گرانی برنج

جمعیت کشورمان ۸۶ میلیون نفر است، بر اساس آمارهای رسمی رژیم سرانه مصرف برنج در کشورمان ۲۷ کیلو‌گرم است، از طرفی تولید برنج در کشورمان حدود سه میلیون تن برآورد می‌شود، این میزان برنج می‌تواند نیاز ۱۱۱ میلیون نفر را تأمین کند و هیچ نیازی به واردات برنج نیست.

اما برنج داخلی برای مصرف‌کننده ایرانی بسیار گران است، از سویی دلالان که همان باندهای غارتگر رژیم است، برنج را به بهای ناچیز از کشاورزان زحمتکش خریداری می‌کنند، بنابراین هم کشاورز ضرر می‌کند و هم مردم ایران به‌دلیل گرانی توان خرید برنج داخلی نیستند، مابه التفاوت این گرانی توسط این رژیم و ایادیش غارت می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی رژیم اعلام کرد که انبار‌ها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست، اما قیمت برنج ۵۰ درصد افزایش یافته است،

به‌طور معمول برای تعادل در بازار برنج ایران، نیاز به ۵۰۰ هزار تن برنج است، اما تا مرداد ماه امسال ۴۹۱ هزار تن برنج توسط مافیای برنج وارد شده است، با این وجود برنج هم‌چنان در حال گران شدن است.

باید توجه داشته باشیم که ۶ دهک از مردم ایران که به‌لحاظ جمعیتی بیش از ۷۵ درصد مردم ایران را تشکیل می‌دهد فقط می‌توانند برنج خارجی مصرف کنند و وسعشان به خرید برنج ایرانی نمی‌رسد، در حالی که برنج محور امنیت غذایی و دومین کالای استراتژیک کشور به حساب می‌آید.

با وجود این، رژیم، برنج را هر چه می‌تواند گران می‌کند و ۶دهک پایینی جامعه ایران از برنج هم محروم می‌شوند، حال جالب است که رژیم اعلام کرده تمام انبار‌های برنج پر است، حتی دست کم ۱۰۰ هزار تن برنج از انبارهای سال قبل باقی مانده است،

بنابراین رژیم با سیاست‌های غارتگرانه خود و با گرانی‌های افسار گسیخته قوت لایموت مردم را هم از سفره‌هایشان برمی‌دارد.

لطفا به اشتراک بگذارید: