مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱- شورای اروپا- چهارشنبه دوم‌ اکتبر

سخنرانی‌های رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

در اجلاس گروههای پارلمانی احزاب مردم و اتحاد احزاب دموکرات و لیبرال

مریم رجوی: سالهاست که می‌گوییم به‌رسمیت شناختن آلترناتیو و جمهوری دموکراتیک در ایران لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است

سخنرانی‌های رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

در اجلاس گروههای پارلمانی احزاب مردم و اتحاد احزاب دموکرات

و لیبرال در روز چهارشنبه ۱۱مهر ۱۴۰۳

خانم مریم رجوی: تا این رژیم بر سرکار است منطقه روی صلح و آرامش نخواهد دید. سالهاست که می‌گوییم به‌رسمیت شناختن آلترناتیو و جمهوری دموکراتیک در ایران لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است. جنگ‌افروزی و صدور بنیادگرایی آن‌روی سکه سرکوب و کشتار و اعدام در داخل و بخش اساسی استراتژی رژیم برای بقاست. سالیان سیاست مماشات، آخوندها را در تشدید سرکوب داخلی تروریسم و جنگ‌افروزی تشجیع کرده است. موضوع اول که مایلم راجع به‌آن صحبت کنم وضعیت حقوق‌بشر در ایران است.

شمار اعدامها در ۲‌ماهی که از ریاست‌جمهوری پزشکیان می‌گذرد به ۲۲۳‌نفر رسیده که ۸‌تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند. من ۱۸‌سال پیش در ۲۰۰۶ در همین‌جا طرح ۱۰ماده‌‌یی مقاومت برای ایران آینده را اعلام کردم که یکی از بندهای آن تأکید بر لغو حکم اعدام است. بار دیگر، در آستانه روز جهانی علیه اعدام شورای اروپا و مجمع پارلمانی آن را که بر حقوق‌بشر متمرکز است به‌حمایت از کارزار جهانی توقف اعدام در ایران فرا می‌خوانم.

چندی‌قبل اسنادی فاش شد که نشان می‌داد بسیاری دولتها و ارگانهای بین‌المللی به‌متخصصان به‌اصطلاح مستقلی اتکا دارند که تنگاتنگ با رژیم ایران کار می‌کنند تا دو هدف را دنبال کنند:

اول- دیکتاتوری دینی در طول زمان معتدل می‌شود. این سرابی است که رژیم سیاست اروپا و آمریکا را سال‌ها با آن به‌گروگان گرفت.

دوم-رژیم ایران آلترناتیو معتبری ندارد. رژیم یک‌دادگاه نمایشی‌غیابی برای اعضای مقاومت به‌راه انداخته که هدفش مقابله با پیوستن جوانان به‌شبکه مقاومت و تعمیم سرکوب به‌خارج از ایران است. در همین دادگاه رژیم اعلام کرد که مجازات اعضای مقاومت تنها اعدام است و هرکس که حتی در تظاهرات آنها در خارج کشور هم شرکت کند، شامل همین ماده اتهامی است و باید به‌رژیم مسترد شود.

زمان آن فرا رسیده که اروپا به‌حلقه مفقوده در سیاست خاتمه دهد و در کنار مردم و مقاومت سازمان‌یافته آنها قرار گیرد. سرنگونی رژیم ملاها لازمه صلح و ثبات در خاورمیانه است.

از جانب مردم و مقاومت ایران کشورهای اروپایی را به موارد زیر فرا می‌خوانم:

حمایت از کارزار نه به‌اعدام مقاومت ایران و مشروط کردن رابطه دیپلماتیک و تجاری به‌توقف اعدام، تروریسم و گروگان‌گیری توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر ارتکاب به‌نسل‌کشی و جنایت علیه‌بشریت نامگذاری تروریستی پاسداران و وزارت اطلاعات و تعطیل مراکز رسمی و غیررسمی رژیم و اخراج مزدوران آن‌ها دمکراسی در ایران و صلح و آرامش در منطقه تنها با سرنگونی این رژیم به‌دست می‌آید. کاری که صرفاً بر عهده مردم و مقاومت ایران است.

به‌رسمیت شناختن مبارزه جوانان و کانون‌های شورشی علیه

سپاه پاسداران برای سرنگونی رژیم آخوندها بیش از هر زمانی ضروری است.

پخش در اخبار روزهای آینده

 

۲-اخبار حمله رژیم به‌اسراییل

نمایش جلسه خامنه‌ای با نخبگان ولایت

شکوه و شکایت از آمریکا و کشورهای اروپایی

به‌خاطر وعده آتش‌بس

درخواست از نخبگان برای پیشرفت هسته‌ای

تحت عنوان برتری علمی و فناوری برای جلوگیری از ضربات دشمن

خامنه‌ای: در این منطقه ما که این درگیریها و جنگ‌ها را به‌وجود می‌آورد. اساس مشکل ناشی از حضور همان کسانی است که دم از صلح و آرامش منطقه می‌زنند. یعنی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی، حضور آن کسانی که دم از آرامش منطقه می‌زنند و دروغ می‌گویند. اینها اگر شرشان را از این منطقه کم بکنند. بدون شک این درگیریها این جنگ‌ها این برخوردها به‌کلی از بین خواهد رفت. حادثه‌یی که اتفاق افتاد حادثه کوچکی نیست. فقدان حسن نصرالله حادثهٔ کمی نیست و جدا ما را عزادار کرده به‌مسائل غزه و لبنان خواهم پرداخت اگر عمری باقی باشد. همه ملتها دشمنانی دارند. ما بیشتر از خیلی از کشورهای دیگر باید با تفوق علمی بر اونها غلبه پیدا کنیم. اگر در جایی غلبه‌ای هم داشتیم بر اثر همین تفوق علمی و فناوری بوده. برتری علمی و فناوری گاهی می‌تواند دست دشمن را از ضربه وارد کردن به‌جمعیت‌های بزرگی مثل غزه و ضاحیه کوتاه کند.

ما امیدواریم که با کمک از الهامات انقلاب اسلامی و با همکاری دیگر ملت‌ها شر دشمنان را از این منطقه کم کنیم

پیام ولی‌فقیه ارتجاع در شبکه ایکس

ضربات جبهه‌ٔ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به‌زوال رژیم صهیونی بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.

سفر پزشکیان به‌قطر برای درخواست واسطه‌گری  آمریکا

به‌منظور ممانعت از ضرباتی‌که در راه است

پزشکیان قبل از سفر به‌قطر در جلسه دولت: از برادران سپاه و نیروهای‌مسلح ارتش ستاد مشترک و همه عزیزانی‌که این حرکت غرورآفرین را اجرا کردند تشکر کنم. این عملیات نشان داد جمهوری‌اسلامی بر سر عزت و غرور ملت خود با کسی‌ شوخی ندارد و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد خطایی مرتکب شود پاسخی به‌مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد. کشورهای اروپایی، آمریکا باید این جانی را سر جاش بنشانند که دست از این کارهایش بردارد.

پزشکیان: پاسخ قاطع به‌تجاوز رژیم صهیونیستی داده شد این تنها گوشه‌ای از توان ماست.

رئیس‌جمهور رژیم در حساب ایکس خود نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به‌تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

پاسدار سلامی خطاب به‌پزشکیان: آقای دکتر به‌فضل الهی از ۲۰۰‌فروند موشکی که شلیک شد همه آنها موفق بود.

سلامی پس از شلیک موشک: ماشاءالله لا‌حول ولا‌قوه‌الله بالله. خیلی ماشاءالله داره. رفت. یکی دیگه رفت. الحمدالله

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران

چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات واکنش نظامی نشان دهند با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران

۹۰درصد موشکها با موفقیت به اهداف اصابت کرد! هر گونه حماقت دشمن به‌صورت ویرانگر و پشیمان‌کننده پاسخ داده خواهد شد!

پاسدار باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح تحت‌امر خامنه‌ای: در این حمله ۳‌پایگاه نظامی هوایی اصلی اسرائیل از جمله اهداف بودند.

پاسدار قالیباف رئیس‌مجلس ارتجاع: رژیمی که خود را در خطر می‌بیند ممکن است به‌فکر تعرض بیفتد. اما باید این را بداند که ما خود را برای این دیوانگی احتمالی او  آماده کرده‌ایم و برنامه دور از انتظاری طراحی کرده‌ایم و پاسخ بعدی ما به‌تجاوزهای احتمالی در سطح بسیار متفاوت صورت خواهد گرفت.

نخعی راد عضو مجلس ارتجاع: فرماندهی کل نیروهای مسلح و اعلام جنگ و صلح از وظایف و اختیارات رهبری است نه رئیس‌جمهور که اعلام کند حاضریم سلاح زمین بگذاریم.

نیکزاد نایب‌رئیس مجلس ارتجاع: این پاسخ حق مسلم ما بود که پاسخ بدهیم به‌دشمن. دشمن بداند که هنوز ایران خیلی از آنچه که می‌توانست انجام بدهد را رو نکرده.

عراقچی – تلویزیون رژیم -۱۱مهر۱۴۰۳

به‌هرحال نیروهای مسلح ما آمادگی دارند که اقدامات احتمالی رژیم رو پاسخ بدهند ولی همون‌طور که هم در بیانیه سپاه آمده هم در بیانیه وزارت‌خارجه دیشب آمد، هر اقدام جدیدی توسط رژیم صهیونیستی یا توسط حامیان این رژیم اگر انجام بشه با پاسخ سخت‌تر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و این هشداری هست که ما از دیشب چه در تلفن‌ها (تپق) گفتگوهای تلفنی بنده و چه به‌صورت بیانیه‌های رسمی به همه طرف‌ها داده شده.

پاسدار وحیدی – تلویزیون رژیم – ۱۱مهر۱۴۰۳

بدانند که هر اقدامی علیه ایران عزیز با پاسخ‌های سخت مواجه خواهند شد و باید بزرگ‌ترها اونها اونهایی که این سگ هار‌رو درست کردند و از او حمایت می‌کنند توجیهش کنند که زودتر از آنچه که امروز ترسیم شده اگر می‌خواد به فروپاشی خودش زودتر بینجامه اینکار رو انجام بده. در غیراین صورت کمتر عقل ایجاب می‌کنه که چنین اقدامی نکنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳–سقوط ارزش ریال، افزایش قیمت نفت

و صفهای طولانی بنزین در شهرهای مختلف

ارزش ریال روز‌چهارشنبه ۱۱مهر کاهش یافت و دلار به ۶۱‌هزار و ۵۵۰تومان رسید.

رویترز روز‌چهارشنبه ۱۱مهر گزارش داد: قیمت نفت در روز چهارشنبه به‌دلیل افزایش نگرانی‌ها مبنی بر تشدید تنشها در خاورمیانه که به‌طور بالقوه تولید نفت خام از منطقه را مختل می‌کند، بیش از ۲‌درصد افزایش یافت.

منابع دیگر گزارش کرده‌اند که قیمت دلار از ۶۲‌هزار تومان هم عبور کرد و حتی در ساعاتی از روز به‌حدود ۶۳‌هزار تومان رسیده است.

صف بنزین خیابان پاسداران ـ تهران -۱۰مهر ۱۴۰۳

 همه صفهای تهران اینه. مردم انتقام سختی از خودشون می‌گیرند و حکومت هم انتقام سختی از اسراییل، حالا این صف ادامه داره و در تمام مناطق هم همینه یعنی به‌طور کلی کل ایران اینه.

صف بنزین ـ تهران -۱۱‌مهر ۱۴۰۳

صف بنزین بلوار حافظ ـ تهران -۱۰مهر ۱۴۰۳

صف بنزین گلستان و میدان قائم ـ اسلامشهر -۱۱‌مهر ۱۴۰۳

صف بنزین ـ شفت -۱۱مهر ۱۴۰۳

صف بنزین ـ اصفهان -۱۱مهر ۱۴۰۳

صف بنزین بلوار حافظ  مشهد -۱۱مهر ۱۴۰۳

 صف بنزین ـ ایلام -۱۰مهر ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴– بازتاب بین‌المللی تحولات جنگ در لبنان

رویترز چهارشنبه ۱۱مهر در گزارشی از تحولات جنگ در لبنان نوشت: ارتش اسراییل امروز اعلام کرد نیروهای پیاده‌نظام و زرهی آن به‌عملیات زمینی در لبنان پیوسته‌اند تا فشار بر حزب‌الله، را افزایش دهند. رویترز افزود اضافه شدن نیروهای پیاده‌نظام و زرهی نشان می‌دهد که این عملیات ممکن است فراتر از حملات محدود کماندویی برود.  از سوی دیگر حزب‌الله روز چهارشنبه اعلام کرد پس از خنثی کردن تهاجم نیروهای اسرائیلی در عـُدیسه، با نیروهای اسراییلی در شهر مرزی مارون الراس در حال درگیری است.

العربیه نیز در گزارش جداگانه‌ای نوشت: پس از ساعتها حملات شدید هوایی اسراییل که بامداد روز‌چهارشنبه در حومه جنوبی بیروت رخ داد، درگیریهایی در چندین منطقه در مرز لبنان و اسراییل آغاز شد. این منبع افزود در حالی که نیروهای اسراییلی سعی در نفوذ به‌داخل لبنان از طریق شهرک عدیسه در مرز داشتند، درگیریهایی بین آنها و عناصر حزب‌الله رخ داد. در این درگیری۴ سرباز اسراییلی کشته و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-بیانیهٔ چهل و سومین سالگرد تأسیس شورایملّی مقاومت ایران

فصل اول: هلاکت رئیسی «ضربه کلان و استراتژیک به‌خامنه‌ای»

نمایش انتخابات، کابینهٔ فرمایشی برای حفظ نظام

بخش اول

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-تجمع کارگران شرکت نفت و گاز

علیه سیاست‌های چپاولگرانه رژیم آخوندی

کارگران پیمانکاری صنعت گاز بوشهر، کارکنان پالایشگاه پارسیان استان فارس -۱۰ مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-حمله وحوش خامنه‌ای به‌دستفروشان محروم در ایلام

مأموران سرکوبگر رژیم در ایلام روز دوشنبه ۹مهر، حوالی میدان انقلاب این شهر به‌دستفروشان محروم حمله کرده و آنها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- جنگ در لبنان

به‌دنبال حمله موشکی رژیم به‌اسراییل، آسوشیتدپرس ۱۰مهر خبر داد نماینده اسراییل در ملل‌متحد ضمن درخواست برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیتبرای بررسی این حمله به‌رژیم ایران هشدار داد «پاسخ این حمله خیلی زود و بسیار دردناک خواهد بود».

رویترز با مخابره موضع نخست‌وزیر اسراییل در قبال حمله موشکی رژیم نوشت: نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل قول داد که تلافی کند. او در ابتدای یک نشست سیاسی-امنیتی گفت: «ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد - و تاوان آن را خواهد داد. رژیم ایران عزم ما برای دفاع از خود و عزم ما برای انتقام از دشمنان را درک نمی‌کند».

سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ۱۰‌مهر به‌خبرنگاران گفت: وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، پس از حمله موشکی رژیم ایران به‌اسراییل، با همتای اسرائیلی خود تماس گرفت و درباره گامهای بعدی برخورد با رژیم ایران و برآورد وضعیت مشاوره و گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: رژیم ایران در حمله روز سه‌شنبه به اسراییل، تقریباً ۲برابر بیشتر از حمله آوریل گذشته به‌اسراییل موشک بالستیک شلیک کرد و به‌نظر نمی‌رسد پهپادها را به‌کار گرفته باشد. وی افزود: دو ناوشکن نیروی دریایی آمریکا — یو‌اس‌اس کول و یو‌اس‌اس بالکلی — در دفاع از اسراییل، دهها موشک را رهگیری کردند. او گزارشاتی مبنی بر این‌که رژیم ایران قصد کاهش تنشها در منطقه را دارد را مردود شمرد و گفت: «کسی این تعداد موشک را به‌هدفی شلیک نمی‌کند مگر با قصد و نیت صدمه و آسیب زدن. ما از رژیم ایران می‌خواهیم از دست زدن به‌هر گونه حمله دیگری خودداری کند. اگر آنها تصمیم به‌انجام حمله دیگری بگیرند ما هم‌چنان در دفاع از اسراییل آماده واکنش خواهیم بود، . و قطعاً امیدواریم که چنین نکنند».

جیک‌سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در واکنش به حمله موشکی رژیم ایران به‌اسراییل گفت: به‌طور خلاصه، ارزیابی ما تاکنون این است که این حمله شکست‌خورده و بی‌اثر بوده است.

نیویورک تایمز ۱۰‌مهر با انتشار گزارشی نوشت: عکس‌ها و ویدئوهای گرفته شده از بقایای موشکهای شلیک‌شده روز سه‌شنبه به‌اسراییل نشان می‌دهند رژیم ایران از پیشرفته‌ترین تسلیحات خود برای هدف قرار دادن اسراییل استفاده کرده است. این تسلیحات شامل موشکهای بالستیک از جمله موشک‌"فتاح" می‌باشد که به‌گفته کارشناسان پیش از این توسط این رژیم استفاده نشده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه سه‌شنبه ۱۰مهر خبر داد سامانه‌های ضد‌هوایی نیروهای آمریکا در پایگاههای التنف و کونیکو واقع در سوریه، موفق شد تعدادی از موشکهای شلیک شده توسط رژیم ایران را حین عبور از حریم هوایی عراق و سوریه رهگیری و ساقط کند.

آسوشیتدپرس ۱۰مهر خبر داد نماینده رژیم ایران در ملل‌متحد می‌گوید حملات به‌اسراییل در پاسخ به‌اقدامات تهاجمی اسراییل برای ترور هنیه، انفجار پیجرها و بیسیمها و صدمه زدن به‌سفیر رژیم، کشته‌شدن پاسدار نیلفروشان و قتل حسن نصرالله بوده است.

فرانسه روز چهارشنبه ۱۱مهر اعلام کرد: منابع نظامی خود را در خاورمیانه برای مقابله با آنچه "تهدید رژیم ایران" نامید، بسیج کرده است. رویترز با انتشار این خبر به‌نقل از بیانیه‌ایی که از سوی وزارت‌خارجه فرانسه انتشار یافت نوشت: «فرانسه حمله موشکهای بالستیک شلیک‌شده توسط رژیم ایران به اسراییل را محکوم می‌کند. فرانسه روز سه‌شنبه از طریق ابزارهای نظامی خود در خاورمیانه برای مقابله با تهدید رژیم ایران شرکت داشته و بار دیگر تعهد مطلق خود را به‌امنیت اسراییل تکرار می‌کند».

رویترز ۱۱‌مهر در خبری نوشت: استارمر نخست‌وزیر انگلستان در واکنش به حمله موشکی روز سه‌شنبه رژیم ایران به‌اسراییل گفت: اسراییل حق دفاع از خود را دارد و ما در کنار اسراییل ایستاده‌ایم و حق دفاع از خود را در برابر این تجاوزات به‌رسمیت می‌شناسیم. رژیم ایران باید این حملات را متوقف کند».

جان هیلی وزیر دفاع انگلستان با ارسال پیامی در پلتفرم ایکس نوشت: من کاملاً حمله رژیم ایران به‌اسراییل را محکوم می‌کنم.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا با ارسال پیامی که روز سه‌شنبه ۱۰مهر منتشر شد اعلام کرد: اتحادیه اروپا حمله رژیم ایران به‌اسراییل را به‌شدت محکوم می‌کند.

رژیم آخوندی با بسیج شماری از بسیجیان و مزدوران خود یک تجمع در میدان امام حسین برای حمایت از حمله موشکی رژیم به‌اسراییل ترتیب داد.

خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا نوشت: در واکنش به‌جنایت رژیم صهیونیستی در کشتن حسن نصرالله اجتماعی در میدان امام حسین برگزار شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹–ساعت ۴‌بامداد چهارشنبه به‌وقت تهران (۱۰شب به‌وقت واشنگتن) مناظره کاندیداهای معاون رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری بین سناتور جی دی ونس معاون ترامپ از اوهایو و تیم والز فرماندار مینه سوتا و معاون کامالا هریس در تلویزیون سی.بی.اس برگزار شد.

جی دی ونس درباره حمله موشکی رژیم به‌اسراییل گفت:

رژیم ایران که این حمله را انجام داد بیش از یک‌صد‌میلیارد‌دلار از سرمایه‌های مسدود نشده دریافت کرد که باید از دولت کامالا هریس به‌خاطر آن تشکر کرد. رژیمایراناین پول را برای خرید تسلیحاتی استفاده کردند که اکنون علیه متحدان ما استفاده می‌کنند.  جی دی ونس افزود: دونالد ترامپ تشخیص داد که صلح را از طریق قدرت به‌دست آورد. آنها باید می‌دانستن‍د که اگر از خط خارج شوند رهبری جهانی آمریکا ثبات و صلح را به‌جهان باز خواهد گرداند. به‌دنبال برگزاری این مناظره رسانه‌های مختلف خبری با برگزاری نظرسنجی‌هایی گفتند که جی دی ونس با اختلاف جزیی برنده این مناظره بوده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: