امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا،هرج ومرج درخاورمیانه وسرمار درایران

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا در حساب ایکس خود نوشت: پشت هرج و مرج خاورمیانه سر مار تروریست در ایران ولی‌فقیه است: فقط آنهایی که نمی‌خواهند آن را ببینند، آن را نمی‌بینند!

۲-ارتش اسراییل اعلام کرد: بیش از ۱۸۰ موشک در روز جمعه به شمال اسراییل شلیک شد.
همزمان، تایمز اسراییل نوشت: از آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، بیش از ۲۵۰ عامل حزب‌الله در جریان این عملیات کشته شده‌اند. حداقل ۲۱ فرمانده میدانی شامل پنج فرمانده در سطح تیپ، ۱۰ فرمانده گروهان و شش فرمانده دسته در میان کشته‌شدگان هستند.
تلفات اسراییل در حمله زمینی به حزب‌الله لبنان به ۹ نفر می‌رسد.

۳-رویترز خبر داد: سرنوشت هاشم صفی الدین نامشخص است. نه اسراییل و نه حزب‌الله هیچ اظهارنظر قطعی نکرده‌اند.

الحدث به‌نقل از یدیعوت آهارونوث نوشت: برآوردها حاکی از کشته شدن همه کسانی است که در ستاد اطلاعات حزب‌الله بوده‌اند و به احتمال زیاد هاشم صفی الدین کشته شده است.

ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرد شامگاه جمعه حدود ۷۰ پرتابه از لبنان به سمت خاک اسراییل شلیک شد که یا رهگیری شد یا در زمین باز سقوط کردند.

۴-سنتکام فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد: «حدود ساعت ۵ بعدازظهر جمعه (به وقت صنعا)، نیروهای آمریکا به ۱۵ هدف حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن حمله کردند. این اهداف شامل قابلیت‌های نظامی حوثی‌ها بودند.

۵-دیدبان حقوق‌بشر سوریه: روز جمعه سیزدهم مهر پایگاه آمریکایی مستقر در میدان گازی کونیکو در شمال حومه دیرالزور، هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت. گفته می‌شود این حمله توسط نیروهای تحت حمایت رژیم ایران انجام شده است.

۶-پاسدار نقدی برای روحیه دادن به پاسداران و دیگر نیروهای در حال ریزش رژیم گفت: نباید برخی پیروزیهای محدود و تاکتیکی دشمنان، عزم ما را برای مبارزه با دشمن سست کند، یک انقلاب بزرگ جهانی و راهبردی در حال وقوع است.

۷-علی جنتی وزیر اسبق ارشاد رژیم گفت: حزب‌الله دچار نوعی رکود در عملیات نظامی خواهد شد، بسیار سخت است که کسی مانند نصرالله پیدا کنیم، وی افزود ما اکنون بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌ایم،

۸-«سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما در حال رایزنی درباره جزئیات پاسخ اسراییل به رژیم ایران هستیم اما این، به‌معنای مشارکت واشنگتن در آن عملیات نیست. سینگ افزود: نیروهای ما در خاورمیانه در صورت درخواست اسراییل آماده کمک هستند.

۹-بامداد امروز زمین‌لرزه‌یی به قدرت ۴ و نیم ریشتر شرق بهاباد در استان یزد را لرزاند. این زمینه لرزه در عمق ۱۵کیلومتری زمین رخ داد. تاکنون گزارشی از تلفات وخسارات منتشر نشده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: