تحولات جنگ درمنطقه

رویترز ۱۳ مهر نوشت: جو بایدن درباره پاسخ اسراییل به حمله موشکی رژیم به خبرنگاران گفت:

آمریکا در حال گفتگو با اسراییل در مورد گزینه‌های آن برای پاسخ به حمله رژیم ایران است که شامل حمله اسراییل به تأسیسات نفتی رژیم ایران می‌شود. بایدن به خبرنگاران گفت: «ما در مورد آن در حال گفتگو هستیم.

رئیس جمهور آمریکا بعداً در پاسخ به این سؤال که آیا از اسراییل می‌خواهد به تأسیسات نفتی ایران حمله نکند، گفت که در ملأعام مذاکره نخواهد کرد.

رویترز افزود: نخست‌وزیر اسراییل قول داده است که رژیم ایران هزینه حمله موشکی روز سه‌شنبه را پرداخت خواهد کرد و واشنگتن گفت که با متحد دیرینه‌اش همکاری خواهد کرد تا مطمئن شود رژیم ایران با «عواقب شدید» مواجه خواهد شد.

نیویورک تایمز ۱۲ مهر با انتشار خبری نوشت، پس از آن که بایدن روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت در حال گفتگو با اسراییل پیرامون پاسخ نظامی به رژیم ایران است، قیمت نفت بیش از ۴ درصد افزایش یافت.
نیویورک تایمز افزود قیمت نفت خام برنت، که معیار جهانی است، برای اولین بار در یک ماه گذشته به بالای ۷۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی‌که قبل از اظهارات امروز بایدن، برنت با قیمت کمی بالاتر از ۷۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

این منبع به‌نقل از سفیر اسراییل در ملل متحد افزود اسراییل "گزینه‌های زیادی «برای پاسخ دادن به رژیم ایران دارد و به‌زودی قدرت خود را به این رژیم نشان خواهد داد».

العربیه ۱۳ مهر به‌نقل از منابع حزب‌الله نوشت :

این گروه ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، پایگاه صنایع نظامی «سخنین» اسراییل در خلیج حیفا را هدف موشکهای خود قرار داده است. این منبع هم‌چنین افزود مناطق شمال اسراییل را نیز زیر موشک‌باران خود قرار داده است.

از سوی دیگر تایمز اسراییل به‌نقل از ارتش اسراییل ضمن تأیید شلیک موشک به حیفا نوشت، این موشکها توسط سامانه دفاع ضدهوایی رهگیری شده‌اند. این منبع هم‌چنین نوشت طی روز پنجشنبه نزدیک به ۲۳۰ موشک از خاک لبنان به شمال اسراییل، از جمله مناطق جلیل، صفـِد و شتولا شلیک شده است.

تایمز اسراییل هم‌چنین نوشت بر اساس ارزیابیهای ارتش اسراییل، طی روز پنجشنبه حدود ۱۰۰ تن از افراد حزب‌الله در حملات هوایی و درگیریهای زمینی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسراییل روز جمعه ۱۳ مهر با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد ارتش اسراییل طی حملات هوایی شامگاه پنجشنبه به جنوب بیروت، فرمانده سامانه ارتباطی حزب‌الله به نام محمد رشید اسکافی را به‌قتل رسانده است.

نیویورک تایمز ۱۲ مهر خبر داد ارتش اسراییل در اقدامی غیرمترقبه ساعت ۲۱و۳۰دقیقه پنجشنبه شهر طول کرم در کرانه غربی را با جنگنده‌های خود بمباران کرد. از ۷ اکتبر سال گذشته تاکنون، این اولین باری است که اسراییل علاوه بر پهپادهای جنگی، از جت ها جنگنده علیه ساکنان کرانه غربی استفاده می‌کند.

نیویورک تایمز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین افزود در بمباران روز پنجشنبه شهر طول کرم توسط اسراییل دست کم ۱۸ تن کشته شدند و تعداد قربانیان رو به افزایش است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسراییل ضمن تأیید این خبر اعلام کرد در حمله به شهر طول کرم، فرمانده شبکه حماس در این شهر به نام زاهی یاسر عبدالرزاق عوبی را به‌علاوه شبه‌نظامیان تحت فرماندهی او را به‌قتل رسانده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: