فرسودگی و از دور خارج بودن بسیاری از زیرساخت‌ها

 به طور معمول اقتصاد کشورها از آنجایی که به هر میزانی پاسخگو به مردمشان هستند، رو به بهبود و ترقی است، فقط سرعت آن متفاوت است اما در این میان یک حاکمیت را می‌توان استثنا فرض کرد و آن نظام پلید آخوندی است،‌ در این حاکمیت غارتگر بواقع همه چیز رو به نابودی و اضمحلال است، از محیط زیست گرفته تا صنایع، از آموزش تا بهداشت و درمان.

اجازه بدهید از بهداشت و درمان شروع کنیم:

یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس رژیم گفت سازمان اورژانس ۵ هزار و ۵۰۰ آمبولانس در اختیار دارد که ۳ هزار مورد آن فرسوده است و بیش از ۱۵ سال عمر دارد، این درحالی است که آمبولانس با وجود یه شیفت کار در ۲۴ ساعت بعد از ۱۰ سال باید از رده خارج شود.

به گفته این کارگزار رژیم ۵۵ درصد آمبولانس‌های سازمان اورژانس از دور خارج است و می‌توان تصور کرد که این موضوع می‌تواند چه آسیبی به بیماران فوری، مصدومان و حادثه ‌دیدگان بزند.

در همین راستای فرسودگی، روزنامه حکومتی اینترنتی فراز از قول یک مقام وزارت بهداشت رژیم نوشت که ۷۰ درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند

اما فرسودگی به ساختمان بیمارستان‌ها محدود نمی‌شود، تجهیزات پزشکی هم در کشور فرسوده و مستهلک شده است. نصر دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌ها رژیم در این زمینه هم گفت که بیش از ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی در ایران قابل استفاده نیستند

اما مدارس کشور:‌

بارها در خبر‌ها می‌شنویم که فروریختن سقف یا دیوار مدرسه‌، باعث مصدوم شدن تعدادی از دانش‌آموزان شده است، بنابر آمارهای رژیم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده و از دور خارج است، یعنی دست کم ۱۰۰ هزار کلاس درس برای دانش آموزان ناایمن است، در این ۱۰۰ هزار کلاس تقریباً‌ ۳ میلیون دانش آموز درس می‌خوانند یعنی جان و سلامت ۳ میلیون دانش آموز در کشورمان در خطر است اما رژیم پلید آخوندی هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

رژیم آخوندی نه تنها برای ارتقا و رشد دانش‌آموزان کاری نمی‌کند بلکه حتی محل کلاس آنها هم ایمن نیست، سحرخیز معاون سابق آموزش و پرورش رژیم در خصوص بودجه آموزش و پرورش گفت، سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی تا پایان دهة‌ ۷۰ ۲۰ در صد بوده است، و الان به ۹.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

بودجه نوسازی و مقاوم سازی آموزش و پرورش به قدری ناچیز است که محمد وحیدی عضو مجلس رژیم گفت با این روند اختصاص اعتبارات، نوسازی و مقاوم سازی مدارس ۳۰۰ سال طول می‌کشد!!!

خلاصه به هر پدیده که نگاه کنیم، از وضعیت ناوگان ریلی کشور، تا جاده‌ها، تا صنایع بزرگ رژیم ویرانه‌ای بیشتر باقی نگذاشته است،

رژیم آخوندی برای مقاوم سازی مدارس پول ندارد، اما به اندازه کافی پول دارد که تونل‌های پیچیده با امکانات زیاد برای برنامه های موشکی و پهپادی و اتمی خودش و پناهگاههای نیابتیهایش بسازد، و میلیارد‌ها دلار صرف آنها بکند، ولی به مردم ایران که می‌رسد جیب خالی خودش را نشان می دهد!

لطفا به اشتراک بگذارید: