تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه تهیه کنندگان سلاح برای حوثی ها در رژیم ایران

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

 

۱-وزارت خزانه‌داری آمریکا یک فرد و سه شرکت که عملیات تهیه سلاح و قاچاق را برای حوثیهای وابسته به رژیم ایران در یمن تسهیل می‌کردند در لیست تحریم‌های ضدتروریستی خود قرار داد. این اقدام، عوامل تدارکاتی و تامین‌کنندگان کلیدی مستقر در ایران و چین را هدف قرار می‌دهد. این عوامل، حوثی‌ها را قادر می‌کرد به مواد و اجزای مورد نیاز برای ساخت، نگهداری و استقرار زرادخانه موشکهای پیشرفته و پهپاد دست پیدا کنند.

۲-دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: در حمله پهپادی اسراییل به طبقه اول یک ساختمان ۳ طبقه در منطقه «مزه» دمشق، که محل استقرار فرماندهان سپاه قدس و حزب‌الله لبنان بود، ۳ نفر کشته و ۴ تن مجروح شدند .

بنا به خبر دیگری، یک انبار تسلیحات در حومه جبله در سواحل سوریه هدف قرار گرفت.

۳-اسکای نیوز عربی خبر داد:اسراییل حسن جعفر قصیر، داماد حسن نصرالله را به‌قتل رساند. وی در حمله هوایی اسراییل به دمشق کشته شد.

۴-وزارت‌خارجه آلمان در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل سفیر این رژیم در برلین را احضار کرد. سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت: سفیر رژیم ایران در برلین نبود و برای همین کاردار سفارت رژیم ایران به جای او به وزارت‌خارجه آمد.

۵-سایت کاخ‌سفید خبر داد: بایدن به تماس ویدئویی با گروه هفت برای بحث در مورد حمله غیرقابل قبول رژیم ایران به اسراییل و هماهنگی برای پاسخ به این حمله پیوست. وی و گروه هفت به صراحت حمله رژیم ایران به اسراییل را محکوم کردند.

۶-متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما به‌وضوح اعلام کرده‌ایم که تشدید بی‌سابقه تنشها، از سوی رژیم ایران بود. اسراییل حق دارد به آن پاسخ دهد و ما درباره این پاسخ با آنها صحبت خواهیم کرد.

۷-به گزارش وال استریت ژورنال، جمهوریخواهان کنگره آمریکا از اسراییل خواستند در مقابل حملات رژیم ایران به‌شدت دست به تلافی بزند. میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: زمان آن است که طراحان تراز اول تروریسم در جهان و نیروهای نیابتی آنها با عواقب شدید روبه‌رو شوند.

۸-سناتور تد کروز، در بیانیه‌یی، سیاست مماشات در قبال جنگ‌افروزیهای رژیم ایران در منطقه را مردود دانست و اعلام کرد، رژیم ایران برای چندین دهه از نیروهای تروریستی برای کشتن صدها هزار نفر در سراسر جهان استفاده کرده است و در طول یک سال گذشته آنها اسراییل را با این نیابتی‌ها هدف قرار داده‌اند. سیاست‌های مماشات باید کنار گذاشته شوند.

۹-فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، سنتکام با انتشار فیلمی از رهگیری و انهدام موشکهای بالستیک رژیم ایران به سوی اسراییل در دهم مهر، اعلام کرد، این عملیات توسط دو ناوشکن یواس‌اس کول و "یواس‌اس بولکلی از ناوگان ششم آمریکا (از شرق دریای مدیترانه) انجام شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: