اخبار جنگ در منطقه

رویترز بامداد امروز یکشنبه گزارش داد حملات سنگین بیروت را لرزاند. این یکی از شدیدترین حملات اسراییل بوده است. ارتش اسراییل اعلام کرد به ۳پایگاه حزب‌الله تهاجم کرده است.

به گفته شاهدان رویترز، حملات متوالی و گسترده از اواخر روز شنبه تا بامداد یکشنبه به حومه جنوبی بیروت صورت گرفت. شعله‌های آتش از فاصله دور قابل مشاهده بوده است.

یک منبع امنیتی لبنانی گفت هاشم صفی الدین، از روز جمعه پس از حمله هوایی اسراییل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت تماسی نداشته است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل روز شنبه گفت: که اسراییل ۴۴۰ عضو حزب‌الله را در عملیات زمینی خود در جنوب لبنان کشته و ۲۰۰۰ هدف حزب‌الله را منهدم کرده است.

تایمز اسراییل نوشت: سخنگوی ارتش اسراییل در کنفرانس خود تونلی را نشان داد که از ۳۰۰ متری مرز اسراییل با لبنان تا درون خاک اسراییل ادامه دارد. وی گفت از آغاز جنگ لبنان تاکنون نزدیک به ۴۴۰ تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله، از جمله ۳۰ فرمانده کشته شده‌اند.

وی افزود: ما سلاح و اتاق عملیات و فرماندهی حزب‌الله را در تونلهای جنوب لبنان پیدا کردیم. ما پروژه رژیم ایران در منطقه را هدف قرار داده‌ایم و این برای رژیم ایران بسیار دردناک است و به آن لطمه می‌زند.

رویترز گزارش داد: هزاران معترض روز شنبه در چندین شهر بزرگ جهان به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به خون‌ریزی در غزه شدند. این در حالی است که این جنگ در اولین سالگرد خود در منطقه وسیع‌تری گسترش می‌یابد.

به گفته رویترز حدود ۴۰هزار تظاهر کننده حامی فلسطین در مرکز لندن راهپیمایی کردند و هزاران نفر نیز در پاریس، رم، مانیل و کیپ تاون تجمع کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: