حملات شب گذشته اسراییل به لبنان و هشدار دولت لبنان به ساکنان بیروت

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-اسرائیل شب گذشته حملات فوق‌العاده شدید و سنگین در جنوب بیروت انجام داد.

رویترز گزارش داد: ابعاد حمله بیشتر از حمله‌هایی است که به کشته شدن حسن نصرالله منجر شد.

کانال ۱۴ اسراییل گفت: هدف حملات پنجشنبه‌شب اسراییل، هاشم صفی الدین جانشین حسن نصرالله است. لااقل ۱۰ موشک سنگین و سنگرشکن بر روی محل هاشم صفی الدین فرود آمده است.

اسراییل به ساکنان بیروت هشدار داد: از قسمت قرمز شده روی نقشه بیروت فوراً ۵۰۰ متر فاصله بگیرید.

اخطارهای اسراییل از حوالی نیمه‌شب با تشدید بمباران ادامه یافت.

۲-حزب‌الله روز پنجشنبه ۲۰۰موشک به اسراییل شلیک کرد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: در ۲۴ساعت گذشته در حملات اسراییل ۳۷کشته و ۱۵۱ مجروح شدند.

هم‌چنین از ابتدای حملات اسراییل از ۲۷ شهریور ۱۹۰۰ نفر کشته و ۹۰۰۰نفر مجروح شدند.

۳-نیویورک تایمز نوشت: ارتش اسراییل روز پنجشنبه به ساکنان ۲۰شهرک و روستا در جنوب لبنان هشدار داد که محل خود را تخلیه کنند، زیرا به‌عملیات زمینی خود ادامه می‌دهد، اسراییل حدود ۲۰۰نقطه را در سراسر لبنان با حملات هوایی هدف قرار داد و اعلام کرد حداقل ۱۵ عضو حزب‌الله را کشته است.

۴-علی حامیه، وزیر حمل و نقل لبنان به رویترز گفت، اسراییل صبح روز جمعه در نزدیکی گذرگاه مرزی لبنان با سوریه را مورد حمله قرار داد و جاده‌ای را که صدها هزار نفر برای ترک لبنان استفاده می‌کنند قطع کرد.

۵-ارتش اسراییل اعلام کرد: زاهی یاسر عبدالرزاق عوفی، فرمانده شبکه حماس در طول کرم در کرانه غربی، به همراه ۱۸ تن دیگر از شبه‌نظامیان تحت فرمان او روز پنجشنبه در عملیات هوایی اسراییل در کرانه باختری کشته شدند.

۶-گروه هفت کشور صنعتی جهان طی بیانیه‌یی اعلام کردند: ما حمله نظامی مستقیم رژیم ایران به اسراییل را که تهدیدی جدی برای ثبات منطقه است، با شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم.

کشورهای مختلف جهان هم‌چنان در حال تخلیه شهروندان خود از لبنان و ایران هستند.

نیویورک تایمز در این باره می‌نویسد: ژاپن دو هواپیمای نظامی را برای کمک به تخلیه شهروندان این کشور از لبنان به اردن و یونان اعزام کرد. دولت انگلستان تعداد محدودی پرواز چارتر را برای خروج اتباع خود از لبنان اختصاص داده است.

وزارت‌خارجه تایوان از شهروندان خود خواست از سفر به ایران، اسراییل و لبنان خودداری کنند.

۷-سفارت روسیه در تهران به شهروندان روس توصیه کرد که به‌طور موقت از سفر به ایران خودداری کنند تا وضعیت به‌حالت عادی برگردد.

کشورهای هند، آلمان، فرانسه و سوئیس هم از شهروندان خود خواستند ایران را ترک کنند.

۸-فردریک هالستروم، رئیس امور عملیات آژانس اطلاعاتی "ساپو"، آژانس اطلاعاتی و امنیتی سوئد (Sapo) اعلام کرد ممکن است رژیم ایران در انفجارها و تیراندازیهای اطراف سفارت اسراییل در سوئد و دانمارک در هفته جاری دست داشته باشد. شبکه تلویزیونی سوئدی اس‌وی‌تی روز چهارشنبه ۲ اکتبر گزارش داد که اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این‌که دو حمله اخیر به سفارتها به دستور شبکه جنایتکار سوئدی "فاکستروت" و به درخواست رژیم ایران انجام شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: