مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

  مسعود رجوی-۱۴مهر۱۴۰۳

دومین ضربة سنگین به‌خامنه‌ای و رژیم ولایت در جنگ لبنان

جانشین حسن نصرالله هنوز بر مسند ننشسته حذف شد 

اگر خامنه‌ای عاقل بود از یک سوراخ ”نفوذ“ دو بار گزیده نمی‌شد. البته در نمایش جمعه به‌روی خود نیاورد و صورت خود را با خطبه‌خوانی عربی سرخ کرد!می‌گویند چرا خامنه‌ای برای قاسم سلیمانی ۳روز اما برای حسن نصرالله ۵روز عزا اعلام کرد؟

زیرا این‌یکی برای بقای نظام در استراتژی صدور‌ارتجاع و جنگ‌افروزی بسا مهم‌تر بود. جایگزین‌سازی برای این یکی به‌مراتب مشکل‌تر از قاسم سلیمانی است. حسن نصرالله به‌گفتة رژیم ”رهبر محور مقاومت“ یعنی نیابتی‌ها بود که مرکز ثقل آنها در لبنان است. سالیان گفته‌ایم که جنگ‌افروزی تحت عنوان ” صدور انقلاب“ با سرنوشت رژیم خمینی پیوند خورده است.

بیانیه مشترک نایب نخست‌وزیر عراق و مسئول شورای ملی مقاومت ایران- ۱۹‌دی۱۳۶۱

از خرداد۱۳۶۱ تنها خمینی خواستار ادامه جنگ با عراق است. جنگی که به‌دنبال تخلیة اراضی ایران از قوای عراقی و اعلام آمادگی این دولت برای عقب‌نشینی کامل نیروهایش فاقد هر خصیصة ملی بوده و دقیقاً در خدمت استقرار سلطة سرکوبگرانه علیه تمام ملت ایران است. این جنگ با سرنوشت رژیم خمینی پیوند خورده و خمینی از آن برای سرپوش گذاشتن بر مقاومت گستردة داخلی، برای مهار کردن بحران‌های عمیق اجتماعی- اقتصادی و برای ارضاء جنون توسعه طلبانه‌ی خود به‌منظور احیاء یک امپراطوری قرون‌وسطایی تحت‌نام اسلام از طریق سیاست به‌اصطلاح صدور‌انقلاب، استفاده می‌کند....[مسئول شورای ملی مقاومت] خمینی را ذاتاً عامل آنارشی جنگ و بحران در حساس‌ترین منطقه جهان [خاورمیانه] دانست و اعلام نمود از آنجا که خمینی جز زبان‌قدرت زبانی نمی‌شناسد، ایده‌ی صلح با خمینی، جز در شرایط درماندگی و ضعف مطلق او، واقع‌بینانه نیست و علیهذا از همه‌ی ملل و دول صلح‌دوست جهان بایکوت نفت خمینی را که تضمین‌کنندة هزینه‌های سرسام‌آور جنگی اوست، درخواست نمود. این رژیمی است که به‌قول خودش اگر در مدیترانه و در لبنان و در سوریه و در عراق خط نبندد، سلطه آن در تهران بر باد می‌رود.

این رژیمی است که اگر خط نبندد به‌قول خودش در مدیترانه و در لبنان و در سوریه و در عراق آخه تهران بر باد رفته یعنی تهران آزاد شده، این همان خصلت ویژه رژیم ولایت‌فقیه است که بقیه نمی‌فهمند و مجاهدین با گوشت و پوست و استخون آن را لمس کردند، والا چرا خمینی ۸سال بگوید «جنگ جنگ جنگ». آخر جنگ تلفات دارد، جنگ یک‌میلیون‌نفر را باید بریزی توی تنور جنگ، خرج دارد، برای اینکه یک‌سر قرون وسطاییست بنام ولایت‌فقیه به‌یک پیکره سرمایه‌داری، به‌یک بدنه سرمایه‌داری، اینها ناسازگار است (۷ اسفند ۱۳۹۱)

اما سرنگونی این رژیم خودبخودی یا از ”آسمان“ صورت نمی‌گیرد

قرآن می‌گوید‌: خدا روزگار هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد تا خود به‌تغییر وضع خویش برخیزند.

إِنَّ اللّهَ لاَ یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

پس باید بر روی زمین قیام کرد و بند از بند رژیم ستمگر گسست.

انقلاب دموکراتیک اینچنین به‌دست توانای خلق در ارتش آزادی

پیروز می‌شود

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- تحولات جنگ در منطقه

گزارشها در مورد کشته‌شدن هاشم صفی‌الدین

در بمبارانهای شب جمعه

خبرگزاری رویترز ۱۴مهر گزارش داد:‌ سه‌منبع امنیتی لبنان روز‌شنبه به‌رویترز گفتند که شدت حملات هوایی اسرائیل به‌حومه جنوبی بیروت  در شب جمعه، نیروهای امدادی را از جستجوی محل هاشم صفی‌الدین باز‌داشته است. یکی‌از این منابع گفت که صفی‌الدین که به‌طور گسترده انتظار می‌رود جانشین رهبر کشته‌شده حسن نصرالله شود، از زمان حمله روز‌جمعه «قابل دسترسی نبوده» است.

کانال تلگرامی سپاه قدس نیز نوشت‌:‌ یک‌منبع امنیتی لبنان می‌گوید ارتباط با هاشم صفی‌الدین رهبر حزب‌الله از زمان حمله روز‌جمعه قطع شده است.

کانال تلگرامی حکومتی دیده‌بان ایران روز‌شنبه ۱۴مهر نوشت: ارتش اسراییل با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: ترور سید‌هاشم صفی‌الدین موفق بوده است. تازه‌ترین تصویر حفره بزرگی است که بمب‌های ضد‌سنگر اسرائیلی در محل اقامت سید‌هاشمی صفی‌الدین رهبر حزب‌الله لبنان در ضاحیه بیروت بوجود آورده اند.

تایمز اسراییل روز شنبه ۱۴مهر نوشت:‌ وب‌سایت‌های ردیابی پروازها نشان می‌دهند که یک‌پرواز ایرانی قشم فارس‌ایر از تهران که عازم لبنان یا سوریه بود، اوایل امروز در حریم هوایی عراق به‌سمت ایران برگشت. این منبع افزود:‌ ظاهراً این پرواز حامل سلاح به‌سمت حزب‌الله بود و در پی هشدار ارتش اسرائیل به‌آن، مسیر خود را تغییر داد.

شبکه خبری N۱۲ اسرائیل گزارش داد: در نهادهای امنیتی این‌باور رو به رشد است که هاشم صفی‌الدین، جانشین و پسر‌خاله نصرالله، در حمله نیروهای دفاعی اسرائیل در بیروت کشته شده است. بر اساس گزارش‌های خارجی، به‌نظر می‌رسد صفی‌الدین در مقر اطلاعاتی حزب‌الله، پس از فرو ریختن دهها‌تن بمب توسط نیروی هوایی اسرائیل در قلب ضاحیه کشته شده است.

العربیه روز‌شنبه گزارش داد: اسرائیل مرگ هاشم صفی‌الدین و تمام افرادی که با او بودند را در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به‌حومه بیروت در شب جمعه تأیید کرده است. این منبع افزود:‌ روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارونوث گزارش کرد که برآوردها نشان می‌دهند همه کسانی که در مقر اطلاعاتی حزب‌الله حضور داشتند، در شب جمعه در حومه جنوبی بیروت با ۷۳تن بمب هدف قرار گرفتند و کشته شده‌اند.

به‌گزارش سی ان ان:  یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا  گفت  اسرائیل برای هدف نگرفتن تاسیسات هسته‌ای در ایران هیچ تضمینی نداده است. این مقام دولتی آمریکا افزود:‌«با وجود همه احتمالات، من حدس می‌زنم که اسرائیلی‌ها قبل یا بعد از ۷ اکتبر به‌حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی پاسخ دهند. سی ان ان افزود:  مقام دولتی آمریکا گفت،  ایالات‌متحده در یکسال گذشته برای جلوگیری از وقوع یک جنگ بزرگ در خاورمیانه تلاش کرده اما در حال حاضر احتمال شکست این تلاشها و آغاز نبردی فراگیر، افزایش یافته است. از سوی دیگر خبرگزاریها گزارش کردند دونالد ترامپ گفته است که از قضا اسراییل باید مقدم بر هدفهای دیگر، ابتدا تأسیسات هسته‌ای رژیم ایران را هدف قرار دهد. 

روزنامه فرانسوی فیگارو درباره پیامدهای حمله موشکی رژیم به‌اسرائیل نوشت:«ایران با حمله به‌اسرائیل برای اولین بار با موشک‌های مافوق‌صوت، خطر متحمل‌شدن پاسخ عظیم اسرائیل را به‌جان خرید که می‌‌تواند منافع حیاتی آن را به‌خطر بیندازد. این حمله بخشی از منطق «دفاع از خود» جمهوری اسلامی بود که چند‌ماه است به‌شدت ضربه خورده است… یک کارشناس در بیروت و آشنا به‌ایران توضیح می‌دهد:‌«علی خامنه‌ای که در ساعات پس از کشته شدن نصرالله در مکان امنی قرار گرفته بود، برای پاسخگویی چراغ سبز نشان داد». برای تهران، این یک‌فوریت بود، زیرا در غیر‌اینصورت در چشم میلیون‌ها‌ساکن خاورمیانه، ضعف آن آشکار می‌شد....

به‌نوشته نیویورک تایمز، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که قبلاً مخالفت خود را با حمله به‌تأسیسات اتمی رژیم ایران اظهار کرده بود، در مورد تأسیسات و میدانهای نفتی هم گفت: اگر من جای اسرائیل‌ بودم، به‌گزینه‌های دیگر غیر از زدن میادین نفتی فکر می‌کردم… اسرائیلی‌ها کاملاً حق دارند به‌حملات سنگین به‌خود، نه فقط از جانب ایران، بلکه هر کسی از حزب‌الله تا حوثی‌ها، پاسخ دهند. اما واقعیت این است که آنها باید در رابطه با تلفات غیرنظامی خیلی محتاط‌تر باشند… “بایدن:” هیچ دولتی بیش از من به‌اسرائیل کمک نکرده است. هیچ دولتی....

از سوی دیگر منابع و مقامات متعدد در اسراییل گفته‌اند که در پاسخ به‌حملات موشکی ایران و حزب‌الله و به‌خصوص صدمه دیدن غیر نظامیان، اسراییل در صدد است یک پاسخ سخت به‌رژیم ایران بدهد.

العربیه خبر داده است که طبق برآوردهای ارگانهای آمریکایی اسراییل حتی ممکن است ظرف چند‌ساعت آینده حملات خود را آغاز کند. 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

             

۳- آخوند علم‌الهدی امام‌جمعه رژیم در مشهد

وعده صادق۲ و موشک‌باران شبانه اسرائیل 

اعلام جنگ با استکبار جهانی است

آخوند علم الهدی امام جمعه خامنه‌ای در مشهد -۱۳‌مهر ۱۴۰۳

بدن نازنین سید‌مقاومت‌(‌گریه‌) زیر آوار گرفتار بود و تا مدتی هم در قید حیات بود منتهی شرایط جوری بود که این بدن را نمی‌توانستند بیرون بیاورند با این بمب سنگر‌شکنی زده بودند تمام ساختمان روی این بدن آوار شده بود و زیر آوار جان داد و این بدن را تکه تکه از زیر آوار خارج کردند. بر سر استکبار جهانی فریاد می‌زنیم جنگ‌مون رو ادامه می‌دیم. برادران و خواهران این بحث دل خنکا نیست که بگوییم اقا ما در وعده صادق 2، موشک باران کردیم اسرائیل را دل مون خنک شد نخیر مسئله‌ دل خنکا نیست مسئله انتقام نیست مسئله جنگ است. 

آخوند دری نجف‌آبادی امام‌جمعه رژیم در اراک وزیر‌سابق اطلاعات

قریب ۲۰۰موشک به‌سرزمین‌های اشغالی و حیفا و شهرهای دیگر و مراکز نظامی حمله کردند. این کار بسیار مهم مقدس و واجبی بود.

آخوند مختاری امام‌جمعه رژیم در بیرجند: اگر اسرائیل بخواهد در پاسخ این‌عملیات مشروع ما غلطی بکند، حیفا و تل‌آویو را با‌خاک یکسان خواهیم کرد.

آخوند علیخانی امام‌جمعه رژیم در رامسر – ۱۳‌مهر۱۴۰۳

ما مردم مازندران و گیلان تبر به‌دست‌. ما تبر به‌دستان با شما صهیونیستها می‌جنگیم .بیاین جلو !مرگ بر آمریکا!   

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل دوم‌: انتخابات مسخره مجلس و خبرگان ارتجاع

رفراندوم تحریم، رأی مردم به‌سرنگونی

بخش دوم

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                         

۵-انتصاب علی ربیعی‌، دستیار اجتماعی پزشکیان

پزشکیان، دژخیم علی ربیعی، از معاونان پیشین  وزارت‌بدنام اطلاعات و وزیر کار و سخنگوی دولت آخوند روحانی را به‌عنوان دستیار اجتماعی خود منصوب کرد. در حکم پزشکیان در مورد دژخیمی که باید بخاطر جنایت علیه‌بشریت طبق قوانین بین‌المللی محاکمه شود ، ابراز امیدواری شده است که وی در چارچوب سیاست‌های‌کلی مقام‌معظم با رعایت منشور‌اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم به‌گسترش و تعمیق روابط اجتماعی پزشکیان و انعکاس صدای بی‌صدایان بپردازد.

پزشکیان عمد داشته که از صدای بی‌صدایان در زیر شکنجه‌های اطلاعات آخوندها مخصوصاً در دهه۶۰ هیچ حرفی نگوید.

دژخیم علی ربیعی معاون‌وزارت اطلاعات آخوندها و وزیر‌کار در دولت روحانی در مرداد۹۷ به‌هنگام استیضاح در مجلس ارتجاع گفت: در طول ۴۰سال خدمت خود به‌این رژیم بحرانهای زیادی را دیده است و افزود‌:‌«یک‌روز در تهران ۱۲۰۰۰نفر میلیشیا در توپخانه رژه می‌رفتند. در هر شهری ۱۰۰۰تا میلیشیا رژه رفتند. ما آنروز رو گذراندیم من می‌دانم شرایط سختی پیش روی خودمان داریم».

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-قتل یک‌هموطن بلوچ با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای 

بامداد روز جمعه ۱۳مهر نیروهای بدنام اطلاعات آخوندی در خروجی شهرستان مهرستان به‌سمت شهرستان سیب و سوران بدون ایست و هشدار به‌یک دستگاه موتور‌سیکلت شلیک کردند که  راننده آن جان باخت و یک‌تن دیگر نیز به شدت مجروح شد.

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-گزارش پارلمان انگلستان: بازگرداندن تحریم‌های مکانیزم ماشه

 در مورد برنامه هسته‌ای رژیم ایران همچنان یک‌گزینه است

به‌گزارش سایت پارلمان انگلستان وضعیت برنامه هسته‌ای رژیم ایران در یک جلسه توجیهی و تحقیقی مورد بررسی قرار گرفت در قسمتی گزارش پارلمان انگلستان آمده است:‌ بازگرداندن تحریم‌های مکانیزم ماشه همچنان یک‌گزینه است. بر اساس شرایط برجام، تمامی تحریم‌های قبلی سازمان‌ملل مرتبط با برنامه هسته‌ای رژیم ایران می‌توانند در صورت «عدم اجرای قابل توجه تعهدات برجام» (مفاد مکانیزم ماشه) توسط رژیم ایران دوباره اعمال شوند. ۳کشور آلمان فرانسه و انگلیس تایید کرده‌اند که آنها‌"متعهد به‌جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به‌تسلیحات هسته‌ای، از جمله در صورت لزوم از طریق فرآیند مکانیزم ماشه" هستند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

       

۸- خبرهای جنگ

عراقچی وزیر‌خارجه رژیم در دمشق با بشار دیکتاتور سوریه گفتگو کرد.

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم گزارش داد: خبرگزاری دولتی سوریه در خبری فوری نوشت: بشار اسد و عراقچی در این دیدار راهکارهای توقف حملات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به‌لبنان و نیز ارائه کمکها و حمایت از برادران لبنان را در سطح مردمی و دولتی بررسی کردند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع اسراییل گزارش کرد در یک‌حمله پهپادی از عراق ۲سرباز اسرائیلی در بلندیهای جولان کشته شدند. 

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که این حمله شب گذشته با دو پهپاد از عراق انجام شد. یک پهپاد توسط نیروی هوایی رهگیری شد، در حالی که پهپاد دوم در یک اردوگاه نظامی در شمال بلندی‌های جولان منفجر شد.

تایمز اسرائیل نیز گزارش داد: در حمله پهپادی از عراق به‌پایگاه ارتش اسرائیل در شمال جولان، ۲سرباز کشته و ۲۴نفر زخمی شدند.

خبرگزاری قضائیه جلادان نوشت: نبویان رئیس فراکسیون مقاومت و نایب رئیس کمیسیون‌امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: پاسخ حزب‌الله به اسرائیل در شأن حسن نصرالله خواهد بود. توقعات بعضی از دوستان در پاسخ حزب‌الله بالاست، در حالیکه اینگونه نباید باشد، چرا که این ما نیستیم که وسط میدان جنگیم بلکه الان وسط میدان لبنان و حزب‌الله قرار دارد. نحوه پاسخ باید در اختیار حزب‌الله قرار بگیرد. امروز دشمن با تمام امکانات و کمک همه سیستم اطلاعاتی آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و برخی کشور‌های عربی به‌میدان نبرد با جبهه مقاومت آمده است. وی هشدار داد:‌ به‌جوانان کشور عرض می‌کنم توان خود را حفظ کنید و بیدار باشید ما نباید از مکر و حیله دشمن غافل شویم.

پاسدار علی لاریجانی مشاور خامنه‌ای گفت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که باید تشخیص دهیم با چه کسی طرف هستیم؟، به‌نظر نمی‌رسد ما با رژیم صهیونیستی طرف باشیم، اتاق فرماندهی دشمن در منطقه دست آمریکا است. منطقه با شرارت رژیم صهیونیستی طرف است که فرمانده آن آمریکا است و باید دقت کافی در کار داشته باشیم؛ منطقه در وضعیت پیچیده‌ای است که به‌سادگی قابل‌حل نیست. اتاق فرماندهی شرارت‌ها در منطقه دست آمریکا است و رژیم صهیونیستی فقط خط‌شکن است و به‌همین دلیل باید توجه کرد که فرماندهی تمام شرارت‌هایی که رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند در دست آمریکا است.

حماس اعلام کرد در حمله پهپادی که صبح روز‌شنبه به‌یک اردوگاه فلسطینی در لبنان یکی از فرماندهان این گروه به‌نام سعید عطاءالله همراه با خانواده‌اش کشته شد. 

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای حافظ صلح سازمان‌ملل‌متحد در لبنان روز شنبه ۱۴‌مهر اعلام کردند که به‌رغم درخواست اسرائیل برای «جابه‌جایی»، مواضع خود را در جنوب این کشور ترک نخواهند کرد.

رویترز در گزارش دیگری خبر داد: برخی از کشورها در حال اجاره هواپیما هستند و شهروندان نیز خودشان در حال ترک لبنان هستند.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد روز‌شنبه یک هواپیمای نظامی این کشور برای بازگرداندن ۹۷‌شهروند این کشور از لبنان به‌بیروت اعزام شده است.

نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: حدود ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه به ۱۵هدف حوثی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن حمله کردند. این اهداف شامل قابلیت‌های نظامی تهاجمی حوثی‌ها بود. این اقدامات برای حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای ایالات‌متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام شد.

رویترز۱۴مهر به‌نقل از رسانه تحت‌کنترل حوثی‌ها نوشت: حملات هوایی به‌چندین بخش از یمن از جمله صنعا پایتخت آن و فرودگاه حدیده انجام شده است. این منبع افزود که حملات همچنین جنوب شهر زمر و چند پایگاه نظامی در جنوب شرق استان بیضاء را هدف قرار دادند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                     

۹- اعتراض کارگران

جمعی از  کارگران معدن طزره در دامغان در اعتراض به‌نداشتن امنیت شغلی و جمعی از مردم لمزان در بندر لنگه در استان هرمزگان در اعتراض به‌سیاستها چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع کردند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید    

                 

۱۰- زلزله در بهاباد استان یزد

ساعت۶و‌۵۹دقیقه روز‌شنبه ۱۴مهر  زمین‌لرزه‌یی به‌قدرت۴‌و ۵دهم ریشتر حوالی بهاباد در استان یزد را لرزاند. این زمین‌لرزه باعث وحشت ساکنان روستاهای این مناطق شد. تاکنون گزارشی  از خسارات و تلفات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۵کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست، منتشر نشده است.

 

۱۱- مشروح مناسبت آزادی گروگانهای اشرفی 

سالگرد قیام پیروزمند اشرف

 و کارزار جهانی برای آزاد کردن گروگانهای مجاهد خلق

پس از حملات۶ و۷مرداد۱۳۸۸

استقبال از گروگانهای آزاد‌شده در اشرف ـ۱۵مهر۱۳۸۸

مجاهد شهید حسین احمدی

مجاهد شهید محمد طاطایی

مجاهد شهید حسین سرو آزاد

اشرف-۱۷مهر۱۳۸۸

بسم الله الرحمان رحیم

 وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنک وَمِن نُّوحٍ وَإِبْرَاهِیمَ وَمُوسَی وَعِیسَی ابْنِ مَرْیمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّیثَاقاً غَلِیظاً {7}

و آنگاه که از پیامبران و رسولان عهد و پیمان گرفتیم و از تو از نوح و ابراهیم و موسی وعیسی بن مریم و چه میثاق محکم و تعهد بی‌شکافی گرفتیم

  لِیسْأَلَ الصَّادِقِینَ عَن صِدْقِهِمْ وَأَعَدَّ لِلْکافِرِینَ عَذَاباً أَلِیماً {8}

تا بپرسد و بیازماید صدق صادقان را و آماده کرده است برای حق‌ستیزان و مرتجعان فرجامی دردناک

 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیکمْ إِذْ جَاءتْکمْ جُنُودٌا

ای آنان که ایمان آورده‌اید به‌یاد بیاورید نعمت خدا را آنگاه که لشکریانی شما را محاصره کردند

  فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِمْ رِیحاً وَجُنُوداً لَّمْ تَرَوْهَا

پس بر ایشان بادها و توفان و امواجی فرستادیم و نیروها و لشکریانی که شما نمی‌دیدشان وَکانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیراً {9}

و خدا به‌آنچه می‌کنید و می‌کردید بینا و هوشیار بود

  إِذْ جَاؤُوکم مِّن فَوْقِکمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنکمْ

وقتی از بالا و پایین و از شمال و جنوب و از فراز و از زیر شما را فرا گرفتند

  وَإِذْ زَاغَتْ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا {10}

  و آنگاه که از حول و هراس دیدگان به‌گردش افتاد و قلبها به‌حنجره ها رسید و چه گمانها که به‌خدا می کردید

 هُنَالِک ابْتُلِی الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالاً شَدِیداً {11}

 این چنین آزمایش می‌شوند مومنان و مجاهدان و لرزانیده می‌شوند لرزشی سخت و شدید....

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: