آخرین اخبار و تحولات در منطقه و حمله رژیم ایران به اسراییل

العربیه: حزب‌الله روز پنجشنبه با تلاش نیروهای اسراییلی برای پیشروی در میدان مرزی دروازه فاطمه مقابله کرد.

رویترز روز پنجشنبه به‌نقل از ارتش اسراییل اعلام کرد حدود ۱۵ تن از افراد حزب‌الله را پس از حمله به ساختمان محل استقرار آنها در شهرداری شهر بنت جـُبـِیل از پای درآورده است.

اسراییل بامداد روز پنجشنبه مرکز بیروت را بمباران کرد که بر اثر آن شش نفر کشته و هفت نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد بر اثر حملات هوایی اسراییل در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴۶ نفر در جنوب و مرکز کشور کشته شدند.

حزب‌الله اعلام کرد نیروهای اسراییلی را در نزدیکی چند شهر مرزی عقب راند و به مواضع نظامی در داخل اسراییل موشک شلیک کرد.

پزشکیان در دیدار با امیر قطر: به ما گفتند شما صبر کنید ما می‌خواهیم صلح برقرار کنیم ما به‌خاطر صلح صبر کردیم ولی این نامردها جری‌تر شدند هم در غزه هم در لبنان و ما مجبور به پاسخ شدیم و اگر بخواهد طور دیگری عمل کند پاسخی محکم‌تر خواهیم داد.

خبرگزاری حکومتی دانشجو: در پی حمله هوایی اسراییل به دمشق که سه روز پیش رخ داد، مجید دیوانی، از مستشاران سپاه پاسداران مستقر در سوریه، مجروح شد و امروز به‌دلیل شدت جراحات وارده کشته شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: در یک حمله هوایی هدفمند اسراییل به طبقه اول یک ساختمان سه طبقه در دمشق، ۳ تن از جمله حسن جعفر قـُصیر، داماد حسن نصرالله، کشته شدند. برادر وی به‌نام محمد جعفر قصیر که از فرماندهان حزب‌الله و مسئول انتقال تسلیحات از رژیم ایران به حزب‌الله بود و روابط نزدیکی با سپاه قدس داشت، روز سه‌شنبه در لبنان کشته شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: شامگاه چهارشنبه اسراییل یک انبار مهمات را در اطراف شهر جبله در حومه لاذقیه، هدف قرار داد. این حمله موجب تخریب کامل انبار و وقوع انفجارهای مهیب شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: به‌گفته منابع محلی اسراییل این پایگاه را یک ساعت پس از رسیدن هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی قشم فارس از ایران بمباران کرد.

تایمز اسراییل: طی نیمروز پنجشنبه ۱۲ مهر، ۲۵ موشک و چند پهپاد به اسراییل شلیک شده است. حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران در یمن مسئولیت حملات پهپادی شبانه به مرکز اسراییل را بر عهده گرفتند.

رویترز: انگلستان روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد محدودی پرواز را برای حمایت از شهروندان خود برای خروج از لبنان چارتر کرده است و توصیه خود را برای خروج فوری از کشور تکرار می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: