامی باید در همه موارد باشه یکی از موارد بسیار مهمش هم اینه که مردم باید پشتیبان این سیاست‌های کلی جامعه در این مسأله باشند.

مسأله بسیار خطرناک است ولی گفت ای آن‌که غمگین و سزاواری

وندر نهان سرشت همی باری

شو تا قیامت آید زاری کن

کی رفته را به زاری باز آری

مُستی مکن که نشنود مُستی، مُستی یعنی مستمندی زاری مکن که نشنود اون زاری

اندر بلای سخت پدید آید

فضل و بزرگ‌مردی و سالاری

از دل این حادثه فتح‌ها ان‌شاءالله بیرون میاید به‌شرط این‌که ما دل هامون محکم باشه همراه باشیم به خرد توجه بکنیم به عقلانیت توجه بکنیم نه به‌معنای تهور. 

مرحوم آقای محتشمی که کمتر ازش یاد میشه او پایه‌گذار حزب‌الله است. سفیر وقت ایران بود در سوریه که خوب در همون جا هم اسراییل ترورش می‌کنه این دستش هم قطع شده بود دیگه. آقای محتشمی این مجموعه رو پیدا می‌کنه خود ایشان می‌گفت من این آسیدحسن را دیدم دیدم خیلی آدم با استعداد و باهوشی است که جذبش کردم و اومدم. این مجموعه شکل می‌گیره خب اول جریانی شاید با ۴ - ۵ تا کلاشینکف».

 

احمد نادری عضو مجلس رژیم:
بالاتر رفتن سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی

تجدید نظر در دکترین هسته‌یی است

نادری عضو مجلس ارتجاع در پیامی در شبکه ایکس خود نوشت: بالاتر رفتن سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی تجدید نظر در دکترین هسته‌یی است. این تجدیدنظر در فضای آنارشیک سیاست بین‌الملل و وجود تهدیدات بزرگ از سوی رقبا و دشمنان یک ضرورت است. تنها قدرتهای اتمی می‌توانند توازن قدرت ایجاد کنند.

 

واشنگتن پست:

تحلیلگران نگرانند که تهران در مواجهه با شکستهای نظامی

به‌دنبال بمب اتمی باشد

 

مقامات و تحلیلگران می‌گویند شکستهای نظامی اخیر دقیقاً تحولی است که می‌تواند منجر به اقدام نهایی برای (ساخت) بمب توسط رژیم ایران شود.

رژیم ایران یکی پس از دیگری با شکستها مواجه بوده است از جمله از دست دادن فرماندهان نظامی خود و متحدانش در حملات اسراییل، مرگ و بی‌نظمی در صفوف حزب‌الله و در پاسخ، حمله موشکی بالستیک به اسراییل که تخریب آن محدود به نظر می‌رسید.

گزارشی که دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در ماه فوریه منتشر کرد، تهدید هسته‌یی رژیم ایران را در مقایسه با ارزیابیهای قبلی با عباراتی واضح‌تر توصیف کرد. در حالی که به نظر نمی‌رسد ایران به‌طور فعال در حال توسعه سلاح باشد، تهران از سال ۲۰۲۰ 'اعلام کرده است که دیگر مقید به' محدودیتهای توافق هسته‌یی نیست و 'فعالیت‌هایی را انجام داده است که اگر بخواهد این کار را انجام دهد، موقعیت بهتری برای تولید سلاح اتمی دارد. . بر اساس گزارشهای محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نگران‌کننده‌تر از همه، سال گذشته ایران شروع به ذخیره‌سازی نوعی اورانیوم بسیار غنی‌شده کرد که به درجه تسلیحات نزدیک است. مقامات آمریکایی تأیید می‌کنند که اگر ایران بخواهد می‌تواند از این سوخت برای تولید اورانیوم با ارزش تسلیحات ظرف چند روز استفاده کند.

واشتگتن پست افزود: چندین مقام فعلی و سابق ایالات متحده ابراز نگرانی کردند که اسراییل ممکن است از فرصتی برای حمله به تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران به‌عنوان تلافی حمله موشکی این هفته رژیم استفاده کند. مقامات و کارشناسان تسلیحاتی گفتند این‌که آیا بمبهای اسراییل می‌توانند به عمیق‌ترین نیروگاههای اورانیوم ایران نفوذ کنند یا خیر، مشخص نیست. آنها گفتند که بیشتر اورانیوم بسیار غنی شده ایران در کارخانه غنی‌سازی فردو که در داخل تونل‌های حفر شده در کوهی در نزدیکی شهر قم ساخته می‌شود.

گرگوری کوبلنتس، کارشناس منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی در دانشگاه جورج میسون گفت:

حملات اسراییل علیه حزب‌الله در هفته‌های اخیر تا حدی با هدف خنثی کردن نیروهای موشکی این گروه بود که «به‌طور گسترده به‌عنوان بیمه رژیم ایران در برابر حمله اسراییل به تأسیسات هسته‌یی آنها تلقی می‌شد».

کوبلنتس گفت: «در حال حاضر، با خلع‌سلاح عملیاتی حزب‌الله، اسراییل فرصتی برای حمله به سایت‌های هسته‌یی ایران دارد و با خطر کم‌تری برای انتقام از جانب حزب‌الله مواجه است»...

 

تزریق مدال فتح در بحبوحه‌ٔ ضربات و شکست برای تقویت روحیه!

اعطای نشان فتح توسط خامنه‌ای

به پاسدار حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران

به‌خاطر حمله موشکی به اسراییل

 

در حالی‌که رژیم تاکنون عمداً خبری از وضعیت و سرنوشت قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس نمی‌دهد خامنه‌ای برای تقویت روحیه پاسداران و عوامل خود به دادن نشان فتح به سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مبادرت کرد. به‌نوشته سایت خامنه‌ای این نشان «به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیاتها انتخاب شده است»!

 

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع

دشمنان اگر با خطای محاسباتی دست به ماجراجویی بزنند

نمی‌توانند به استقلال و عزت ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد نمایند

 

برگزاری خطبه‌های نماز جمعه به دشمن پیام اقتدار داد

و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد

 

«نماز جمعه این هفته رهبر حکیم انقلاب اسلامی روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود.

و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبری انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و باغیرت قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

دشمنان چنین کشوری حتی اگر با خطای محاسباتی دست به ماجراجوییها مقطعی علیه کشور ما بزنند نمی‌توانند به استقلال و عزت ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد نمایند بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب همه ما باید تأکید کنیم که تفرقه سیاست دشمن است تفرقه میان آحاد جامعه میان دولت و ملت میان گروهها و احزاب در جامعه اسلامی و میان ملتها و دولتهای اسلامی سمی مهلک است.

همان جنایتکار اشغالگر که شهید هنیه را به‌شهادت می‌رساند شهید نصرالله را نیز شهید می‌کند آنها با شیعه و سنی با انسانیت با شرافت و با صلح دشمن هستند و اتحاد باید بر این اساس مستحکم شود. هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم و در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد برای جامعه آرامش و عمل ... ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد».

 

بیانیه مجلس رژیم:

مجلس از اقدام قدرتمندانه نیروهای مسلح

و حملات موشکی سپاه پاسداران تقدیر می‌نماید

و تأکید می نماید تمامی تمهیدات لازم را برابر فرمان رهبر به‌عمل خواهد آورد

 

حاجی بابایی رئیس جلسه:

روز جمعه روز اقتدار ملی بود

و یک استراتژی مهم در روز جمعه تعیین شد برای دنیا

 

بیانیه‌ای در حمایت قاطعانه مجلس از محور مقاومت و ملت لبنان و فلسطین تهیه شده و به امضای قاطبه نمایندگان مجلس رسیده که قرائت خواهد شد.

در وضعیتی که رژیم رو به زوال اسراییل با حمایت و پشتیبانی آمریکا و انگلیس و در انفعال و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت حملات خود به غیرنظامیان در غزه و لبنان را تشدید کرده و مرتکب جنایت علیه بشریت گردیده است اما جمهوری اسلامی و محور مقاومت با صلابت کنار ملت فلسطین و لبنان ایستاده است و در این برهه سرنوشت‌ساز با هوشمندی، حکمت شجاعت و قدرت رویای تحمیل شوم نقشه شوم خاورمیانه آمریکایی صهیونی را به شکست خواهد کشانید نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به‌خاطر وجود نعمت بزرگ رهبری عزیز حکیم و مقتدر و حضور مقتدرانه و پرشور ملت رشید ایران در نمازجمعه نصر به امامت ولی امر مسلمین از اقدام قدرتمندانه نیروهای مسلح و حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونی تقدیر می‌نماید و مواضع قدرتمندانه رئیس محترم جمهور در سفر به قطر و سفر به موقع و شجاعانه دکتر عراقچی وزیر محترم امور خارجه به بیروت و دمشق در شرایط بسیار حساس منطقه‌یی و مواضع مقتدرانه ایشان در لبنان و سوریه را تقدیر نموده و تأکید می‌نماید تمامی تمهیدات لازم را برابر فرمان رهبر انقلاب به‌عمل خواهد آورد.

آقای رئیس همکاران عزیز این بیانیه به امضای قاطبه نمایندگان رسیده است.

حاجی بابایی رئیس جلسه: خیلی متشکر همین طور که این بیانیه قرائت شد روز جمعه روز اقتدار ملی بود پیام ملت بزرگ ایران به جهانیان بود بدانند که ملت بزرگ ایران پشت سر این انقلاب ایستادند اقدامات خوب و قابل تقدیر نیروهای مسلح مورد تأیید قاطبه ملت بزرگ ایران است و به فضل الهی این حضور گسترده تعیین‌تکلیف کرد برای آمریکا برای رژیم صهیونیستی برای همه کشورها آنهایی که شک داشتند که آیا مردم پشت سر این اقدامات نیروهای نظامی هستند یا نیستند مردم با قدرت و صلابت اثبات کردند که پشت سر این حرکت بزرگ و عظیم هستند و یک استراتژی مهم در روز جمعه تعیین شد برای دنیا و مقاومت بداند که ملت بزرگ ایران از صفر تا صد پشت سرشون ایستاده است

 

تلاش برای تبدیل جنگ به جنگ مسلمانها با آمریکا و اسراییل

پاسدار نقدی هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران خامنه‌ای

اگر حماس خودش بود و این رژیم

کار رژیم صهیونیستی به آخر آبان ۴۰۲ نمی‌کشید

این‌جا آمریکاست که با مسلمانها می‌جنگد منتهی پیاده نظامش رژیم صهیونیستی است

زاغه‌های مهمات رژیم چند بار خالی شد ولی همه را دوباره آمریکا پر کرد

 

« و اگر مسلمانها با این رژیم تنها بودند حتی همین حماس اگر خودش بود و این رژیم، کار رژیم صهیونیستی به آخر آبان ۴۰۲ هم نمی‌کشید و کار آنها با حزب‌الله به آبان ۴۰۲ هم نمی‌کشید. ما این‌جا آمریکاست که داره می‌جنگه با مسلمانها. منتهی پیاده نظامش رژیم صهیونیستی است. زاغه‌های مهمات رژیم چند بار خالی شد ترانزیشن

ولی همه رو دوباره آمریکا پر کرد. پولهاش تمام شد و اقتصادش به فلاکت افتاد و پولی بود که آمریکا تزریق کرد و اینها رو سر پا نگه داشت. و از لحاظ اطلاعات بعضی‌ها خرده می‌گیرند که چرا حزب‌الله این‌جوری و این مثلا سلطه اطلاعاتی. این سلطه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیست این همه جهان غرب و در رأس آنها آمریکاست سرویسهای جاسوسی دارند در بیروت جاسوسی می‌کنند برای رژیم. ترانزیشن

برای همه دنیا ثابت شده که دولت رژیم صهیونیستی یک یگان از ارتش آمریکاست».

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم از لغو پروازها از ساعت ۲۱شامگاه یکشنبه تا ۶ صبح روز دوشنبه خبر داد.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا اعلام کرد: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از فرودگاههای کشور از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه، ۱۵ مهرماه) تا ۶ صبح فردا (۱۶ مهر ماه) لغو می‌شود.

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از فرودگاههای کشور از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه، ۱۵ مهرماه) تا ۶ صبح فردا (۱۶ مهر ماه) لغو می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، "جعفریازرلو" شامگاه یکشنبه ضمن اعلام خبر فوق، از مسافران خواست به‌منظور برنامه‌ریزی سفر و کسب اطلاعات بیشتر با اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها و هم‌چنین شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر تماس حاصل کنند.
وی تصریح کرد: مسافران دغدغه‌ای بابت هزینه بلیت پروازها نداشته و شرکت‌های هواپیمایی مطابق دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری اقدام خواهند کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: