مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱- شورای اروپا- چهارشنبه ۱۱مهر ۱۴۰۳ 

سخنرانی‌های رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

در اجلاس گروههای پارلمانی احزاب مردم

و اتحاد احزاب دموکرات و لیبرال

مریم رجوی: سال‌هاست که می‌گوییم به‌رسمیت شناختن آلترناتیو و جمهوری دموکراتیک در ایران لازمة صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

دیدار رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت

با آقای بیورن برگه معاون دبیرکل شورای اروپا

خانم مریم رجوی روز‌چهارشنبه ۱۱مهر در جریان دیدار از شورای اروپا با آقای بیورن برگه معاون دبیرکل شورای‌اروپا دیدار و پیرامون نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندها و سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم و هم‌چنین تحولات مربوط به‌مقاومت مردم ایران و اعتراض‌های اجتماعی گفتگو کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس – ۲‌اکتبر ۲۰۲۴

استراسبورگ: فراخوان در مجمع پارلمانی شورای اروپا

برای حسابرسی و اقدام علیه رژیم ایران

خانم مریم رجوی خطاب به‌نمایندگان پارلمان گفت:‌«(باید) سران رژیم را به‌خاطر ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه‌بشریت مورد حسابرسی قرار دارد. سپاه پاسداران و وزارت‌اطلاعات بایستی به‌عنوان سازمان‌های تروریستی لیست‌گذاری شوند، مراکز رسمی و غیر‌رسمی آنها باید بسته‌شوند و مزدورانشان اخراج شوند». مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران توسط گروههای مختلف سیاسی مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ دعوت شده بود....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- صلح‌جویی رئیس‌جمهور خامنه‌ای  از اسرائیل و آمریکا

در قطر با وساطت اعراب

پزشکیان پس از دیدار با امیر قطر: این اسرائیل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان بدهیم.

پزشکیان در دیدار با وزیر‌خارجه عربستان: ما عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم.

پزشکیان بر اهمیت نقش و جایگاه عربستان به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی از مسیر رایزنی با کشورهای غربی تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان: ما بنا داریم صفحه اختلاف‌نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم. مانند دو کشور دوست و برادر به‌حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم

برای دهنه زدن به‌رژیم

ما به‌حکمت و درایت شما در کنترل شرایط و همچنین

ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری رژیم ۱۲مهر۱۴۰۳ درباره گفتگوی پزشکیان و بن‌فرحان وزیر‌خارجه عربستان در دوحه نوشت: رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به‌گسترش روابط دو کشور، بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با عربستان در همه زمینه تاکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم چرا که معتقدیم آنچه موجب گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود....

آن روی دیگر پزشکیان در دیدار با هیأت حماس در قطر

قطعاً رژیم صهیونیستی در صورت ارتکاب کوچکترین خطای دیگری

 پاسخی به‌مراتب کوبنده‌تر و محکم‌تر دریافت خواهد کرد

شاخ و شانه و قدرت‌نمایی جنگی در مجمع آسیایی‌ها به‌رغم

درخواست صلح از آمریکا و اسراییل از طریق قطر

تلویزیون رژیم -۱۲‌مهر ۱۴۰۳

باتوجه به‌حساسیت و چالش‌هایی که غرب آسیا با آن مواجه هست و حملات متوالی رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت باید این‌جا اشاره کنم رژیم صهیونیستی بزودی مجازات خواهد شد ما از گروه‌های مقاومت اسلامی برای آزادی فلسطین حمایت می‌کنیم و این را یک‌مسئولیت برای خود و دفاع از موضوع فلسطین می‌دانیم و دراین‌باره با قوت ایستاده‌ایم.

هلاکت یکی از سرکردگان سپاه خامنه‌ای  در دمشق

به‌گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، مجید دیوانی، از سرکردگان سپاه پاسداران در سوریه، که در حمله هوایی ۳روز قبل به‌دمشق، مجروح شده‌بود امروز (پنجشنبه) در اثر جراحات وارده کشته شد‌.

پاسدار سنایی راد معاون دفتر عقیدتی سیاسی خامنه‌ای

هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ قاطع ایران را به‌دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای را توسعه داده است.

سقوط باز هم بیشتر ارزش ریال

دلار روزپنجشنبه به۶۲هزار و ۶۰۰‌تومان رسید

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- بیانیة چهل و سومین‌سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل اول: هلاکت رئیسی «ضربة کلان و استراتژیک به‌خامنه‌ای»

نمایش انتخابات،کابینة فرمایشی برای حفظ نظام

بخش دوم

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام سبعانه ۱۶‌زندانی  از جمله یک‌زن زندانی در سه‌شنبه و چهارشنبه۱۰ و ۱۱‌مهر

خانم رجوی با تاکید بر اینکه اعدام و جنگ افروزی ابزارهای خامنهای برای مقابله با قیام و سرنگونی است، جامعه جهانی را به‌حمایت از کارزار نه به‌اعدام و مشروط کردن رابطه با فاشیسم دینی به‌توقف اعدام و شکنجه فراخواند.

دژخیمان خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۱‌مهرماه ۷‌زندانی از جمله یک‌زن را حلق‌آویز کردند. در این روز حمزه شهبازی، فضل‌الله پورنصیری، بهنام حسینی دستجردی و یک‌ زن که از ۸سال پیش در زندان بود، همراه با ۲زندانی دیگر در قزلحصار و وحید نوروزی در مشهد روانه چوبه‌های دار شدند.

سه‌شنبه ۱۰مهرماه نیز دژخیمان ۹‌زندانی را اعدام کردند که شامل نیما مرادی، نصرت‌الله نعمتی و مهدی خرسان در ایلام و رشید سپاهی در سراوان، میثم مظفری در کاشان، ناصر جمشیدی و دستگیر ساسولی در سمنان و دو زندانی در کرمان می باشد.

یکشنبه ۸‌مهر عبدل حبیبی در زندان کهنوج و مجتبی زعفرانی در بیرجند توسط جلادان خامنه‌ای حلق‌آویز شدند....

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۱۲مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-قتل ۳هموطن بلوچ در چابهار با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای 

به‌گزارش کانال تلگرامی حال‌وش چهارشنبه ۱۱‌مهر پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به‌یک مغازه در روستای بلینگی از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار با سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین از جمله آر پی جی و خمپاره حمله کردند و ۳ هموطن جوان بلوچ را به‌قتل رسانده و ۲ تن دیگر را مجروح کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-قتل یک کولبر زحمتکش کرد با شلیک  پاسداران جنایتکار خامنه‌ای 

شامگاه چهارشنبه ۱۱‌مهر پاسداران جنایتکار خامنه‌ای با شلیک به‌جمعی از کولبران در مرز نوسود، یک کولبر زحمتکش کرد را به‌قتل رساندند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- موضعگیری‌ها در مورد جنگ لبنان

رویترز نوشت: بایدن روز چهارشنبه به‌خبرنگاران گفت حمله اسرائیل به‌رژیم ایران باید پایاپای باشد. او از حمله به‌سایتهای اتمی ایران حمایت نمی‌کند. وی افزود: بزودی تحریمهای بیشتری علیه رژیم ایران اعمال خواهد شد.

آلمان کاردار رژیم آخوندی را در اعتراض به‌حمله موشکی به‌اسراییل احضار کرد. سباستین فیشر، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان روز‌چهارشنبه ۱۱‌مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت: ما امروز سفیر رژیم ایران را احضار کردیم، او خارج از شهر بود، کاردارش حاضر شد و بار دیگر به‌صراحت اعلام کردیم که حمله مستقیم رژیم ایران به‌خاک اسرائیل را به‌شدت محکوم می‌کنیم. این حمله غیر‌قابل توجیه است. ما حامی قرار‌دادن سپاه پاسداران در فهرست رژیم تحریم‌های ضد‌تروریسم اتحادیه اروپا هستیم و همچنین با شرکای خود از این امر دفاع می‌کنیم.

رهبران گروه هفت در یک کنفرانس تلفنی اضطراری حمله رژیم ایران به‌اسرائیل را به‌شدت محکوم کردند.

در بیانیه صادره از سوی گروه۷ از جمله آمده است: در شرایطی که اوضاع به سرعت در حال تغییر است، توافق شد که کشورهای گروه‌۷ برای کاهش تنش‌ها در سطح منطقه‌ای همکاری کنند. این تلاشها از اجرای قطعنامه‌۲۷۳۵ در غزه و قطعنامه‌۱۷۰۱ در مرز اسرائیل و لبنان آغاز می‌شود. رهبران نگرانی عمیق خود را از تشدید اوضاع در ساعات اخیر ابراز کردند و تأکید کردند که یک درگیری گسترده در منطقه به‌نفع هیچ کس نیست و هنوز راه‌حل دیپلماتیک ممکن است.

متعاقباً کاخ سفید آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن در تماس تلفنی با گروه هفت‌(G۷) درباره حمله غیرقابل قبول رژیم ایران به‌اسرائیل و هماهنگی برای پاسخ به‌این حمله، از تحریم‌های جدید، صحبت کرد.

به‌گزارش رویترز امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، حملات جدید ایران به‌اسرائیل را به‌شدت محکوم کرد و گفت  به‌نشانه تعهد این کشور به‌امنیت اسرائیل، منابع نظامی خود را در خاورمیانه بسیج کرده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۱۱مهر خبر داد: در یک حمله هوایی هدفمند اسرائیل به‌طبقه اول یک‌ساختمان سه طبقه در دمشق، ۳تن از جمله حسن جعفر قـُصیر، داماد حسن نصرالله، کشته شدند. برادر وی بنام محمد جعفر قصیر که از فرماندهان ارشد حزب‌الله و مسئول انتقال تسلیحات از رژیم ایران به‌حزب‌الله و سایر گروههای شبه نظامی در سوریه و لبنان بود و روابط نزدیکی با سپاه قدس داشت، روز سه شنبه در لبنان کشته شد....

به‌نوشته رویترز۱۲مهر، در حمله هوایی بامداد پنجشنبه به‌مرکز بیروت حداقل ۶نفر کشته شدند. رویترز به‌نقل از یک‌منبع امنیتی لبنان افزود این حمله به ساختمانی در منطقه مرکزی بشوره، در نزدیکی پارلمان لبنان انجام شده است و نزدیک‌ترین حمله اسرائیل به‌پایتخت لبنان محسوب می شود.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طی ۲۴ساعت گذشته، ۴۶نفر در حملات اسرائیل به‌لبنان کشته و ۸۵‌نفر زخمی شده‌اند.

تایمز اسرائیل نوشت طی نیمروز پنجشنبه ۱۲مهر، ۲۵موشک و چند‌پهپاد به اسرائیل شلیک شده است. حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در یمن مسئولیت حملات پهپادی شبانه به‌مرکز اسرائیل را بر عهده گرفتند....


برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: