مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-بالا گرفتن جنگ در لبنان

 با شدیدترین و سنگین‌ترین حملات اسراییل در بیروت

شب جمعه ۱۳مهر حوالی نیمه شب، اسراییل اعلام کرد هدف حملات هاشم صفی‌الدین جانشین حسن ‌نصرالله بوده تا بعد از ظهر جمعه هنوز تأیید رسمی نشده. ارتش اسراییل اعلام کرد: روز پنجشنبه حداقل ۲۰۰موشک از لبنان به اسراییل شلیک شده است

تلاش حداکثری خامنه‌ای

برای روحیه دادن به‌نیروهای وارفته رژیم

به منظور کنترل اوضاع در ادامه جنگ

ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده می‌شویم. توجه کنید نه تعلل می‌کنیم کوتاهی نمی‌کنیم. دچار شتابزدگی هم نمی‌شویم.  اون چه که منطقی ست اون چه که معقول است اونچه که درست است و نظر تصمیم گیران نظامی و سیاسی در وقت خود در هنگام خود انجام می‌گیرد کما اینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد باز انجام خواهد گرفت....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                       

۲- پارلمان لیتوانی سپاه پاسداران خامنه‌ای را

به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت شناخت

قطعنامة پارلمان لیتوانی که به‌لیست‌گذاری سپاه

توسط اتحادیة اروپا و همة کشورهای دموکراتیک فرا می‌خواند

به‌اتفاق آرای نمایندگان پارلمان به‌تصویب رسید

پارلمان لیتوانی از اتحادیه اروپا می‌خواهد علاوه بر لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران و حامیان برنامه‌های موشکی و پهپادی رژیم وضع کند.

قطعنامة مصوب پارلمان لیتوانی

سپاه پاسداران تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی است

سپاه پاسداران مسئول سرکوب‌ها و اقدامات تروریستی است

 و باید تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرد

محکومیت اقدامات سپاه‌پاسداران و رژیم‌ایران به‌خاطر گروگان‌گیری سیستماتیک اتباع کشورهای خارجی، سرکوب سیستماتیک حقوق‌بشر و حقوق‌زنان در ایران محکوم است.

قطعنامة مصوب پارلمان لیتوانی

لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای

روز پنجشنبه ۳اکتبر، پارلمان لیتوانی قطعنامة لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای را به‌اتفاق آرای ۶۰نمایندة این پارلمان به‌تصویب رساند. در قعطنامه مصوب پارلمان لیتوانی به‌حمایت دیکتاتوری آخوندی از سازمان‌های تروریستی در منطقه اشاره شده و «گروگان‌گیری سیستماتیک اتباع کشورهای» خارجی برای باج‌گیری و حملات تروریستی رژیم محکوم شده است.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-فعالیت کانونهای شورشی قهرمان در زاهدان

-سرنگونی نظام به‌دست مردم ومقاومت ایران              

-پیام خون شهدا برای رفع ستم‌، قیام و آتش تا سرنگونی‌ ۱۴۰۳

-حق رژیم قتل‌عام و اعدام آتش است و بس‌ ۱۴۰۳

-پاسخ قتل‌عام جمعه‌خونین - قیام تا سرنگونی تمامیت ولایت‌فقیه

-خون بلوچ و سوخت‌بران  مظلوم و شهیدان جمعه‌خونین می‌جوشد

-رژیم آخوندی حتی یک‌روز بدون سرکوب وشکنجه و اعدام دوام نمی‌آورد

-اعدام زندانیان سیاسی تلاش خامنه‌ای برای ایجاد راه‌بند در مقابل قیام....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-خامنه‌ای در نمایش قدرت برای آماده‌سازی حملات جنگی اسراییل

کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل هم یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود. کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود. رژیم خون‌آشام رژیم گرگ صفت سگ هار آمریکا در منطقه. جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قاطعیت انجام خواهد داد.

خامنه‌ای دست به‌دامان کشورها و ملت‌های اسلامی

ما باید کمربند دفاع را از افغانستان تا یمن از ایران تا غزه و لبنان، در همه کشورهای اسلامی و ملتهای اسلامی محکم ببندیم. دشمن ایران همان دشمن فلسطین و لبنان و عراق و مصر و سوریه و یمن است. دشمن یکی است، اتاق فرمان یک جاست.

خامنه‌ای و ریشه‌کنی رژیم اسراییل

جایگزین ریشه‌کنی رژیم ولایت‌فقیه

و ممانعت از گسستن بند از بند نظام در ایران

رژیم همان شجره خبیثه‌ای است که از روی زمین ریشه‌کن می‌شود.

رؤیای اسرائیل و آمریکا خیالی و باطل است.

سر مار ولایت بار دیگر، فلسطین و همچنین لبنان را بر سر نیزه می‌کند

همه این حملات طوفان‌الاقصی که در سال گذشته همین ایام انجام گرفت

 یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود

دفاع جانانه لبنانیها و فلسطینیها هم همین طور قانونی و معقول و مشروع است....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- بسیج و آماده‌باش رژیم بخاطر نماز جمعه خامنه‌ای

از دو روز قبل از برگزاری نمایش جمعه، رژیم آخوندی یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرد و به‌نیروهای رژیم در تهران بخاطر نماز جمعه رژیم آماده‌باش داد

سرعت اینترنت به‌حداقل رسید تا رژیم احساس امنیت کند.

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور اعلام کرد: ۳۸هزار‌نفر از نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج رژیم در تهران در معابر اصلی و میدان‌ها و نقاط حساس مستقر شدند. تورهای ایست بازرسی و گشتهای اطلاعاتی در نقاط مختلف تهران برای کنترل شهر و امنیت جمعه بازار خامنه‌ای برپا شد. نیروی انتظامی به‌همه یگان‌های تابعه اعلام کرد مسئولیت اصلی آنها پیشگیری از هرگونه تجمع است....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- پاسدار باقری، سرکرده ستاد کل نیروهای مسلح رژیم روز پنجشنبه در پیامی نوشت: سازمان مقتدر انتظامی تضمین‌کننده امنیت، انتظام و آرامش اجتماعی ما است که موجبات هراس و وحشت هنجارشکنان و عناصر مخل امنیت را فراهم ساخته است. یقین داریم فرماندهی مقتدر انتظامی به یمن برخورداری از سرمایه عظیم نیروی انسانی مومن، انقلابی و فداکار و همچنین هوشمندسازی رویکردها، ساختار و فناوری‌، در تعامل و هماهنگی با نیروهای مسلح و سایر نقش‌آفرینان حوزه امنیت اجتماعی کشور برای استقرار آرامش و نظم‌عمومی در جای جای ایران اسلامی دریغ نورزیده است و با جانفشانی‌های خود در شهرها، روستاها و مناطق مرزی و همچنین میادین مقابله با اغتشاشگران، آشوبگران و تهدیدکنندگان امنیت ‌ کشته‌های‌ فراوانی ‌ داده ‌است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- حملات شدید و سنگین اسرائیل به‌جنوب بیروت در شب‌جمعه

اسرائیل پنجشنبه شب ساعت‌۲۳و۳۰دقیقه به‌وقت اروپا  حملات فوق‌العاده شدید و سنگینی در جنوب بیروت را انجام داد . 

رویترز گزارش داد: ابعاد حمله بیشتر از حمله‌هایی بود که به‌کشته شدن حسن نصرالله منجر شد. رویترز شامگاه پنجشنبه به‌نقل از منابع اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حمله به‌جنوب بیروت، هاشم صفی‌الدین، مقام ارشد حزب‌الله را هدف قرار داده است. رویترز خاطر نشان کرد صفی‌الدین از رهبران ارشد حزب‌الله و از کاندیداهای جانشینی حسن نصرالله به‌شمار می رود. بنا به‌گزارشات لااقل ۱۰موشک سنگین و سنگرشکن بر روی محل هاشم صفی‌الدین فرود آمده است.

خبرگزاری فرانسه نیز شامگاه ۱۲مهر به‌نقل از یک منبع نزدیک به‌گروه حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل ۱۱حمله متوالی به‌سنگر جنوبی این گروه در جنوب بیروت انجام داده است. این منبع افزود: بمباران آن‌قدر شدید بود که آژیر خودروها به‌صدا درآمد و ساختمان‌ها در بیروت و حومه آن لرزید.
به‌گزارش وزارت بهداشت لبنان تنها طی روز‌پنجشنبه ۳۷تن بر اثر حملات اسرائیل به‌لبنان کشته و ۱۵۱تن دیگر مجروح شدند.

به‌گفته اسرائیل حزب‌الله روز‌پنجشنبه ۲۰۰موشک به‌اسراییل شلیک کرده است.

وزارت‌بهداشت لبنان اعلام کرد‌: از ابتدای حملات اسراییل از ۲۷‌شهریور ۲۰۲۰تن کشته و حدود ۱۰هزار نفر مجروح شده‌اند.

نیویورک تایمزنوشت: دو‌مقام اسرائیلی گفتند ارتش اسرائیل روز پنجشنبه فرمانده حزب‌الله راشد شفتی را که مسئول بخش مخابرات و کامپیوتر این گروه در بیروت بود، هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل  همچنین گفت در حمله هوایی روز‌چهارشنبه حیدر الشهابیه، فرمانده حزب‌الله که مسئول حمله موشکی به‌بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل در سال جاری میلادی بود، کشته شده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-صلح جویی رئیس‌جمهور خامنه‌ای در قطر

پزشکیان پس از بازگشت از قطر: در همه گفت‌وگوها نگرانی‌هایی که در رابطه با منطقه بود مورد بحث قرار گرفت. آنجا ۶میلیارد‌دلار که مشکل داریم، جلسه گذاشتند. در آن‌جا با امیر قطر جلسه‌ای بود گفتگو کردند.

تلویزیون رژیم ـ ۱۲مهر۱۴۰۳

خبرنگار شبکه خبر رژیم‌: خواهش می‌کنم برای ببنندگان شبکه خبر جمعبندی بفرمایید دستاوردهای این سفر را؟  

پزشکیان در فرودگاه مهرآباد: تفاهمات شکل گرفت که طبیعتاً به‌شش تا تفاهم‌نامه منجر شد که وزرا امضا کردن، یک اتفاق جدیدی که افتاد این بود که وزرای‌خارجه کشورهای‌عربی به‌اضافه وزیر‌خارجه ما برادرمون آقای دکتر عراقچی با‌هم جلسه گذاشته‌اند راجع به‌منطقه، راجع به‌وضعیت غزه و لبنان گفت‌وگوهایی صورت گرفت. در رابطه با مشکلاتی که باهم داشتیم و یا گلایه‌ها اونجا به‌یک تفاهمهای خیلی خوبی دست یافته‌اند. ان‌شاءالله امیر قطر رو دعوت کنیم بیان ایران و با همه اونها‌رو نهایی بکنیم و تبدیل به‌یک عملیات اجرایی بشه و خوب نهایتاً آن چیزی که همیشه در تمام سفرهای ما به دنبالشیم، ایجاد وفاق و همدلی بود با رئیس‌جمهور محترم تاجیکستان گفت‌وگو داشته‌ایم، با نخست‌وزیر تایلند گفت‌وگو داشتیم، در همه این گفت‌وگوها و بحث‌های نگرانی‌هایی که در رابطه با منطقه بود مورد بحث قرار گرفت و این به‌مرور داریم به‌جایی می‌رسیم که یک زبان و نگاه مشترکی با کشورهای همسایه داشته‌باشیم و بتونیم با صدای واحد و با یک نگاه روشن دنیا‌رو با اونجایی که باید دل‌مون می‌خواد هدایت کنیم که اسرائیل رو سر جای خودش بنشونند و دست از جنایت و کشت و کشتاری که اینا به‌راه انداختند بردارند. انشاالله امیدوارم خدا کمک بکنه ما بتونیم منطقه‌رو به‌صلح و امنیت هدایت کنیم...

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- عراقچی در بیروت

درصورت ا‌قدام  اسرائیل علیه ایران پاسخ سختتر می‌دهیم

به‌گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، عراقچی که به‌بیروت سفر کرده است گفت: ما قصد ادامه حملات را نداریم. اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند، اقدام ما سخت‌تر خواهد بود و حتما پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب شده خواهد بود.

وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات آتش‌بس در لبنان گفت: شرایط لبنان عادی نیست که سفر من عادی باشد. در مورد آتش‌بس در لبنان من با مسئولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها در تماس هستیم. ما از تلاش‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم به‌شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا همزمان با آتش‌بس در غزه باشد. عراقچی همچنین تصریح کرد: حضور من در بیروت در این شرایط دشوار و در حالی که هرشب و هر لحظه رژیم صهیونیستی بیروت را بمباران می‌کند، خود این نشان است که  جمهوری اسلامی همچنان محکم و استوار پشت سر حزب الله خواهد بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                               

۱۰- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل دوم‌: انتخابات مسخره مجلس و خبرگان ارتجاع

رفراندوم تحریم، رأی مردم به‌سرنگونی

بخش اول

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-قتل یک کاسبکار کرد با شلیک  پاسداران خامنه‌ای 

پاسداران جنایتکار خامنه ای روز پنجشنبه‌ ۱۲مهر یک کاسبکار هموطن کرد را که در محور بوکان به‌مهاباد در کمین او بودند، با شلیک گلوله به‌قتل رساندند. روز پنجشنبه ۱۲مهر نیز پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در میدان مولوی شهر پاوه، اتومبیل یک هموطن کاسبکار کرد را به‌بهانه قاچاق کالا به‌رگبار بستند که در نتیجه آن ۲تن از سرنشینان خودرو شامل یک پدر و فرزندش به‌شدت مجروح  شدند.

پاسداران جنایتکار خامنه‌ای همچنین روز جمعه ۶مهر در نوار مرزی بسطام سقز در یک‌اقدام وحشیانه و غیرانسانی با شلیک گلوله دست‌کم ۹راس اسب کولبران را که سرمایه آنها به‌حساب می‌آید، کشتند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- هلاکت یک مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در زابل

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز جمعه ۱۳مهر  از  هلاکت یک‌مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در حوزه استحفاظی هنگ مرزی زابل خبر داد.

 

۱۳- اخبار جنگ در منطقه           

 رویترز ۱۳مهر نوشت‌:‌ جو بایدن درباره پاسخ اسرائیل به‌حمله موشکی رژیم به‌خبرنگاران گفت: آمریکا در حال گفتگو با اسرائیل در مورد گزینه‌های آن برای پاسخ به‌حمله رژیم ایران‌ است که شامل حمله اسرائیل به‌تاسیسات نفتی رژیم  ایران می‌شود. بایدن به‌خبرنگاران گفت:‌«ما در مورد آن در حال گفتگو هستیم. رییس‌جمهور آمریکا بعداً در پاسخ به‌این سوال که آیا از اسرائیل می‌خواهد به‌تاسیسات نفتی ایران حمله نکند، گفت که در ملاء‌عام مذاکره نخواهد کرد. رویترز افزود: نخست‌وزیر اسرائیل قول داده است که رژیم ایران هزینه حمله موشکی روز سه‌شنبه را پرداخت خواهد کرد...

نیویورک تایمز ۱۲مهر با انتشار خبری نوشت: پس از آنکه  بایدن روز پنجشنبه به‌خبرنگاران گفت در حال گفتگو با اسرائیل پیرامون پاسخ نظامی به رژیم ایران است، قیمت نفت بیش از ۴درصد افزایش یافت. نیویورک تایمز افزود قیمت نفت‌خام برنت، که معیار جهانی است، برای اولین بار در یک‌ماه گذشته به‌بالای ۷۷‌دلار در هر بشکه رسید، در حالیکه قبل از اظهارات امروز بایدن، برنت با قیمت کمی بالاتر از ۷۱دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

العربیه ۱۳مهر به‌نقل از منابع حزب‌الله نوشت: این‌گروه  ساعت‌۱۶ روز‌ پنجشنبه پایگاه صنایع نظامی‌«سخنین‌» اسرائیل در خلیج حیفا را هدف موشکهای خود قرار داده است. این منبع همچنین افزود  مناطق شمال اسرائیل را نیز زیر موشکباران خود قرار داده است.

از سوی دیگر تایمز اسرائیل به‌نقل از ارتش اسرائیل ضمن تأیید شلیک موشک به‌حیفا نوشت، این موشکها توسط سامانه دفاع ضدهوایی رهیگیری شده اند. این منبع همچنین نوشت طی روز پنجشنبه نزدیک به ۲۳۰موشک از خاک لبنان به‌شمال اسرائیل، از جمله مناطق جلیل، صفـِد و شتولا شلیک شده است. از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه ۱۳مهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش اسرائیل طی حملات هوایی شامگاه پنجشنبه به جنوب بیروت،  فرمانده سامانه ارتباطی حزب‌الله به‌نام محمد رشید اسکافی را به‌قتل رسانده است.

نیویورک تایمز ۱۲مهر خبر داد:  ارتش اسرائیل در اقدامی غیرمترقبه ساعت ۲۱و۳۰دقیقه پنجشنبه  شهر طول کرم در کرانه غربی را با جنگنده‌های خود بمباران کرد. از ۷ اکتبر سال گذشته تا کنون، این اولین باری است که اسرائیل علاوه بر پهپادهای جنگی، از جت‌ها جنگنده علیه ساکنان کرانه غربی استفاده می کند.

نیویورک تایمز به‌نقل از وزارت‌بهداشت فلسطین افزود: در بمباران روز پنجشنبه شهر طول کرم توسط اسرائیل دست کم ۱۸تن کشته شدند و تعداد قربانیان رو به افزایش است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴-اعتراض کارکنان شرکت نفت بوشهر            

جمعی از  کارکنان شرکت نفت  ساکن در شهرک‌های مسکونی جم  در بوشهر بهمراه خانواده‌های خود علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی تجمع اعتراضی بگرزار کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۵-قطعی آب در دهلران                       

به گزارش سایت حکومتی روز جمعه ۱۳مهر:‌ از صبح روز جمعه برخی نقاط شهر دهلران با قطعی آب مواجه شده‌اند و پس از ۱۵‌ساعت همچنان این مشکل حل نشده و نارضایتی مردم را در پی داشته است. کانال تلگرام چند ثانیه روز جمعه ۱۳مهر با درج تصاویری از صف مردم برای دریافت آب در دهلران نوشت: قطع آب شرب ۲۴‌ساعت است، مردم شهرستان دهلران را به ستوه آورده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۶-زلزله ۴و ۲دهم ریشتری در مرز خراسان جنوبی و کرمان 

ساعت‌یک و ۷دقیقه بامداد  روز جمعه ۱۳مهر زمین‌لرزه‌یی به‌قدرت۴و ۲دهم ریشتر حوالی نایبند مرز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان را لرزاند. تاکنون گزارشی از تلفات  و خسارات این زمین‌لرزه که در  عمق ۸کیلومتری زمین به وقوع پیوست منتشر نشده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: