حمله به اسرائیل به ۱۸۱ موشک

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-ارتش اسراییل اعلام کرد رژیم ایران موشک‌هایی به جنوب و غرب بیت‌المقدس شلیک کرد. ارتش اسراییل شمار موشکهای شلیک شده را ۱۸۱ موشک اعلام کرد.

اسکای نیوز گزارش داد: تعداد زیادی از موشک‌های رژیم ایران توسط گنبد آهنین خنثی شد و تعدادی در شهرک نقب سقوط کرده است.

۲-الحدث گفت: تعدادی از موشکهای رژیم ایران در رام‌الله و اریحا در کرانه غربی فرود آمدند. به‌گفته این منبع یک موشک هم به منطقه سحاب در اردن اصابت کرده و هیچ خساراتی نداشته است.

به گزارش رویترز منابع نظامی رژیم اسد اعلام کردند پدافند اسراییل دهها موشک شلیک شده از ایران را بر فراز جنوب سوریه سرنگون کرد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند آمریکا در پایگاههای التنف و کونیکو واقع در سوریه، موشکهای رژیم ایران به‌سوی اسراییل را در آسمان سوریه رهگیری کردند.

۳-سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد این عملیات که در پاسخ به کشته شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و نیلفروشان صورت گرفت، با تصویب شورای عالی امنیت و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش و وزارت دفاع صورت گرفته است.

الحدث به‌نقل از یک مقام رژیم گفت: دستور حمله مستقیماً از طرف خامنه‌ای صادر شده است.

رویترز نوشت: خامنه‌ای هنگام حملات موشکی به اسراییل به نقطه امنی منتقل شد.

رویترز افزود: سپاه پاسداران می‌گوید ۳پایگاه نظامی اسراییل را در حمله موشکی هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران هم‌چنین می‌گوید برای اولین بار در حمله به اسراییل از موشکهای مافوق صوت «فتاح» استفاده کرده است.

۴-به گزارش رویترز نتانیاهو گفت حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل شکست خورد. وی قول داد که تلافی کند. نتانیاهو در ابتدای یک نشست سیاسی-امنیتی گفت: رژیم ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد داد. رژیم ایران عزم ما برای دفاع از خود و عزم ما برای انتقام از دشمنان را درک نمی‌کند.

۵-جو بایدن گفت آمریکا پس از حمله موشکی، 'کاملاً از اسراییل حمایت می‌کند' . وی افزود: در مورد پاسخ با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل گفتگو خواهد کرد.
بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاران که چه پاسخی در قبال رژیم ایران خواهد داشت، گفت: «این موضوع در حال حاضر مورد بحث و گفتگوی فعال است.

۶-کامالا هریس معاون بایدن گفت: رژیم ایران نیرویی 'خطرناک' و 'بی‌ثبات کننده' در خاورمیانه است و واشنگتن به امنیت اسراییل متعهد است. ما هرگز در انجام هر اقدامی که برای دفاع از منافع خود در برابر رژیم ایران لازم است تردید نخواهیم کرد. من کاملاً از دستور بایدن برای ساقط کردن موشکهای رژیم ایران حمایت می‌کنم.

۷-جیک‌سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد عملیات رژیم ایران ناموفق بوده و به اهدافش نرسیده است. به گزارش رویترز آمریکا از همه کشورهای جهان خواست تا در محکومیت حمله رژیم ایران به اسراییل پس از شلیک موشکهای بالستیک توسط تهران به اسراییل که وزارت‌خارجه آن را حمله‌یی وقیحانه و غیرقابل قبول دانست، بپیوندند.

۸-خامنه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به‌حول و قوه‌ٔ الهی کوبنده‌تر خواهد شد.

پزشکیان در حساب ایکس خود نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای نظام و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. نتانیاهو بداند این تنها گوشه‌یی از توان ماست. با نظام وارد درگیری نشوید.

پاسدار قالیباف اعلام کرد: تنها گوشه‌یی از قدرت نظام به متجاوزان نشان داده شد. با تمام توان و بر اساس حق دفاع مشروع مقابل جنگ‌افروزی اسراییل می‌ایستیم. در برابر تهدیدات دشمن پاسخهای دور از انتظاری طراحی شده است.

جواد ظریف گفت: ریاکاری غرب نه تنها ظالمانه، بلکه بسیار خطرناک است. نظام حق ذاتی دفاع از خود در برابر حملات مکرر مسلحانه اسراییل به خاک ایران و شهروندان آن را دارد.

۹-جی دی ونس معاون دونالد ترامپ و تیم والز معاون کامالا هریس در اولین مناظره تلویزیونی خود به جنگ در خاورمیانه و نقش رژیم آخوندی در برافروختن این جنگ پرداختند.

جی دی ونس گفت: رژیم ایران که این حمله را انجام داد بیش از یک صد میلیارد دلار در دولت بایدن -هریس به دست آورده. رژیم ایران این پول را کجا خرج کرد! آنها از این پول برای خرید تسلیحاتی استفاده کردند که اکنون علیه متحدان ما استفاده می‌کنند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: