پارلمان لیتوانی سپاه پاسداران خامنه‌ای را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت شناخت

روز پنجشنبه ۳اکتبر، پارلمان لیتوانی قطعنامهٔ لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای را به‌اتفاق آرای ۶۰نمایندهٔ این پارلمان به‌تصویب رساند.

در قطعنامه مصوب پارلمان لیتوانی به حمایت دیکتاتوری آخوندی از سازمانهای تروریستی در منطقه اشاره شده و «گروگان‌گیری سیستماتیک اتباع کشورهای» خارجی برای باج‌گیری و حملات تروریستی رژیم محکوم شده است.

در این قطعنامه آمده است:

حکومت ایران بیش از ۴۰ سال است به‌طور سیستماتیک اقدام به سرکوب کرده، سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان اعمال کرده، حقوق‌بشر شهروندان را نقض کرده و معترضان را به‌نحوی خشونت‌بار سرکوب کرده است؛ از جمله آنهایی که بعد از قتل مهسا امینی زن کرد ایرانی در سپتامبر ۲۰۲۲ به خیابان‌ها آمدند.

(رژیم ایران) به تعهدات اتمی خود بر اساس برجام عمل نمی‌کند، به افزایش سریع ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود فراتر از آنچه در توافقنامه مجاز است ادامه می‌دهد و همکاری سازنده و همه‌جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کنار گذاشته است».

قطعنامهٔ پارلمان لیتوانی با اشاره به قطعنامه‌های مصوب پارلمان اروپا که در آن به لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای فراخوان داده شده و هم‌چنین لیست‌گذاری سپاه توسط آمریکا و کانادا، بر این خواسته‌ها تأکید می‌کند:

سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و فعالیت‌های آن تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی است.
از اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه پاسداران را به فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا اضافه کند.
از پارلمانهای همه کشورهای دموکراتیک دعوت می‌کند تا در به‌رسمیت شناختن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی همراه شوند.
از اتحادیه اروپا می‌خواهد به همراه کشورهای متحد خود بسته‌های جدیدی از تحریم‌ها را علیه رژیم ایران از جمله علیه افراد و شرکتهایی که در توسعه و انتقال برنامه‌های موشکهای بالستیک و پهپادهای (رژیم) ایران مشارکت دارند تصویب کند و علیه بخش هوانوردی (رژیم) ایران اقدامات محدودکننده اعمال کند.

ارائه‌دهندگان این قطعنامه عبارتند از:

امانوئل زینگریس
گیدروس سورپلیس
متاس اسکاراماکاس
آدریانوس آژوبالیس
زیگمانتیس پاویلیونیس

 
لطفا به اشتراک بگذارید: