محکومیت بین‌المللی حمله موشکی رژیم آخوندی به اسرائیل

شامگاه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ خامنه‌ای دستور پرتاب صدها موشک به اسرائیل را صادر و رژیم با موشک به این کشور حمله کرد.

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این باره گفت:‌ آمریکا فعالانه از دفاع اسرائیل حمایت می‌کند، به نظر می‌رسد حمله رژیم ایران بی‌اثر بوده است. بحث‌های فعالی در مورد چگونگی واکنش اسرائیل به حمله موشکی بالستیک رژیم ایران در جریان است و عواقب آن برای تهران هم‌چنان به قوت خود باقی است.

کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم گفت: ما هرگز در انجام هر اقدامی که برای دفاع از منافع خود در برابر رژیم ایران لازم است تردید نخواهیم کرد. من کاملاً از دستور بایدن برای ساقط کردن موشکهای رژیم ایران حمایت می کنم. رژیم ایران یک نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه است.

جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که این حمله عواقب و پیامدهای شدیدی در پی دارد. برای گام‌های بعدی با اسرائیل هماهنگ خواهیم کرد

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد دو ناوشکن نیروی دریایی آمریکا حدود ۱۲ فروند از موشکهای رژیم ایران را که به سمت اسرائیل شلیک شده بود رهگیری کردند.

اما این حمله رژیم با موج محکومیت‌های بین‌المللی هم روبرو شد:‌

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حملات رژیم ایران به اسرائیل را به شدت محکوم کرد.  

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، حمله رژیم به اسرائیل را به «شدیدترین لحن» محکوم کرد و آن را «یک تهدید برای امنیت منطقه» دانست.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان حمله موشکی سه شنبه شب سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و در پستی در ایکس نوشت:« ما به شدت به ایران در مورد این تشدید خطرناک تنش هشدار داده ایم . ایران باید فورا حمله را متوقف کند ، این حکومت منطقه را بیشتر به لبه پرتگاه می کشاند.»

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم ضمن محکوم کردن رژیم آخوندی در حساب ایکس خود نوشت: «ما کاملاً از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر این حمله حمایت می کنیم.»

رژیم آخوندی بانکدار مرکزی تروریسم و عامل اصلی جنگ‌افروزی در منطقه است تا زمانی که این رژیم سر پاست هرگز منطقه روی آرامش نخواهد دید، سر مار جنگ‌افروزی در تهران و این واقعیت برای همگان روشن شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: